logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” odpowiedzią na problem społeczny

  PR 08.10.2007, przeczytano 2501 razy

„Pij mleko! Będziesz wielki” to najbardziej znana i najdłużej trwająca polska kampania społeczna, która właśnie ma swoją kolejną, już piątą odsłonę. W roli głównej występuje MLEKO, a towarzyszą mu znani polscy siatkarze - Katarzyna Skowrońska – Dolata, Piotr Gruszka i Sebastian Świderski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-pij-mleko%21-bedziesz-wielki-odpowiedzia-na-problem-spoleczny-,6185,artykul.html

Od 2003 roku kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” stanowi główny element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce. Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” trafia do Polaków poprzez różne formy mediów – billboardy obecne na ulicach miast, reklamy telewizyjne, informacje na portalach internetowych, czy spoty radiowe. Obecnie rozpoznawalność kampanii kształtuje się na poziomie 97%.
„Bardzo się cieszę, że rośnie odsetek rodziców, którzy zachęcają dzieci do picia mleka, a dzieci piją je chętniej, traktując jako fajny napój, po który warto sięgnąć; który doskonale wpisuje się w ich świat." – mówi Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska.

Dlaczego mleko?
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy prowadzące projekt Marketing dla Przyszłości działa w czterech najważniejszych obszarach: promocja zdrowia, przedsiębiorczość, edukacja w zakresie znajomości języków oraz ochrona środowiska. Kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” wpisuje się w pierwszy z celów statutowych programu, a powstała w odpowiedzi na ogromny społeczny problem, jakim jest osteoporoza oraz spadek spożycia mleka przez najmłodszych. W jego zdefiniowaniu pomógł Instytut Żywności i Żywienia. Z badań przeprowadzonych przez Instytut wynika, że dzieci w Polsce spożywają zaledwie połowę zalecanej dziennej normy wapnia, niezbędnego do prawidłowej budowy kości. To prosta droga do osteoporozy w dorosłym wieku. Mleko jako rozwiązanie tego problemu wybrano nie tylko ze względu na zawartość wapnia, ale także powszechną dostępność – dzięki temu zalecenia kampanii mogą stosować także dzieci z rodzin niezamożnych i na wsiach, gdzie jest to produkt łatwo dostępny i tani.

Edukacja przez zabawę
Aby zachęcić dzieci do picia mleka i spożywania napojów mlecznych, nie można stosować standardowych, „rodzicielskich” argumentów. Twórcy kampanii chcieli sprawić, aby mleko stało się modne, kojarzyło się z byciem sławnym i na czasie. Kampania opiera się na prostym i chwytliwym pomyśle wykorzystania wizerunku gwiazd. Do picia mleka zachęcały polskie gwiazdy: Bogusław Linda, Kayah, Krzysztof Hołowczyc, Jagna Marczułajtis, Shrek i Superman. Obecnie dołączyli do nich najlepsi polscy siatkarze – Katarzyna Skowrońska – Dolata, Piotr Gruszka i Sebastian Świderski.
Także hasło kampanii miało zapadać w pamięć dzięki jasnemu komunikatowi – „Pij mleko! Będziesz wielki” – wielki i zdrowy jak gwiazdy.

Źródło: Communication Unlimited

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764