logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Naklejki w alfabecie Braille’a eksponatem na wystawie dizajnu

  PR 15.08.2017, przeczytano 769 razy
ilustracjastrzałka

Do 22 października na Zamku Cieszyn można zobaczyć wystawę „Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?”. Zebrane projekty stanowią przykłady zastosowania w praktyce założeń ekonomii cyrkularnej w odniesieniu do odpadów. Wśród polskich projektów znalazły się między innymi naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, będące częścią programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” firmy ENERIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/naklejki-w-alfabecie-braille%E2%80%99a-eksponatem-na-wystawie-dizajnu,33406,artykul.html

Zainagurowana 11 sierpnia wystawa jest głównym punktem kolejnej edycji wydarzenia kulturalnego „Dizajn w przestrzeni publicznej”, organizowanego od kilku lat przez Zamek Cieszyn. Odwiedzający wystawę będą mieli okazję zapoznać się z polskimi oraz zagranicznymi przykładami zastosowań idei odzysku, recyklingu oraz upcyclingu.

— Wybór projektów prezentowanych na wystawie jest bardzo przekrojowy. Staraliśmy się pokazać pomysły, które każdy z nas może zastosować już teraz w swoim domu i otoczeniu, takie jak kompostowniki balkonowe i sąsiedzkie. Ważne dla nas było również pokazanie projektów systemowych, jak naklejki programu „Segreguję – nie widzę przeszkód”, ponieważ problem śmieci dotyka nas na każdym poziomie – nie tylko w domu, ale również w przestrzeni miejskiej. Wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia skierowane są do wszystkich – projektantów, urzędników, przedsiębiorców, a także najmłodszych — powiedziała Katarzyna Dorda, jedna z kuratorek wystawy "Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?"

Wystawa będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w budynku A, w Oranżerii Zamku Cieszyn, do 22 października. Wśród wydarzeń towarzyszących wystawie organizatorzy zaplanowali między innymi warsztaty muzyczne, pokazy sztuki kulinarnej oraz konferencję poświęconą tematyce ekonomii cyrkularnej.

Naklejki w alfabecie Braille’a z recyklingu

Naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, prezentowane podczas wystawy jako jedna z polskich praktyk, są pierwszą tego typu inicjatywą nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jej autorem jest ENERIS, firma z branży komunalnej, która wyszła z  inicjatywą stworzenia oznaczeń na pojemniki zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego, czyli przyjaznego dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia. Każda z frakcji - bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a, posiada czytelny piktogram i wersję kontrastową ułatwiającą odbiór osobom niewidomym, niedowidzącym oraz starszym.

Naklejki są jednak nie tylko innowacją wspierającą osoby niewidome w samodzielnym segregowaniu odpadów. Projekt stanowi również przykład tego, jak w praktyce działa obieg zamknięty. Każda z naklejek jest bowiem wykonywana z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. Oznaczenia są potwierdzeniem tego, że z odzyskanych surowców mogą powstawać wysokojakościowe produkty, spełniające najwyższe normy użytkowania. 

Tylko przez sześć miesięcy trwania programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” naklejkami w alfabecie Braille’a zostało oznaczonych ponad 2 tysiące pojemników na różne frakcje odpadów w około 40 miejscowościach.

Źródło: ENERIS

www.grupa-eneris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764