logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koenig & Bauer wspiera inicjatywy branżowe

  PR 04.04.2018, przeczytano 631 razy
ilustracjastrzałka
Od lewej Dagmar Ringel (Koenig & Bauer), Michael Seidl i Izabela E. Kwiatkowska (oboje European Media Group) podczas gali finałowej Art of Packaging 2018 Fot. European Media Group

Wzorem wcześniejszych lat, firma KBA CEE także w tym roku udziela wsparcia różnym inicjatywom branżowym. 5 marca br. w Poznaniu odbyła się gala finałowa konkursu, skierowanego do projektantów opakowań – Art of Packaging, którego Koenig & Bauer była (obok Stora Enso) głównym partnerem. Firma wsparła też 2. edycję Ogólnopolskiego Konkursu Poligraficznego dla uczniów szkół średnich, którego finał miał miejsce 15 marca w Warszawie. Z kolei w październiku br. odbędzie się Zjazd i Bal Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej organizowany przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW.  Koenig & Bauer jest jednym z partnerów tego wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koenig-and-bauer-wspiera-inicjatywy-branzowe,36038,artykul.html

- Każde z tych wydarzeń to z jednej strony wyjątkowa na swój sposób okazja do wsparcia cennych inicjatyw, z drugiej – możliwość spotkania z naszymi klientami, partnerami biznesowymi oraz adeptami sztuki projektanckiej czy poligraficznej, a więc potencjalnie – przyszłymi użytkownikami rozwiązań Koenig & Bauer czy też klientami drukarń, które pracują na takich maszynach – mówi Paweł Krasowski, Marketing & Product Manager w firmie KBA CEE. – Konkursy branżowe to szansa dla młodych talentów, ale też forma docenienia tych, którzy zajmują się profesjonalnie np. projektowaniem opakowań. Z kolei bal organizowany przez SAIP to okazja, która raz na pięć lat pozwala spotkać się w gronie absolwentów warszawskiej uczelni kształcącej poligrafów. Tym razem zostanie on zorganizowany w roku szczególnym – mija 50 lat od uruchomienia studiów poligraficznych na Politechnice Warszawskiej.

Jednym ze sponsorów głównych konkursu Art of Packaging (promującego atrakcyjne wizualnie, funkcjonalne i niestandardowe projekty opakowań), organizowanego przez European Media Group, firma Koenig & Bauer była już po raz kolejny. Podobnie jak w latach ubiegłych, ufundowała też nagrodę specjalną – Golden Pixel za najlepiej wydrukowane i uszlachetnione opakowanie. Zdobyła ją firma Krea za projekt „Pisanki złotem malowane” – zestaw etykiet termokurczliwych, przeznaczony do przygotowania pisanek. Koncepcja – począwszy od wzorów koszulek, poprzez kształt i wygląd, na zbiorczym opakowaniu skończywszy – powstała w jej studiu graficznym. Całość, składająca się z wielowarstwowych ażurów, barwnych ornamentów oraz detali, nawiązuje do wielkanocnych motywów. W produkcji etykiet zastosowano metodę złocenia na zimno w kolorach tęczy, uzyskując dzięki temu specjalny efekt metaliczny. Przedstawiciele firmy Krea, która jako pierwsza wprowadziła tego typu rozwiązanie na rynek, odebrali nagrodę Golden Pixel z rąk Dagmar Ringel – dyrektor ds. marketingu i komunikacji medialnej Koenig & Bauer oraz Michaela Seidl – inicjatora i pomysłodawcy nagrody Golden Pixel, jurora konkursu Art of Packaging.

15 marca br. w Warszawie odbył się finał 2. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Poligraficznego, skierowanego do uczniów szkół średnich, zorganizowanego przez Zakład Technologii Poligraficznych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Nagrodami w nim były indeksy tej warszawskiej placówki, kształcącej przyszłe kadry poligraficzne. Podobnie jak przed rokiem, firma Koenig & Bauer znalazła się w gronie jego sponsorów. Uczniowie mieli okazję zapoznać się m.in. z krótką prezentacją, przygotowaną przez Pawła Krasowskiego na temat firmy.

W konkursie wzięło udział ponad 600 uczniów z 31 szkół z całej Polski. Do marcowego finału zakwalifikowano 46 osób z 13 szkół, zaś indeksy – z rąk Andrzeja Kolasy, dziekana Wydziału Inżynierii Produkcji – otrzymało 19 z nich. Najlepszy wynik uzyskała Katarzyna Langer – uczennica 3. klasy Technikum Księgarskiego im. Stefana Żeromskiego w Warszawie. Szkoła ta była najliczniej reprezentowana w marcowym finale – z jej ramienia znalazło się w nim 8 osób.

Start kolejnej 3. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Poligraficznego przewidziano na 15 listopada br.

Nieco wcześniej, 6 października br. w Warszawie odbędzie się kolejna impreza objęta w tym roku patronatem przez Koenig & Bauer – Zjazd i Bal Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej organizowany przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW. Jak planuje organizator, wydarzenie – odbywające się w Dużej Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej – ma zgromadzić około 600 osób, przede wszystkim absolwentów warszawskiej uczelni, inżynierów poligrafów, byłych i obecnych pracowników oraz przedstawicieli firm produkcyjnych i dostawczych, działających w branży poligraficznej. Firma Koenig & Bauer, jako producent maszyn drukujących z ponad 200-letnim stażem, jest jednym z partnerów tego wydarzenia.

Źródło: KBA CEE

www.kba.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Technologia inkjetowa Kodak Ultrastream w maszynach firmy Uteco
Kodak i Uteco Converting S.p.A. poinformowały o podpisaniu umowy, na bazie której stworzona przez pierwszą z wymienionych firm technologia druku cyfrowego UltraStream znajdzie powszechne zastosowanie w maszynach włoskiego producenta. Są one dedykowane cyfrowemu wytwarzaniu opakowań.
Avargraf podsumowuje targi Warsaw Pack 2019
Innowacyjne rozwiązania do pakowania oraz światowe premiery maszyn APR Solutions zaprezentowane przez firmę Avargraf podczas Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, spotkały się z niezwykle dużym zainteresowaniem odwiedzających. Avargraf został również wyróżniony nagrodą Warsaw Pack  za półautomatyczną maszynę dla rynku tektury falistej i...
Stora Enso: Karton Natura Life po raz kolejny w opakowaniach Pure-Pak
Wytwarzany przez Stora Enso karton Natura Life, charakteryzujący się naturalnym, brązowym odcieniem, znalazł po raz kolejny zastosowanie w produkcji opakowań Pure-Pak, stworzonych przez firmę Elopak. Tym razem został on wykorzystany w ich aseptycznej wersji, jaka pojawiła się niedawno na rynku.
Hunkeler Innovationdays 2019: Podsumowanie
Sukcesem zakończyła się tegoroczna edycja targów Hunkeler Innovationdays, jakie odbywały się w Lucernie w dniach 25-28 lutego. Jak podaje organizator – firma Hunkeler AG – wydarzenie odwiedziło ok. 6500 gości z całego świata, zainteresowanych najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w zakresie cyfrowego druku zwojowego. Mieli oni okazję obejrzeć podczas prezentacji „na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764