logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Grupa PMPG Polskie Media podsumowuje wyniki I półrocza

  PR 19.09.2018, przeczytano 322 razy

Grupa PMPG odnotowała w I półroczu 2018 roku 22,9 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów przy 4,8 mln zł zysku operacyjnego i wyniku EBITDA na poziomie 5 mln zł. Z kolei, zysk netto wyniósł 4,53 mln zł i był wyższy o 185% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/grupa-pmpg-polskie-media-podsumowuje-wyniki-i-polrocza,379386,artykul.html

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media za I półrocze 2018 r. wyniosły 22,9 mln zł. Spadek przychodów względem I półrocza poprzedniego roku wynikał przede wszystkim z mniejszych przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej czasopism oraz powierzchni reklamowej.

Pomimo nieznacznego spadku przychodów skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,53 mln zł i był wyższy o 2,94 mln zł w stosunku do wyniku osiągniętego w I półroczu 2017 r. Pozytywny wynik finansowy jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii transformacji marek Grupy PMPG (Wprost i Do Rzeczy) z papieru do Internetu oraz wprowadzania do portfolio nowych produktów i usług.

Na wynik finansowy wpływ miały też zdarzenia jednorazowe - rozwiązanie przez spółkę z Grupy rezerw w łącznej kwocie 1,57 mln zł. Zysk netto Grupy PMPG bez wpływu zdarzeń jednorazowych wyniósłby 2,96 mln zł.

Spółki z Grupy dobrze poradziły sobie w I półroczu tego roku. Rynki wydawniczy i reklamowy w ostatnich latach dynamicznie się zmieniają. Sprzedaż prasy drukowanej i reklama w magazynach maleją, ale górę bierze czytelnictwo w mediach internetowych, dzięki czemu wzrastają wydatki na reklamę w Internecie. Przyjęta strategia transformacji naszych mediów z papieru do Internetu jest w trakcie realizacji. Aktualnie w obszarze czasopism tradycyjnych wykorzystujemy nasze wieloletnie doświadczenie i wciąż osiągamy naprawdę dobre rezultaty - jesteśmy najefektywniejsi w branży. W obszarze Internetu natomiast, dzięki staraniom jakie podjęliśmy w ostatnich dwóch latach, notujemy dynamiczne wzrosty w każdej z dziedzin, od liczby użytkowników po przychody reklamowe. Dostrzegamy dalszy potencjał w rozwoju mediów w Internecie, choćby w obszarze e-commerce – co dodatkowo cieszy i wpisuje się w naszą strategię.”  – zaznacza Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

W I półroczu 2018 roku serwisy internetowe Grupy odnotowały kolejne wzrosty liczby użytkowników i pozostałych danych zasięgowych (wzrost czasu spędzanego w serwisach Grupy). Pod względem zasięgu Grupa PMPG jest aktualnie liderem wśród serwisów powiązanych z tygodnikami opinii z udziałem prawie 11%. Dalszy rozwój segmentu internetowego jest priorytetem działań PMPG.

PMPG była także w minionym półroczu zaangażowana w prace nad rozwojem spółki Inwestorzy.TV S.A. będącej wydawcą biznesowego kanału telewizji internetowej inwestorzy.tv. Starania głównych akcjonariuszy tej spółki, do którego grona należy PMPG, zakończyły się zakupem przez Inwestorzy.TV S.A. większościowego pakietu akcji (97,75%) notowanej na rynku Newconnect spółki Inwestycje.pl S.A., wydawcy portali internetowych, których tematyka poświęcona jest finansom i gospodarce. Spółki Inwestorzy. TV S.A. i Inwestycje.pl S.A. mają połączyć się do końca roku 2019. „Na naszych oczach powstaje właśnie silna internetowa grupa medialna.” – podsumował transakcję Michał Lisiecki. PMPG jako solidny inwestor branżowy tej grupy, ma zamiar ściśle z nią współpracować nad rozwojem dotychczasowych i nowych linii biznesowych. 

Źródło: PMPG Polskie Media

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764