logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Money.pl: Ile podatków Google powinien płacić w Polsce?

  PR 25.01.2016, przeczytano 951 razy

Około miliarda złotych rocznie - szacunkowo tyle przychodów zgarnia Google na polskim rynku internetowym. Do krajowego budżetu wpłaca jednak kilka milionów złotych podatku, bo większość transakcji rozlicza w Irlandii - pisze dziś portal money.pl. W Wielkiej Brytanii koncern zmienił politykę i zapłacił fiskusowi 130 mln funtów dodatkowych podatków. A co z Polską?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/money.pl%3A-ile-podatkow-google-powinien-placic-w-polsce,27206,artykul.html

Google w ostatni piątek przyznał, że wypłaci brytyjskiemu urzędowi skarbowemu dodatkowe 130 mln funtów podatków. Obejmują one okres od 2005 roku. Firma od lat transferuje pieniądze do Irlandii czy Bermudów, gdzie obciążenie podatkowe są nieporównywalnie mniejsze. Odbywa się to zgodnie z międzynarodowym prawem podatkowym, które jest pełne luk.

- Google stosuje się do obowiązujących przepisów podatkowych we wszystkich krajach, w których działa i zgodnie z nimi płaci wszystkie podatki. Jednocześnie wielokrotnie zgadzaliśmy się z opiniami, że międzynarodowy system podatkowy powinien być prostszy i bardziej przejrzysty - prace nad tym trwają w OECD, a Google oczywiście dostosuje się do wszelkich nowych uzgodnionych reguł - czytamy w komentarzu, który redakcji money.pl przysłała Marta Jóźwiak, rzecznik polskiego oddziału Google.

Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego, polski oddział internetowego giganta (Google Polska) za 2014 rok zapłacił 4,3 mln zł podatku dochodowego, przy przychodach sięgających 220 mln zł. Oficjalne dane wykazywane w sprawozdaniach finansowych dla polskiego urzędu skarbowego nie pokazują jednak wszystkich przychodów generowanych na naszym rynku. Pozostała część, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, księgowana jest w Irlandii.

Jak duża część przychodów wypływa za granicę? We wspomnianym 2014 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce wyniosły ogółem 2,6 mld zł (dane Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska). Ponad jedna trzecia tej kwoty przypadła na marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM), gdzie do Google należy sporo ponad 90 proc. rynku. Na tej podstawie można szacować wartość przychodów na około 850 mln zł w roku 2014 i nawet około miliarda złotych w 2015.

Różnica między przybliżonymi całkowitymi przychodami Google w Polsce w 2014 roku, a tymi wykazanymi w KRS to ponad 600 mln zł. Mogłoby to dać - przy zachowaniu obecnych proporcji - dodatkowe 11-12 mln zł podatku w skali roku. Ewentualnych negocjacji z polską skarbówką polski oddział firmy nie chce jednak komentować.

Cała analiza dostępna w money.pl:
http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul/ile-podatkow-google-powinien-placic-w-polsce,189,0,2004669.html

Źródło: money.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764