logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Katowic konsultowane społecznie

   17.06.2012, przeczytano 8799 razy
ilustracja
Dotychczasowe logo oparte o symbol Spodka oraz nowy znak wykorzystywany już przy okazji starań Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Czy obecnie obowiązujący miejski logotyp ze Spodkiem zostanie zastąpiony przez symbol starań Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016? Czy hasło „Katowice – centrum nowych form” oddaje w pełni myślenie o Katowicach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-katowic-konsultowane-spolecznie,15867,artykul.html

W środę, 13 czerwca 2012 r. miała miejsce konferencja prasowa, podczas której zostały zaprezentowane nowe kierunki promocji Katowic. Do 22 czerwca każdy, nie tylko katowiczanin, ma możliwość wyrażenia swojego zdania na temat zaproponowanych – przez wyłonione w przetargu konsorcjum trzech firm: Media Partner, Business Consulting, Imago Public Relations – kierunków promocji Katowic. Wszyscy zainteresowani mogą przedstawić swoje zdanie za pośrednictwem strony www.opowiedzkatowice.pl. Będzie również okazja do zaprezentowania swojego punktu widzenia na forum podczas spotkania autorów projektu strategii z mieszkańcami, które odbędzie się 18 czerwca o godzinie 18:15 w Miejskim Domu Kultury „Koszutka”.

Jeśli będzie taka potrzeba, czas trwania konsultacji zostanie przedłużony – informuje Daniel Muc, przedstawiciel Imago PR. – Poza tym opinie, które trafią do nas po wskazanym terminie, również będą przez nas analizowane.

Czy strategia jest potrzebna?

W tak dużym, ważnym mieście, borykającym się z problemami wizerunkowymi potrzebna jest strategia – wyjaśnia Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji wewnętrznej i wdrażania strategii Urzędu Miasta Katowice. – Kilka lat temu pojawiła się koncepcja „miasta wielkich wydarzeń” i jak pokazały badania dobrze się sprawdziła, lecz równocześnie jej formuła już się wyczerpała, należy więc sięgnąć po nowe możliwości – dodaje.

Jak wskazują autorzy strategii „posiadanie silnego, wyrazistego i unikatowego wizerunku jest często przyjmowaną i ogólnie akceptowaną metodą osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku miast i regionów”.

Kierunki działań

Do opracowania założeń dokumentu, oprócz warsztatów, konferencji czy obecnie obowiązujących w mieście strategii, posłużyły wyniki badań przeprowadzonych w ubiegłym roku z udziałem 3 tysięcy osób, które opowiadały o tym, jak postrzegają Katowice. Na tej podstawie zostały wypracowane priorytety strategiczne, wykorzystujące potencjał miasta, które nakazują traktowanie górnośląskiej stolicy jako miejsca do mieszkania, inwestowania, nauki i pracy, jako centrum spotkań, a także centrum kultury i rozrywki.

Autorzy strategii wskazali również szczególne atuty Katowic, wśród których znalazły się:

  • metropolitalność (Katowice to centrum metropolii – atrakcyjne miejsce spotkań mieszkańców regionu i europejskiego biznesu),
  • dziedzictwo (Katowice to stolica Śląska, miasto dumne ze swojego kulturowego i przemysłowego dziedzictwa),
  • przemiana (Katowice to dynamiczne centrum regionu stale się rozwijające i zwiększające swój potencjał),
  • alternatywa (Katowice to europejskie centrum alternatywnych, offowych, nowoczesnych trendów w kulturze, sztuce, edukacji, biznesie, a nawet w sporcie),
  • aktywność (Katowice to miasto otwarte na aktywność, inicjatywę i innowacje, rozbudzające aspiracje),
  • i ekoodpowiedzialność (Katowice to miasto ekologicznie odpowiedzialne).


Nowe logo i hasło

O Katowicach nie można opowiedzieć jednym słowem, dlatego też konsorcjum firm wskazało zestaw trzech wzajemnie przenikających się cech, które określają nasze miasto. Są to: integracja metropolitalności miasta, jego alternatywność oraz dziedzictwo. Jak podkreślają autorzy strategii, ta właśnie kompozycja czyni Katowice miastem wyjątkowym. A jej wyrazem graficznym jest doskonale wszystkim znany symbol kolorowego serca, które towarzyszyło Katowicom podczas starań o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W nim to bowiem łączą się dwa poziomy postrzegania miasta: tradycyjny (industrialny, górniczy) i nowoczesny (aktywny, innowacyjny, ambitny, awangardowy).

Konsorcjum firm zgodnie przyznaje, że to „logo najpełniej oddaje charakter miasta i syntetycznie ujmuje trzy atrybuty Katowic; jest symbolem znanym, rozpoznawalnym, akceptowanym i pozytywnie kojarzonym z Katowicami, zarówno wśród mieszkańców miasta, jak i mieszkańców obszaru metropolitalnego.”

Uzupełnieniem nowego logotypu mają być słowa: „Katowice – centrum nowych form”, wskazujące na spory potencjał Katowic, jako miasta mogącego być inspiracją, odważnego i otwartego na innowacje, alternatywę i nowe wyzwania.

Źródło: Urząd Miasta Katowice

www.opowiedzkatowice.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To niby serce, raczej kojarzy mi się z balonem.
Mam też zastrzeżenia do zastosowanego fontu

brak ikonki
,

Logo z pewnością ciekawe i nawiązujące do charakteru nowoczesnego miasta. Polecam przeczytać artykuł zawierający krótką charakterystykę wszystkich śląskich logotypów.
http://blog.vert.info.pl/w/36/jak-to-sie-robi-na-slasku-czyli-przeglad-slaskich-logotypow
Pozdrawiam

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
Wyświetlacze LG na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764