„Pij mleko! Będziesz wielki” to najbardziej znana i najdłużej trwająca polska kampania społeczna, która właśnie ma swoją kolejną, już piątą odsłonę. W roli głównej występuje MLEKO, a towarzyszą mu znani polscy siatkarze - Katarzyna Skowrońska – Dolata, Piotr Gruszka i Sebastian Świderski.
Od 2003 roku kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” stanowi główny element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce. Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” trafia do Polaków poprzez różne formy mediów – billboardy obecne na ulicach miast, reklamy telewizyjne, informacje na portalach internetowych, czy spoty radiowe. Obecnie rozpoznawalność kampanii kształtuje się na poziomie 97%.
„Bardzo się cieszę, że rośnie odsetek rodziców, którzy zachęcają dzieci do picia mleka, a dzieci piją je chętniej, traktując jako fajny napój, po który warto sięgnąć; który doskonale wpisuje się w ich świat." – mówi Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska.
Dlaczego mleko?
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy prowadzące projekt Marketing dla Przyszłości działa w czterech najważniejszych obszarach: promocja zdrowia, przedsiębiorczość, edukacja w zakresie znajomości języków oraz ochrona środowiska. Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” wpisuje się w pierwszy z celów statutowych programu, a powstała w odpowiedzi na ogromny społeczny problem, jakim jest osteoporoza oraz spadek spożycia mleka przez najmłodszych. W jego zdefiniowaniu pomógł Instytut Żywności i Żywienia. Z badań przeprowadzonych przez Instytut wynika, że dzieci w Polsce spożywają zaledwie połowę zalecanej dziennej normy wapnia, niezbędnego do prawidłowej budowy kości. To prosta droga do osteoporozy w dorosłym wieku. Mleko jako rozwiązanie tego problemu wybrano nie tylko ze względu na zawartość wapnia, ale także powszechną dostępność – dzięki temu zalecenia kampanii mogą stosować także dzieci z rodzin niezamożnych i na wsiach, gdzie jest to produkt łatwo dostępny i tani.
Edukacja przez zabawę
Aby zachęcić dzieci do picia mleka i spożywania napojów mlecznych, nie można stosować standardowych, „rodzicielskich” argumentów. Twórcy kampanii chcieli sprawić, aby mleko stało się modne, kojarzyło się z byciem sławnym i na czasie. Kampania opiera się na prostym i chwytliwym pomyśle wykorzystania wizerunku gwiazd. Do picia mleka zachęcały polskie gwiazdy: Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc, Jagna Marczułajtis, Shrek i Superman. Obecnie dołączyli do nich najlepsi polscy siatkarze – Katarzyna Skowrońska – Dolata, Piotr Gruszka i Sebastian Świderski.
Także hasło kampanii miało zapadać w pamięć dzięki jasnemu komunikatowi – „Pij mleko! Będziesz wielki” – wielki i zdrowy jak gwiazdy.
Źródło: Communication Unlimited