logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Groupm pierwsza w Polsce w raporcie Comvergence 2022

  PR 06.04.2023, przeczytano 591 razy
ilustracja

GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych w raporcie COMvergence “New Business Barometer 2022”. Podsumowuje on miniony rok pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych. W rankingu agencyjnym pierwsze miejsce zajął EssenceMediacom, a trzecie – Wavemaker (obie agencje należą do GroupM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-pierwsza-w-polsce-w-raporcie-comvergence-2022,399549,artykul.html

GroupM uplasował się na szczycie nowobiznesowego rankingu COMvergence za 2022 rok, osiągając najlepszy w Polsce wynik spośród wszystkich grup mediowych. GroupM odnotował wartość zdobytych i obronionych budżetów (total new business) na poziomie 96 mln dol. Drugi w kolejności Publicis miał ten wskaźnik na poziomie 68 mln dol., zaś trzecie Dentsu International – 50 mln dol.

Równolegle, najwyższe miejsce w rankingu agencji mediowych w Polsce uzyskał EssenceMediacom,  z wartością pozyskanych i obronionych budżetów na poziomie 43,9 mln dol.

Trzecie miejsce w rankingu agencyjnym zajął Wavemaker, z wynikiem na poziomie 32,5 mln dol. (te dwie należące do GroupM agencje mediowe rozdzielił Zenith, zajmujący drugą pozycję z wynikiem 40,3 mln dol.).

W Top5 największych przetargów i ruchów budżetowych w 2022 r. znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: L’Oreal (szacowany na 29 mln dol., zdobyty przez Wavemaker), PepsiCo (23 mln dol.), Rossman (16 mln dol.), Kingfisher (15 mln dol.) i Hasco-Lek (14 mln dol.).

– Rok 2022 był dla GroupM owocny w wymiarze pozyskiwania klientów. Wavemaker zwyciężył w największym przetargu mediowym roku w Polsce, pozyskując  budżet L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Jego agencja Mets od początku roku obsługuje również regionalny budżet SkyShowTime. Mindshare pozyskał obsługę OLX, a EssenceMediacom wygrał obsługę BSH Bosch/Siemens czy Maxi Zoo. To tylko kilka przykładów nowobiznesowych zwycięstw agencji GroupM, które złożyły się na korzystny dla nas układ sił na rynku, opisywany w raporcie COMvergence - komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce oraz Cluster Lead w regionie CEE .

Źródło: GroupM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard1, w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę narodową na żywo. Wskazują to również wyniki oglądalności rozgrywek podczas EURO 2024. Mecze transmitowane przez TVP1 gromadziły przed telewizorami...
Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764