logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta Accuriopress C12000 w drukarni Centropap

  PR 03.09.2020, przeczytano 423 razy
ilustracjastrzałka
Od lewej - Wojciech Niedźwiecki, Dawid Greber

Zwiększona i stabilna wydajność produkcji, wysoka jakość wydruków i poziom obciążenia maszyny (do 2,5 mln wydruków cyfrowych miesięcznie), automatyzacja realizacji prac, a także prostota obsługi – to tylko niektóre z funkcjonalności pierwszej w Polsce maszyny do produkcji wysokonakładowej AccurioPress C12000 firmy Konica Minolta, jakie wymienia kierownictwo drukarni Centropap z Łodzi w kontekście jej wdrożenia w swoim zakładzie poligraficznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta-accuriopress-c12000-w-drukarni-centropap,388304,artykul.html

Centropap to nowoczesny zakład poligraficzny z ponad 30-letnim stażem. Jeszcze do niedawna specjalizował się w technice offsetowej, oferując pełną obsługę druku do formatu A0 włącznie. Zamówienia związane z drukiem cyfrowym i personalizacją realizował natomiast w firmach zewnętrznych, co powodowało jego duże uzależnienie od podwykonawców.

Miało to wpływ przede wszystkim na wydłużone terminy realizacji zamówień – mówi Wojciech Niedźwiecki, właściciel firmy Centropap – Naszym celem były więc inwestycje, które pozwoliłyby na realizowanie zleceń w całości u siebie w drukarni, bez udziału pośredników, co przyśpieszyłoby obsługę klientów, a także miałoby pozytywny wpływ na koszty produkcji. Zależało nam także na tym, by zakupiona przez nas maszyna cyfrowa, będąca uzupełnieniem naszego parku maszyn offsetowych, umożliwiła nam realizację dużej liczby różnych zleceń niskonakładowych, ale również wydruków wielkoformatowych, co dałoby nam nieograniczone możliwości w zakresie obsługi rynku reklamowego, w czym się specjalizujemy ”.

Odpowiedzią na potrzeby firmy okazała się nowa maszyna firmy Konica Minolta –AccurioPress C12000, wprowadzona niedawno do sprzedaży. Jej działanie oparte jest na technologii tonerowej, a możliwości – jak podkreśla producent – są bardzo szerokie. Firma Centropap zdecydowała się jako pierwsza w Polsce na zakup tego rozwiązania i – jak zapewnia jej kierownictwo – bardzo szybko doceniła jego zalety.

Wcześniej, wraz z przedstawicielami firmy Konica Minolta – Dawidem Greberem, Production Printing Senior Account Managerem, odpowiedzialnym za sprzedaż tego urządzenia, a także Michałem Świnogą, specjalistą wsparcia technicznego i Mikołajem Pękałą - technikiem serwisu i specjalistą ds. software, Centropap przeprowadził kompleksową analizę swoich aktualnych potrzeb. Okazało się, że właściwą odpowiedzią na potrzeby drukarni będzie wdrożenie tu produkcyjnej, wysokonakładowej maszyny AccurioPress C12000 oraz AccurioPress 6136 wraz z oprogramowaniem PrintShop Mail Connect. W oparciu o nie inżynierowie Konica Minolta stworzyli specjalnie dla drukarni Centropap indywidualne rozwiązanie, dopasowane do workflow klienta, które zoptymalizowało procesy pod kątem wydajności, z uwzględnieniem wymogów technologicznych dalszych kroków produkcji.

Inwestycje – mówi Dawid Greber – wprowadziły naszego klienta w zupełnie nowy obszar działalności, związanej z przygotowywaniem i drukowaniem dużych ilości zmiennych danych, co otworzyło przed nim m.in. możliwości indywidualnej personalizacji wydruków w różnorodnych nakładach”.

Dzięki tym inwestycjom Centropap odnotowuje także wzrost realizowanych zamówień. Nie bez znaczenia dla decyzji dotyczącej zakupu tu maszyny cyfrowej Konica Minolta była wysoka jakość oferowana przez Accurio C12000. Maszyna drukuje z wysoką prędkością – 120 stron na minutę, zapewniając – jak podaje producent - stałą wydajność na szerokiej gamie nośników o gramaturze od 52 do 450 g/m2.

Klienci dzięki tej inwestycji mogą teraz wydrukować u nas prace w różnych nakładach, z wysoką jakością, na różnych podłożach, także personalizowane – mówi Wojciech Niedźwiecki. - Dzięki ostatnim inwestycjom możemy więc obsługiwać ich w sposób kompleksowy, nie korzystając z usług innych firm i mając dzięki temu większą kontrolę nad związanymi z tym procesami”.

Warto podkreślić, że opcją w maszynie jest wprowadzona w module IQ-501nowa „inteligentna” funkcja automatycznej kontroli (AIT). Jest to stworzony przez Konica Minolta autorski system sterowania i kontroli obrazu, zapewniający pełną automatyzację procesu drukowania, który raportuje i eliminuje i błędy, obniżając tym samym koszty poprzez redukcje wydruków próbnych.

Obecnie specjalizacja w jednej tylko technologii to za mało – dodaje Wojciech Niedźwiecki. - Oczywiście można zastosować taki model, na jakim również my wcześniej opieraliśmy naszą produkcję – wykorzystując do produkcji cyfrowej podwykonawców. Jednak technologia cyfrowa to nie tylko możliwość drukowania różnorodnych nakładów. To także np. personalizacja, a więc poszerzenie oferty dla klientów, którzy oczekują nowoczesnych rozwiązań. Teraz jesteśmy w stanie wydrukować dla nich dużo więcej różnorodnych zleceń, w krótszym czasie, gwarantując przy tym wysoką jakość. Posiadanie własnej maszyny, sterowanej „inteligentnym” oprogramowaniem, a także współpraca z właściwym partnerem – a takim okazała się dla nas firma Konica Minolta, która na każdym etapie wdrożenia służyła nam pomocą – jest gwarancją sukcesu”.

Maszyna AccurioPress C12000 może zostać rozbudowana o rozmaite systemy wykończeniowe, przy jednoczesnym ograniczeniu przestojów do minimum. „Co więcej – podkreśla Wojciech Niedźwiecki – wydruki z tego urządzenia od pierwszej do ostatniej strony zawsze mają taką samą wysoką jakość, co cieszy nie tylko nas, ale przede wszystkich naszych klientów. Przybywa nam dzięki temu kolejnych zleceniodawców, a wraz z nimi otrzymujemy kolejne zamówienia, dzięki czemu możemy się dalej rozwijać”.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ekologia zdominowała rynek opakowań
Na rynku pojawia się coraz więcej biodegradowalnych i kompostowalnych opakowań. Producenci w ten sposób chcą nadążyć za modą na ekologię. – Pomimo tego w ciągu najbliższych kilku lat plastik nie zniknie całkowicie z rynku opakowań. Wygoda jego użytkowania przewyższa na razie aspekty ekologiczne – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora w Polskiej Izbie...
Grafmasz poszerza ofertę stołów do oprawy twardej
W 2020 roku Grafmasz uruchomił produkcję kaszerówek oraz stołów do oprawy twardej. Pierwsze urządzenia zostały zaprezentowane podczas targów RemaDays w lutym br. i spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających. Pomimo niesprzyjających warunków podczas pandemii firma dostarczyła  kilkanaście  zestawów do polskich drukarń oraz...
Karton Cupforma Natura podstawą proekologicznych opakowań na płatki Fazer
W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych – Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach, bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent, ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały...
Sun Chemical, wraz ze swoją spółką macierzystą DIC Corporation, podpisał strategiczne porozumienie z firmą DuPont, którego nadrzędnym celem jest rozszerzenie globalnej sprzedaży modułów odgazowujących do uzdatniania wody. Na jego podstawie DuPont uzyskał od DIC wyłączność na sprzedaż oferowanych przez drugie z wymienionych przedsiębiorstw modułów odgazowujących,...
Rapida 76 z modułem do cold stampingu w drukarnia Mellow
„Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764