logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Groupm rozwija programatyczny zakup mediów w oparciu o AI

  PR 17.06.2019, przeczytano 106 razy

GroupM rozwija system programatycznego zakupu mediów cyfrowych. CoPilot jest pierwszym narzędziem w ofercie grupy, które na taką skalę wykorzystuje uczenie maszynowe i algorytmy sztucznej inteligencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/groupm-rozwija-programatyczny-zakup-mediow-w-oparciu-o-ai,382922,artykul.html

GroupM rozwija CoPilot, narzędzie do programatycznego zakupu kampanii digital bazujące na algorytmach sztucznej inteligencji. W oparciu o historyczne dane narzędzie pozwala powiązać określone zmienne (jak np. rozmiar kreacji, domenę, wykorzystywany typ przeglądarki) z optymalizowanym wskaźnikiem. Może to być zarówno wskaźnik typowo mediowy (koszt kliknięcia czy poziom widoczności reklamy), bądź wskaźnik biznesowy (wykonanie określonej akcji – od wypełnienia formularza po sprzedaż). Marketer może też stworzyć syntetyczny wskaźnik łączący różne interesujące go miary sukcesu.

− Właśnie taki cel opracowała jedna z marek FMCG, dla której kampania z użyciem algorytmów CoPilot pozwoliła o 21 p.p. podnieść współczynnik pełnych wyświetleń reklamy (vCR) w stosunku do rynkowej średniej – mówi Magdalena Olejniczak, specjalistka GroupM odpowiedzialna za rozwój narzędzi i produktów digitalowych. − Wyraźne wzrosty realizacji celów, od podniesienia CTR po obniżenie kosztu akcji na stronie, dają duże nadzieje co do przyszłości zastosowania AI w służbie programatycznego zakupu. Algorytmy sztucznej inteligencji, które uczą się i są w stanie przeanalizować znacznie potężniejsze zasoby danych, wypracowują insighty, do których plannerzy nie dotarliby w inny sposób – dodaje.

Jak ocenia GroupM, programatyczny zakup reklamy digital jest naturalną przestrzenią do rozwoju technologii sztucznej inteligencji.

− Miliardy impresji kupowanych na rozgrywających się co ułamek sekundy aukcjach w stale zmieniającym się otoczeniu rynkowym to środowisko, w którym algorytm samodzielnie testujący różne scenariusze lepiej zdaje egzamin niż nawet najbardziej pomysłowy i szybki planner – uważa Magdalena Olejniczak.

CoPilot, czyli narzędzie rozwijane przez GroupM globalnie, wdrażane jest obecnie w Polsce we współpracy z kolejnymi platformami technologicznymi. Międzynarodowi klienci agencji GroupM (jak np. Ford) po przetestowaniu CoPilot na wybranych rynkach rozwijają obecnie strategie z wykorzystaniem CoPilot na szeroką skalę w kolejnych krajach.

Źródło: GroupM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Publico24 Newsstand, multiplatformowy kiosk z dostępem do tysięcy wydań tytułów prasowych wprowadził nowe udogodnienie. Od kwietnia tego roku, indywidualni użytkownicy mają możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji. Do ich dyspozycji jest ponad 80 magazynów i gazet, a oferta jest stale powiększana o nowe tytuły.
Tiktok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek
Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do...
Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
Radio Pogoda w wygodnej aplikacji mobilnej
Wszyscy, którzy kochają piosenki sprzed lat i wyjątkowe audycje Radia Pogoda, mogą ich teraz słuchać w nowej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS. Dzięki aplikacji stacja oferuje dostęp do swojego programu na żywo wszędzie tam, gdzie jest zasięg internetu, a dodatkowo zachęca słuchaczy do udziału z zabawach antenowych i kontaktu z redakcją.
W czwartek, 18 lipca, kanał Kino Polska Muzyka osiągnął 0,26% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych nadawanych kablowo lub satelitarnie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764