logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komiks na rocznicę Sierpnia '80

  PR 05.09.2005, przeczytano 1370 razy

Tegoroczny sierpień w Polsce upłynął pod znakiem obchodów 25-lecia „Solidarności”. Z tej okazji firma Zin Zin Press wydała niecodzienny komiks, prezentujący cztery krótkie nowele związane z powstaniem NSZZ „Solidarność”. Produkcję wydawnictwa aktywnie wsparły firmy związane z branżą poligraficzną: Arctic Paper Polska, Danka Polska i Duplo Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komiks-na-rocznice-sierpnia--80,3008,artykul.html

Oficjalna premiera komiksu „Solidarność – 25 lat: Nadzieja zwykłych ludzi” miała miejsce 30 sierpnia w warszawskiej siedzibie firmy Duplo Polska, gdzie jeszcze w godzinach porannych były broszurowane ostatnie egzemplarze tego niezwykłego wydawnictwa. Jednocześnie zorganizowana została mini konferencja prasowa z udziałem autorów komiksu, wydawcy oraz sponsorów całego przedsięwzięcia.
Konferencję poprowadził właściciel wydawnictwa Zin Zin Press, Witold Tkaczyk, który zaprezentował krótko ideę powstania komiksu. Cały projekt, będący pomysłem Macieja Jasińskiego, autora scenariuszy do wszystkich nowel składających się na to wydawnictwo, jest pomyślany jako publikacja skierowana do młodego pokolenia Polaków, które nie zna wystarczająco dobrze najnowszej historii swego kraju – tłumaczy ideę powstania komiksu Witold Tkaczyk. – Wydanie komiksu zbiega się nieprzypadkowo z obchodami 25-lecia powstania NSZZ „Solidarność”, gdyż zgranie tego projektu w czasie z tą ważną rocznicą ma na celu jak najszersze upowszechnienie informacji na temat tej publikacji. Cieszymy się, że nasz projekt od początku budzi wielkie zainteresowanie, także ze strony mediów, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Komiks składa się z czterech opowiadań, prezentujących m.in. historię strajku w Stoczni Gdańskiej oraz porwania i zabójstwa ks. Jerzego Popiełuszki; autorem wstępu jest Lech Wałęsa. Dlaczego sięgnięto właśnie po tę formę przekazu? Komiks, sytuujący się na styku literatury i sztuk plastycznych, jest coraz popularniejszym gatunkiem w Polsce, po który sięgają przede wszystkim ludzie młodzi, dorastający w dobie cywilizacji obrazu – mówi prezes Tkaczyk. – Dla nich komiks jest medium czytelnym i powszechnym, stąd idea, by poprzez nie przedstawić najbardziej dramatyczne i doniosłe wydarzenia z polskiej historii lat 80., których konsekwencją jest kształt dzisiejszej Polski.

Jak poinformowano podczas konferencji, w sumie wydrukowano 3 tys. egzemplarzy komiksu, z czego 200 spersonalizowano. Te 200 specjalnych kopii otrzymały osoby, które decydowały o losach Polski w tamtym okresie, działając po obu stronach barykady – powiedział Witold Tkaczyk. – Poza tym niemal cały wydrukowany przez nas nakład rozszedł się na pniu. Komiks zamawiały zarówno hurtownie książek, księgarnie, jak również hipermarkety. To dla nas sygnał, że pomysł chwycił, więc najprawdopodobniej niezbędny będzie dodruk.
Prezes Tkaczyk podkreślał też, że cały projekt nie byłby możliwy bez wsparcia i życzliwości sponsorów oraz bez możliwości technicznych, jakie oferuje technologia cyfrowa. Papier na środki komiksu przekazała firma Arctic Paper Polska, komiks (poza okładką) wydrukowała na urządzeniach cyfrowych Infotec 2105 firma Danka Polska, zaś całość oprawiono i zszyto na urządzeniach Duplo System 5000 i Duplo System 3000 zainstalowanych w centrum demonstracyjnym firmy Duplo Polska.

Jesteśmy bardzo dumni, że nasza firma mogła wspomóc tak ciekawe i ważne przedsięwzięcie, jak komiks „Solidarność – 25 lat: Nadzieja zwykłych ludzi” – mówi Gabriela Swat, Marketing Manager w firmie Duplo Polska. – Mamy nadzieję, że dzięki temu wielu, zwłaszcza młodych, ludzi w Polsce dowie się nieco więcej o ważnych wydarzeniach z historii naszego kraju. Chcieliśmy też wesprzeć twórców komiksu, którzy poprzez jego wydanie złożyli swoisty hołd bohaterom Sierpnia.

Źródło: Duplo Polska Sp. z o.o.:

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764