logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Nawałnice oszczędziły PiS

  PR 29.09.2017, przeczytano 958 razy
ilustracjastrzałka
Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń, sierpień 2017

Nawałnice, które w sierpniu przetoczyły się nad krajem dotknęły też polską scenę polityczną. Akcja ratunkowa, zawodny system ostrzegania i pytania o stan klęski żywiołowej – to tematy, które zdominowały opinię publiczną. Opozycja nie zostawiła suchej nitki na obozie rządzącym, ale niewiele na tym ugrała – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nawalnice-oszczedzily-pis,33920,artykul.html

Najpierw spokój potem wielka burza. Tak było w sierpniu, gdy na dalszy plan zeszła reforma sądownictwa i edukacji. Oczy wszystkich zwrócone były na Pomorze i Wielkopolskę, gdzie gwałtowna nawałnica łamała drzewa jak zapałki i pozbawiała ludzi dachu nad głową. To, że wielka polityka ustąpiła miejsca ludzkim dramatom widać również w rankingu liczby publikacji o partiach i stowarzyszeniach.

O Prawie i Sprawiedliwości dziennikarze wspomnieli w ponad 50,3 tys. publikacji, a o Platformie Obywatelskiej tylko 12,6 tys. Na podium załapało się również Polskie Stronnictwo Ludowe (7,5 tys.), które wyprzedziło Nowoczesną (6,2 tys.).

Szefom czołowych ugrupowań znów nie udało się wyprzedzić Jarosława Kaczyńskiego. To prezes PiS cały czas budzi największe zainteresowanie mediów. Wspomniano o nim w 13,3 tys. publikacji. Daleko w tyle pozostał Grzegorz Schetyna (3,9 tys.). Na trzecim miejscu utrzymał się szef Nowoczesnej (1,9 tys.). Na końcu zestawienia wylądował Paweł Kukiz (996) i Władysław Kosiniak-Kamysz (906).


Wykres 2.  Liczba  publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń,  sierpień 2017

W social media też bez większych zmian. Układ sił jest identyczny jak w lipcu, choć wygląda na to, że popularność wszystkich polityków z rankingu spadła o połowę. Koszulka lidera znów powędrowała do Jarosława Kaczyńskiego (265 tys.) Tuż za nim z trzykrotnie gorszym wynikiem uplasował się Paweł Kukiz (80,5 tys.). Szef PO wciąż może tylko marzyć o dogonieniu prezesa PiS.


Wykres 3.  Liczba  publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media, sierpień 2017

Ekwiwalent reklamowy dla Jarosława Kaczyńskiego wyniósł w sierpniu 136,7 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

A co ma PiS do mediów

avatar użytkownika
,

Jak to co? Jest przedmiotem zainteresowania mediów. W dziale poświęconym mediom przyglądamy się regularnie jak funkcjonują w tej przestrzeni rozmaite tematy, to normalny element analityki w tej branży, nie motywowany w żaden sposób politycznymi sympatiami.  

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764