logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Naklejki w alfabecie Braille’a eksponatem na wystawie dizajnu

  PR 15.08.2017, przeczytano 482 razy
ilustracjastrzałka

Do 22 października na Zamku Cieszyn można zobaczyć wystawę „Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?”. Zebrane projekty stanowią przykłady zastosowania w praktyce założeń ekonomii cyrkularnej w odniesieniu do odpadów. Wśród polskich projektów znalazły się między innymi naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, będące częścią programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” firmy ENERIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/naklejki-w-alfabecie-braille%E2%80%99a-eksponatem-na-wystawie-dizajnu,33406,artykul.html

Zainagurowana 11 sierpnia wystawa jest głównym punktem kolejnej edycji wydarzenia kulturalnego „Dizajn w przestrzeni publicznej”, organizowanego od kilku lat przez Zamek Cieszyn. Odwiedzający wystawę będą mieli okazję zapoznać się z polskimi oraz zagranicznymi przykładami zastosowań idei odzysku, recyklingu oraz upcyclingu.

— Wybór projektów prezentowanych na wystawie jest bardzo przekrojowy. Staraliśmy się pokazać pomysły, które każdy z nas może zastosować już teraz w swoim domu i otoczeniu, takie jak kompostowniki balkonowe i sąsiedzkie. Ważne dla nas było również pokazanie projektów systemowych, jak naklejki programu „Segreguję – nie widzę przeszkód”, ponieważ problem śmieci dotyka nas na każdym poziomie – nie tylko w domu, ale również w przestrzeni miejskiej. Wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia skierowane są do wszystkich – projektantów, urzędników, przedsiębiorców, a także najmłodszych — powiedziała Katarzyna Dorda, jedna z kuratorek wystawy "Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?"

Wystawa będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w budynku A, w Oranżerii Zamku Cieszyn, do 22 października. Wśród wydarzeń towarzyszących wystawie organizatorzy zaplanowali między innymi warsztaty muzyczne, pokazy sztuki kulinarnej oraz konferencję poświęconą tematyce ekonomii cyrkularnej.

Naklejki w alfabecie Braille’a z recyklingu

Naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, prezentowane podczas wystawy jako jedna z polskich praktyk, są pierwszą tego typu inicjatywą nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jej autorem jest ENERIS, firma z branży komunalnej, która wyszła z  inicjatywą stworzenia oznaczeń na pojemniki zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego, czyli przyjaznego dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia. Każda z frakcji - bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a, posiada czytelny piktogram i wersję kontrastową ułatwiającą odbiór osobom niewidomym, niedowidzącym oraz starszym.

Naklejki są jednak nie tylko innowacją wspierającą osoby niewidome w samodzielnym segregowaniu odpadów. Projekt stanowi również przykład tego, jak w praktyce działa obieg zamknięty. Każda z naklejek jest bowiem wykonywana z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. Oznaczenia są potwierdzeniem tego, że z odzyskanych surowców mogą powstawać wysokojakościowe produkty, spełniające najwyższe normy użytkowania. 

Tylko przez sześć miesięcy trwania programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” naklejkami w alfabecie Braille’a zostało oznaczonych ponad 2 tysiące pojemników na różne frakcje odpadów w około 40 miejscowościach.

Źródło: ENERIS

www.grupa-eneris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera nowego logo Infoshare
Zakończył się pierwszy etap prac nad nową linią wizualną Infoshare, konferencji o nowych technologiach organizowanej w Gdańsku. Marka pokazała nowe logo. Zmiany są ściśle związane z obraniem nowego kierunku komunikacji marki. Infoshare w pełnej nowej odsłonie zobaczymy 8 maja podczas otwarcia 13. edycji wydarzenia w gdańskim Amber Expo.
Z połową lutego właściciel marki MOWI – Mowi Poland S.A. (wcześniej Marine Harvest), największy na świecie producent i przetwórca łososia atlantyckiego, rozpoczyna współpracę z 24/7Communication. Agencja jest odpowiedzialna za strategię i implementację działań PR skierowanych do konsumentów i sektora HORECA.
Komunikacja Plus strategicznym partnerem ABSL
Komunikacja Plus została Partnerem Strategicznym ABSL, organizacji zrzeszającej kluczowe podmioty z branży nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Ścisła współpraca obejmować będzie obszar komunikacji wizerunkowej i employer brandingu.
Agencja VMLY&R znalazła się w grupie Liderów w corocznym badaniu ośrodka Gartner „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” już po raz trzeci z rzędu. Gartner docenił agencję za kompletność wizji i umiejętność jej realizacji.
Nikon startuje z projektem Nikon NPS PRO Days 2019. Na przełomie marca i kwietnia br. odbędzie się pięć eventów w pięciu różnych miastach. Uczestnicy programu NPS będą mieli okazję spotkać się z jednym z najlepszych fotoreporterów w Polsce oraz porozmawiać na temat planów programu NPS. Dodatkowo w każdym mieście odbędą się spotkania dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764