logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

I Festiwal Plakatu Reklamowego w Krakowie

   14.04.2006, przeczytano 1786 razy
ilustracjastrzałka

Impreza pod nazwą Barbakan 2006 odbędzie się w Krakowie w dniach od 27 kwietnia do 14 maja 2006 roku. Prezentacje i wystawy festiwalowe pokazane zostaną w obrębie Barbakanu i wokół niego na Plantach, w odnowionej Bibliotece Wojewódzkiej oraz w salach i na dziedzińcu Muzeum Historycznego Miasta Krakowa w Rynku Głównym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-festiwal-plakatu-reklamowego-w-krakowie,3824,artykul.html

Organizatorem imprezy jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, a jej partnerami w Krakowie: Muzeum Historyczne oraz Biuro Reklamy i Plakatowania Koneser.

Patronat honorowy nad Festiwalem objęli: Szef Kancelarii Prezydenta RP, Minister Andrzej Urbański i Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Patronami merytorycznymi są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Magazyn Marketingu i Sprzedaży "Brief" oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Patronem branżowym został magazyn "Outdoor Media".

Podczas Festiwalu zaprezentowane zostaną najlepsze polskie plakaty reklamowe z ostatnich trzech lat, wybrane przez Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych, a na konferencji poświęconej kreacji plakatów i rozwojowi reklamy zewnętrznej wystąpią znane autorytety. Przewidziane są również imprezy towarzyszące, w tym przegląd plakatów promujących sztukę oraz wydarzenia kulturalne, które były eksponowane w kilku ostatnich latach, a także plakaty, które tworzyły historię tego medium. Jednakże jednym z najważniejszych wydarzeń Festiwalu będzie wystawa plakatów nadesłanych na otwarty konkurs przygotowany przez Izbę w Barbakanie.

Temat konkursu na najlepszy plakat reklamowy był trudny i wymagający: Jak zmienić nastawienie polskiego społeczeństwa do energetyki atomowej? Jak uzyskać powszechne poparcie dla realizacji programu energetyki atomowej w Polsce?

Zadaniem uczestników było zaprojektowanie autorskiego plakatu, który może być wykorzystany w kampanii na rzecz społecznej akceptacji rozwoju energetyki atomowej w Polsce, a w konsekwencji zgody na budowę w przyszłości elektrowni jądrowej w naszym kraju.

Konkurs był otwarty. Wzięli w nim udział zarówno profesjonalni plastycy i graficy reklamowi, jak i studenci wyższych szkół plastycznych. Nadesłano również prace z zagranicy (między innymi ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Anglii). Blisko 400 prac oceniać będzie w dwóch etapach jury w składzie:

Sławomir MROŻEK (Dramatopisarz, satyryk, rysownik, przewodniczący jury) oraz członkowie jury: Jan PAMUŁA (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie), Ksawery PIWOCKI (Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Maciej ŚWIESZEWSKI (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku), Piotr KUNCE (Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie), Marcin MROSZCZAK (Artysta grafik, dyrektor kreatywny agencji reklamowej DDB Warszawa, członek KTR), Henryk SAWKA (Artysta grafik), Jacek STOKŁOSA (Artysta grafik, plastyk miasta Krakowa), Grzegorz KISZLUK (Wydawca i redaktor naczelny magazynu ?Brief?), Stanisław DOBRZAŃSKI (Prezes Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej), Lech KACZOŃ (Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce, sekretarz jury).

W pierwszym etapie nominowane zostaną przez każdego z członków jury najlepsze według niego prace konkursowe, a drugim etapie, podczas posiedzenia jury w Krakowie w dniu 6 kwietnia 2006 roku, wybrani laureaci. Przyznane zostaną trzy nagrody (I ? 12.000,00 zł, II ? 8.000,00 zł, III ? 6.000,00 zł) oraz wyróżnienia (w łącznej kwocie 4.500,00 zł). Ogłoszenie wyników nastąpi podczas Gali Festiwalowej w dniu 11 maja 2006 roku. Fundatorem nagród i wyróżnień w konkursie jest Polski Komitet Energii Elektrycznej. Nagrodzone plakaty mogą zostać wykorzystane w ewentualnych przyszłych kampaniach.

Wernisaż wystaw Festiwalowych odbędzie się 27 kwietnia. Wybrane plakaty prezentowane będą na nośnikach reklamy wielkości 12 m? oraz typu city light. Wszystkie ustawione zostaną na Plantach: przy Bunkrze Sztuki, wokół Barbakanu oraz na wysokości Teatru Slowackiego. Prace konkursowe w formacie 100 x 50 cm pokazane zostaną na terenie Barbakanu. Zaprezentowanych zostanie sto najlepszych prac wyselekcjonowanych przez jury konkursu. 11 maja zaś przewidziane są: konferencja poświęcona historii i rozwojowi reklamy zewnętrznej w Polsce oraz kreacji plakatów oraz uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród dla laureatów konkursu. Szczegółowe programy konferencji oraz gali podane zostaną do publicznej wiadomości na początku kwietnia br. podczas konferencji prasowej w Krakowie.

Materiały festiwalowe oraz jego scenografia przygotowane będą przez krakowskiego artystę plastyka Janusza Warchoła. Autorem plakatów promujących Festiwal będzie artysta grafik Andrzej Pągowski. Organizator wyda również okolicznościowy album prezentujący plakaty i projekty pokazane podczas Festiwalu.

Więcej: www.igrz.org.pl/?id=festiwal

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
Zdjęcie na licencji GNU Free Documentation License

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764