logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Naklejki w alfabecie Braille’a eksponatem na wystawie dizajnu

  PR 15.08.2017, przeczytano 490 razy
ilustracjastrzałka

Do 22 października na Zamku Cieszyn można zobaczyć wystawę „Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?”. Zebrane projekty stanowią przykłady zastosowania w praktyce założeń ekonomii cyrkularnej w odniesieniu do odpadów. Wśród polskich projektów znalazły się między innymi naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, będące częścią programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” firmy ENERIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/naklejki-w-alfabecie-braille%E2%80%99a-eksponatem-na-wystawie-dizajnu,33406,artykul.html

Zainagurowana 11 sierpnia wystawa jest głównym punktem kolejnej edycji wydarzenia kulturalnego „Dizajn w przestrzeni publicznej”, organizowanego od kilku lat przez Zamek Cieszyn. Odwiedzający wystawę będą mieli okazję zapoznać się z polskimi oraz zagranicznymi przykładami zastosowań idei odzysku, recyklingu oraz upcyclingu.

— Wybór projektów prezentowanych na wystawie jest bardzo przekrojowy. Staraliśmy się pokazać pomysły, które każdy z nas może zastosować już teraz w swoim domu i otoczeniu, takie jak kompostowniki balkonowe i sąsiedzkie. Ważne dla nas było również pokazanie projektów systemowych, jak naklejki programu „Segreguję – nie widzę przeszkód”, ponieważ problem śmieci dotyka nas na każdym poziomie – nie tylko w domu, ale również w przestrzeni miejskiej. Wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia skierowane są do wszystkich – projektantów, urzędników, przedsiębiorców, a także najmłodszych — powiedziała Katarzyna Dorda, jedna z kuratorek wystawy "Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?"

Wystawa będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w budynku A, w Oranżerii Zamku Cieszyn, do 22 października. Wśród wydarzeń towarzyszących wystawie organizatorzy zaplanowali między innymi warsztaty muzyczne, pokazy sztuki kulinarnej oraz konferencję poświęconą tematyce ekonomii cyrkularnej.

Naklejki w alfabecie Braille’a z recyklingu

Naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, prezentowane podczas wystawy jako jedna z polskich praktyk, są pierwszą tego typu inicjatywą nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jej autorem jest ENERIS, firma z branży komunalnej, która wyszła z  inicjatywą stworzenia oznaczeń na pojemniki zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego, czyli przyjaznego dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia. Każda z frakcji - bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a, posiada czytelny piktogram i wersję kontrastową ułatwiającą odbiór osobom niewidomym, niedowidzącym oraz starszym.

Naklejki są jednak nie tylko innowacją wspierającą osoby niewidome w samodzielnym segregowaniu odpadów. Projekt stanowi również przykład tego, jak w praktyce działa obieg zamknięty. Każda z naklejek jest bowiem wykonywana z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. Oznaczenia są potwierdzeniem tego, że z odzyskanych surowców mogą powstawać wysokojakościowe produkty, spełniające najwyższe normy użytkowania. 

Tylko przez sześć miesięcy trwania programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” naklejkami w alfabecie Braille’a zostało oznaczonych ponad 2 tysiące pojemników na różne frakcje odpadów w około 40 miejscowościach.

Źródło: ENERIS

www.grupa-eneris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Roadshow - Wrappingowa dawka emocji!” - edycja IV
Integart wraz z Rafałem Żmudą oraz marką 3M zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji RoadShow – Wrappingowa dawka emocji. W dniach 10-13 czerwca br. wiedza, doświadczenie i zamiłowanie do car wrappingu dotrze do Poznania, Wrocławia i Katowic.
Odkryj kuchnię na nowo – kampania marki Amica
Nowoczesne sprzęty AGD pełne są programów i gadżeciarskich rozwiązań, które nie zawsze ułatwiają życie. Marka Amica wdraża więc linię sprzętów kuchennych do zabudowy, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby i  jest zaprojektowana w oparciu o obserwacje, badania i testy sprzętu w domach użytkowników. O odkrywaniu kuchni na nowo i czerpaniu z niej tego, co najlepsze,...
Rusza kampania „Porozmawiajmy Mamo”
Celem projektu „Porozmawiajmy Mamo” jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi do rozmowy z córką, nie tylko w kontekście nadchodzących zmian fizjologicznych, ale co ważniejsze - zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety.
Dwie Godziny dla Rodziny” w kampanii Immergas
Immergas bierze udział w akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”. Jest to, związana z Międzynarodowym Dniem Rodziny, kampania społeczna na rzecz budowania dobrych relacji rodzinnych. Dzięki udziałowi w wydarzeniu, pracownicy firmy skończą pracę dwie godziny wcześniej, po to by poświęcić ten czas swoim bliskim. Firma pokazuje w ten sposób, że work-life balance to nie tylko hasło...
Pierwsza kurtyna ledowa w Polsce działa już w Placu Unii
Pierwsza w Polce, spektakularna kurtyna ledowa Super Screen została uruchomiona w Placu Unii. To najnowsza generacja nośnika reklamowego, która zmieniła szklaną elewację Placu Unii w interaktywny ekran. Monitor ma 165 m2 powierzchni i rozdzielczość aż 10 pixeli.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764