logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe logo Katowic konsultowane społecznie

   17.06.2012, przeczytano 10349 razy
ilustracja
Dotychczasowe logo oparte o symbol Spodka oraz nowy znak wykorzystywany już przy okazji starań Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Czy obecnie obowiązujący miejski logotyp ze Spodkiem zostanie zastąpiony przez symbol starań Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016? Czy hasło „Katowice – centrum nowych form” oddaje w pełni myślenie o Katowicach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-logo-katowic-konsultowane-spolecznie,15867,artykul.html

W środę, 13 czerwca 2012 r. miała miejsce konferencja prasowa, podczas której zostały zaprezentowane nowe kierunki promocji Katowic. Do 22 czerwca każdy, nie tylko katowiczanin, ma możliwość wyrażenia swojego zdania na temat zaproponowanych – przez wyłonione w przetargu konsorcjum trzech firm: Media Partner, Business Consulting, Imago Public Relations – kierunków promocji Katowic. Wszyscy zainteresowani mogą przedstawić swoje zdanie za pośrednictwem strony www.opowiedzkatowice.pl. Będzie również okazja do zaprezentowania swojego punktu widzenia na forum podczas spotkania autorów projektu strategii z mieszkańcami, które odbędzie się 18 czerwca o godzinie 18:15 w Miejskim Domu Kultury „Koszutka”.

Jeśli będzie taka potrzeba, czas trwania konsultacji zostanie przedłużony – informuje Daniel Muc, przedstawiciel Imago PR. – Poza tym opinie, które trafią do nas po wskazanym terminie, również będą przez nas analizowane.

Czy strategia jest potrzebna?

W tak dużym, ważnym mieście, borykającym się z problemami wizerunkowymi potrzebna jest strategia – wyjaśnia Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji wewnętrznej i wdrażania strategii Urzędu Miasta Katowice. – Kilka lat temu pojawiła się koncepcja „miasta wielkich wydarzeń” i jak pokazały badania dobrze się sprawdziła, lecz równocześnie jej formuła już się wyczerpała, należy więc sięgnąć po nowe możliwości – dodaje.

Jak wskazują autorzy strategii „posiadanie silnego, wyrazistego i unikatowego wizerunku jest często przyjmowaną i ogólnie akceptowaną metodą osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku miast i regionów”.

Kierunki działań

Do opracowania założeń dokumentu, oprócz warsztatów, konferencji czy obecnie obowiązujących w mieście strategii, posłużyły wyniki badań przeprowadzonych w ubiegłym roku z udziałem 3 tysięcy osób, które opowiadały o tym, jak postrzegają Katowice. Na tej podstawie zostały wypracowane priorytety strategiczne, wykorzystujące potencjał miasta, które nakazują traktowanie górnośląskiej stolicy jako miejsca do mieszkania, inwestowania, nauki i pracy, jako centrum spotkań, a także centrum kultury i rozrywki.

Autorzy strategii wskazali również szczególne atuty Katowic, wśród których znalazły się:

  • metropolitalność (Katowice to centrum metropolii – atrakcyjne miejsce spotkań mieszkańców regionu i europejskiego biznesu),
  • dziedzictwo (Katowice to stolica Śląska, miasto dumne ze swojego kulturowego i przemysłowego dziedzictwa),
  • przemiana (Katowice to dynamiczne centrum regionu stale się rozwijające i zwiększające swój potencjał),
  • alternatywa (Katowice to europejskie centrum alternatywnych, offowych, nowoczesnych trendów w kulturze, sztuce, edukacji, biznesie, a nawet w sporcie),
  • aktywność (Katowice to miasto otwarte na aktywność, inicjatywę i innowacje, rozbudzające aspiracje),
  • i ekoodpowiedzialność (Katowice to miasto ekologicznie odpowiedzialne).


Nowe logo i hasło

O Katowicach nie można opowiedzieć jednym słowem, dlatego też konsorcjum firm wskazało zestaw trzech wzajemnie przenikających się cech, które określają nasze miasto. Są to: integracja metropolitalności miasta, jego alternatywność oraz dziedzictwo. Jak podkreślają autorzy strategii, ta właśnie kompozycja czyni Katowice miastem wyjątkowym. A jej wyrazem graficznym jest doskonale wszystkim znany symbol kolorowego serca, które towarzyszyło Katowicom podczas starań o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W nim to bowiem łączą się dwa poziomy postrzegania miasta: tradycyjny (industrialny, górniczy) i nowoczesny (aktywny, innowacyjny, ambitny, awangardowy).

Konsorcjum firm zgodnie przyznaje, że to „logo najpełniej oddaje charakter miasta i syntetycznie ujmuje trzy atrybuty Katowic; jest symbolem znanym, rozpoznawalnym, akceptowanym i pozytywnie kojarzonym z Katowicami, zarówno wśród mieszkańców miasta, jak i mieszkańców obszaru metropolitalnego.”

Uzupełnieniem nowego logotypu mają być słowa: „Katowice – centrum nowych form”, wskazujące na spory potencjał Katowic, jako miasta mogącego być inspiracją, odważnego i otwartego na innowacje, alternatywę i nowe wyzwania.

Źródło: Urząd Miasta Katowice

www.opowiedzkatowice.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To niby serce, raczej kojarzy mi się z balonem.
Mam też zastrzeżenia do zastosowanego fontu

brak ikonki
,

Logo z pewnością ciekawe i nawiązujące do charakteru nowoczesnego miasta. Polecam przeczytać artykuł zawierający krótką charakterystykę wszystkich śląskich logotypów.
http://blog.vert.info.pl/w/36/jak-to-sie-robi-na-slasku-czyli-przeglad-slaskich-logotypow
Pozdrawiam

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764