logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jaki będzie 2015 rok dla rynku e-booków?

  PR 03.02.2015, przeczytano 2295 razy
ilustracjastrzałka

Utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu rynku e-booków, wartość sprzedaży na poziomie 60 mln złotych w 2015. Virtualo, dystrybutor e-książek prognozuje, iż bieżący rok przyniesie dalszy dynamiczny rozwój polskiego rynku książek elektronicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jaki-bedzie-2015-rok-dla-rynku-e-bookow,23832,artykul.html

Patrząc na obecny rok z perspektywy 2014, który zdecydowanie wzmocnił pozycję e-booków na rynku książki w Polsce, prognozy dalszego rozwoju rynku e-książek są optymistyczne. Według szacunków Virtualo, sprzedaż netto na rynku e-booków w Polsce w 2016 roku ma szansę osiągnąć poziom nawet 80 mln złotych. Dobra dynamika wzrostu sprzedaży, rosnąca dostępność tytułów w wersji elektronicznej i coraz większa popularność e-książek, tak ma wyglądać 2015 rok dla polskiego rynku e-booków.

„Rok 2015 planujemy zakończyć jeszcze lepszym wynikiem niż 2014. Chcemy jeszcze aktywniej niż do tej pory promować e-czytelnictwo i przekonywać tych, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z e-bookami, że warto sięgnąć po e-książki, gdyż to, co naprawdę się liczy to treść, a nie forma. Czekają nas nowe projekty i nowe wyzwania, którymi chcielibyśmy zaskoczyć e-czytelników. Liczymy również, że 2015 r. przyniesie zmiany na lepsze w kwestii zmniejszenia VATu na e-booki„ – komentuje Robert Rybski, Prezes Virtualo.

Aby weryfikować jak zmienia się polski rynek e-booków i jakie ma dalsze perspektywy, firma Virtualo na podstawie danych z lat 2010-2014 przygotowała raport opisujący rozwój i zmiany na rynku e-booków. Analizując e-czytelnictwo oraz dynamikę sprzedaży powstał dokument, w którym znalazły się najważniejsze dane na temat powstania i wzrostu polskiego rynku e-książki. Raport został objęty patronatem merytorycznym Biblioteki Analiz. Do współpracy w jego powstaniu zaproszono przedstawicieli znanych polskich wydawnictw oraz blogerów i właścicieli najpopularniejszych serwisów zajmujących się e-książkami. W raporcie Virtualo przedstawiono najważniejsze tematy związane z rynkiem e-booków w Polsce m.in.: aspekt ceny, dostępność nowości i backlisty, piractwo internetowe, stawkę VAT oraz ofertę e-czytników i liczbę e-czytelników.

Mimo iż ostatni rok nie przyniósł technologicznej rewolucji na rynku e-książki ani zrównania stawki VAT na e-booki i książki papierowe to, jak pokazują prognozy sprzedażowe Virtualo, bieżący rok ma być dobry dla e-booków.

Źródło: Virtualo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764