logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Minister Szyszko wycofuje spoty miękko promujące gender

   22.01.2016, przeczytano 2187 razy
ilustracja

Rząd PO–PSL promował ideologię gender za pieniądze przeznaczone na ochronę środowiska - alarmuje Radio Maryja. Takie wnioski płynąć mają z audytu, który w resorcie środowiska zlecił minister Jan Szyszko.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/minister-szyszko-wycofuje-spoty-miekko-promujace-gender,27181,artykul.html

Sprawa dotyczy spotów promujących segregowanie śmieci, w których obok Wojciecha Modesta Amaro wystąpił Maciej Nowak - krytyk teatralny i kulinarny, kojarzony ze środowiskiem gejowskim. W spocie mężczyźni tłumaczą chłopcu jak segregować śmieci.

- Pojawia się pytanie dlaczego nie ma w spocie kobiety, która grałaby rolę matki? - pyta Radio Maryja o spot z udziałem dwóch mężczyzn ostrzegając, że zdaniem ekspertów, w tym przypadku mamy do czynienia z „miękkim” promowaniem ideologii gender.

Z kolei w innej reklamie Nowak występuje w biało-czerwonym stroju Św. Mikołaja. Brakuje mu jednak tradycyjnej brody, ma za to na wyposażeniu niezgodną z polską tradycją muchę.

Jak zapewnił stację minister Szyszko, spot został już wstrzymany. – Dotarliśmy do materiałów informacyjnych i promocyjnych, za które płacił resort. W tych materiałach m.in. występowały osoby, które wyraźnie promowały ideologię gender. Ta ideologia oczywiście została zdjęta z materiałów promocyjnych. My pieniędzy na taką działalność płacić nie będziemy. - zapewnia minister, wyjaśniając dalej jak rozumie zadania podległego mu ministerstwa: - Resort środowiska to resort, który jest nastawiony bardzo mocno na obronę polskiej tożsamości, polskich interesów, na obronę tego, co w Polsce jest najważniejsze, a więc na obronę rodziny, na obronę naszej tożsamości kulturowej związanej z dziedzictwem chrześcijańskim.

Według radia, z danych, "do których dotarł Nasz Dziennik", na emisję spotów w latach 2014-15 wydano ponad 4 mln zł.

Oprócz wstrzymania emisji w telewizji, spoty zniknęły także ze stron ministerstwa i z ministerialnego kanału YouTube. Reklamy powstały w ramach kampanii „Segregujesz… i śmiecisz mniej!” na podstawie scenariuszy, których współautorem jest Cezary Harasimowicz. W realizacji kampanii i powstaniu filmów udział brały firmy Artgraph, Flota Filmowa, Effective Media i FleishmanHillard.


Minister Jan Szyszko prezentuje wyniki wewnętrznego audytu. Fot. Ministerstwo Środowiska

„Ideologia gender” nie jest pierwszym obcym zagrożeniem, któremu stawia czoła minister Szyszko. Będąc posłem w poprzedniej kadencji Sejmu walczył też m.in. z tzw. chemtrails, czyli smugami chemicznymi, występując w tej sprawie z interpelacją poselską, w której domagał się od rządu wyjaśnień. Według osób wierzących w teorię chemtrails, ma to być spisek rządu światowego lub innej tajnej organizacji, która rozpyla w atmosferze trujące aerozole aby kontrolować ludzi i pogodę, w tym m.in. manipulować efektem globalnego ocieplenia, w którego istnienie minister środowiska nie wierzy.

Źródło: Radio Maryja, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764