logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach

  PR 15.05.2013, przeczytano 888 razy
ilustracjastrzałka

Polki, zabiegane między pracą a domem, coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach. Już 70% kobiet korzystających ze spożywczych e-sklepów nabywa w nich około połowy lub większość produktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kobiety-coraz-czesciej-wybieraja-zakupy-w-e-supermarketach,18705,artykul.html

Taką formę zakupów internautki praktykują już od dłuższego czasu. Aż 2/3 respondentek przyznało, że z e-supermarketów korzysta przynajmniej od roku. Prawie co druga badana (44%) robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 71% co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd czy kolejki, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, wolą kilka kliknięć i zakupy dostarczone prosto do kuchni.

Zgodnie z wynikami badania 45% kobiet korzysta z e-supermarketów już dłużej niż dwa lata. Co piąta internautka (21%) robi spożywcze zakupy online od roku do dwóch lat, a 18% między rokiem a pół roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy po raz pierwszy z tej możliwości skorzystało 16% ankietowanych.

- Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu ­– mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, zaliczanego do czołówki e-supermarketów w Polsce.

Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i osób, z którymi mieszkają (84%). Co więcej, prawie co 10 internautka przyznaje też, że w e-supermarketach zaopatruje lodówkę starszych rodziców czy znajomych, a 6% kupuje tu artykuły do firmy. Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci (odpowiednio 27 i 20%), co piąta kobieta zwraca też szczególną uwagę na świeżość produktów.

- Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9% kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach przez fakt, że towarów dotyka tam wiele osób. We Frisco jest zupełnie inaczej. W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów. Dzięki temu możemy zagwarantować im najwyższą jakość i świeżość produktów – dodaje Grzegorz Bielecki.

Źródło: Frisco.pl

Dodatkowe informacje:

Ankieta została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we Frisco.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764