logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Noizz.pl rusza z akcją dotyczącą społeczności LGBT+

  PR 04.08.2020, przeczytano 445 razy

NOIZZ.pl stworzył filtr w aplikacji Instagram, który wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość, umożliwia dodanie do tablicy z nazwą miejscowości tęczowej ramki. Akcja portalu jest reakcją na przyjęte przez ponad 50 jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty oraz województwa) deklaracje, że są obszarami wolnymi od “ideologii” LGBT. Funkcjonalność powstała przy współpracy z międzynarodowym studiem XR Popul-AR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noizz.pl-rusza-z-akcja-dotyczaca-spolecznosci-lgbt%2B,387986,artykul.html

–  Strefy wolne od LGBT” są obiektem ogromnej krytyki i protestów ze strony środowisk LGBT+ i mediów na całym świecie – tłumaczy Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ. – Parlament Europejski stwierdził, że stanowią „skrajnie dyskryminujący środek ograniczający przysługującą obywatelom Unii Europejskiej swobodę przemieszczania się”. To bardzo smutne, że dyskryminujące akty prawa obejmują już 30% terytorium Polski. Chcemy dać narzędzie osobom LGBT+, szczególnie mieszkającym w małych miejscowościach, które pozwoli im zaznaczyć swoją obecność. To projekt skierowany również do osób, które pomimo tego, że nie są LGBT+, nie zgadzają się, żeby ich miejscowości wykluczały innych.

Filtr stworzyło dla NOIZZ.pl międzynarodowe studio XR Popul-AR.

– Poprzez nasze filtry mamy szansę zaangażować ogromną liczbę użytkowników mediów społecznościowych i zbudować szeroki zasięg – mówi Laszlo Arnould, CEO studia XR Popul-AR. – To dla nas jasne, że taka moc powinna być wykorzystana w pozytywnym celu i takie projekty realizujemy od 2017 roku. W Popul-AR staramy się przekraczać granice i korzystać z nieznanych jeszcze rozwiązań, by wywierać pozytywny wpływ zarówno na branżę AR, jak i na naszych odbiorców. Dlatego udział w tym projekcie był dla nas naturalny.

W akcję NOIZZ.pl zaangażował się również aktywista Bart Staszewski, pomysłodawca akcji stawiania znaków „STREFA WOLNA OD LGBT” przy tablicach miejscowości, które podjęły uchwały wykluczające osoby LGBT.

– Nie możemy siedzieć cicho, kiedy w XXI w. powstają strefy wykluczenia. Musimy wspierać i dodawać otuchy tym, którzy często nie maja warunków do coming out’u czy boją się zwrócić o pomoc. To tęczowa solidarność – wyjaśnia Bart Staszewski.

Filtr dostępny będzie na profilach na portalu społecznościowym Instagram prowadzonych przez NOIZZ na wszystkich pięciu rynkach, gdzie obecna jest marka – w Polsce, w Niemczech, w Serbii oraz na Słowacji i na Węgrzech. Akcji będzie towarzyszyć cykl wywiadów z ludźmi LGBT+, którzy pochodzą lub nadal mieszkają na terenach, które ogłosiły się miejscami wolnymi od LGBT.

To kolejne zaangażowanie marki NOIZZ w walkę z dyskryminacją osób LGBT+. Portal regularnie podejmuje tę tematykę na swoich łamach. W lipcu br. NOIZZ zdecydował również o zmianie swojego logo na tęczowe oraz zachowaniu go w tej formie przez cały rok. Działania te wynikają ze strategii Actvertising polegającej na tworzeniu zaangażowanych treści promujących zmianę na lepsze otaczającej nas rzeczywistości.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764