
Dwukrotny wzrost biznesu w 2018 r. w stosunku do ostatnich rocznych wyników - taki cel stawia przed swoimi menadżerami Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media. Lisiecki w rozmowie z Rafałem Irzyńskim dla Inwestorzy.tv komentuje wyniki roku 2016 oraz przedstawia perspektywy na kolejne lata. Podkreśla, że PMPG jest spółką przewidywalną, ze zdrowymi fundamentami i potencjałem do generowania dobrych wyników finansowych.
„Na poziomie zarządu mamy przyjętą strategię, którą konsekwentnie realizujemy. Naszym długoterminowym celem jest budowa polskiej grupy, z silnym polskim DNA, ale działającej również na innych rynkach” – mówi Lisiecki.
Zapowiada też, że w III/IV kwartale br. Grupa zaprezentuje strukturę projektu PMPG Ventures, działającego w modelu „media 4 equity”. „Dzięki takiej strukturze będziemy mogli pokazać nasze inwestycje i udziały w różnych przedsięwzięciach, w które angażujemy się już dzisiaj” – mówi. Dodaje, że nowa struktura pozwoli również pokazać horyzont czasowy i potencjał tych inwestycji. Dotyczy to również obligacji, w które inwestowane są nadwyżki finansowe Grupy.
Prezes PMPG Polskie Media zapowiada, że Grupa opublikuje prognozę po wynikach I kwartału, kiedy będzie miała już potwierdzoną strukturę przychodów i część długoterminowych kontraktów. „Pracujemy nad tym, by nasze przychody miały charakter abonamentowy, projektujemy przychody powtarzalne, aby baza była stała. Dzięki temu nasze prognozy są realizowalne, a my możemy koncentrować się na rozwoju Grupy” – zaznacza.
„Nasze wyniki są nudne, bowiem to co obiecujemy – realizujemy. Działamy zgodnie ze strategią overdeliver than overpromise, nasze wyniki są lepsze od prognoz” – podkreśla Lisiecki. Odsłaniając „kuchnię” zarządczą, zwraca również uwagę, że co kwartał na poziomie Grupy weryfikowane są koszty działalności i identyfikowane są pola, gdzie te koszty mogą być optymalizowane, jak w strategii „Warren Buffett i inwestowanie w wartość”. W 2016 r. pozwoliło to na obniżenie kosztów sprzedaży o 3 mln zł.
Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 r. wyniosły 57 mln 130 tys. zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9 mln 541 tys. zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. oraz o 27 proc. w stosunku do prognozy. EBITDA wyniosła 10 mln 163 tys. zł i była r/r wyższa o 59 proc. oraz o 25 proc. od prognozy. Zysk brutto wzrósł o 42 proc., a zysk netto - o 37 proc.
Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.
W kontekście tekstu, dziwnie wygląda fakt sprzedaży przez p. Lisieckiego części posiadanych akcji przedsiębiorstwa, o czym informowały WM.
Trudno nie powiązać informacji mocnych o wzrostach finansowych w mediach prawicowych z aktualną koniunkturą polityczną.
No właśnie.
Jest koniunktura (polityczna, ale zawsze) jest wzrost, czemu więc sprzedawać akcje własnej firmy?
Jaki to ma sens?
Bo każda koniunktura kiedyś się kończy?
Mnie spieniężanie akcji jawi się jako 'subtelny' sposób na wyjście z bieznesu.