logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwszy odcinek „Global Connections” od CNN

  PR 15.03.2023, przeczytano 521 razy
ilustracjastrzałka
CNN „Global Connections”

W nowym programie „Global Connections” CNN bada, jak wizjonerzy, przedsiębiorcy i firmy wykorzystują postęp w technologii i logistyce, by na nowo zdefiniować swoje możliwości i usprawnić prowadzenie biznesu. Od bardziej zrównoważonych praktyk po nowo powstałe łańcuchy dostaw – firmy i projekty, nad którymi pochyla się CNN, tworzą kolejne perspektywy rozwoju, sprawiają, że świat staje się mniejszy, a ich przyszłość – jaśniejsza.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwszy-odcinek-_global-connections_-od-cnn,399299,artykul.html

W pierwszym odcinku serii ekipa CNN spotyka się z osobami pracującymi na wszystkich poszczególnych odcinkach handlu – produkcji, sprzedaży, transportu i kupna – aby porozmawiać zarówno o zmaganiach, z jakimi się mierzą oraz o rozwiązaniach, jakie stosują.

Pierwszym bohaterem odcinka jest Polak Jacek Jarocki – dyrektor ds. produktywności i transformacji cyfrowej w Danone, międzynarodowej firmie zajmującej się przetwórstwem żywności. Kilka lat temu poproszono go o przeprowadzenie w swoim zakładzie cyfrowej transformacji, polegającej na przebudowie każdego procesu pod kątem wykorzystania sztucznej inteligencji i robotyki. Jarocki wyjaśnia, że prośba ta miała pewien haczyk – osiągnięte rozwiązania musiały być kalibrowane na potrzeby całej firmy:

- Danone dał nam tzw. licencję na porażkę, ale obowiązek uczenia się. Z jednej strony byli więc świadomi, że na początku coś może pójść w niepożądanym kierunku, ale byliśmy zobowiązani dzielić się analizami niepowodzeń ze wszystkimi fabrykami. Z drugiej strony, gdy coś poszło naprawdę dobrze, tworzyliśmy tzw. katalog.

Jarocki rozpoczął swoje prace w 2018 r. od tournée po konkurentach w całej Europie. Po powrocie do Polski, wdrożył 25 projektów pilotażowych, które Danone następnie powieliło w 39 innych europejskich fabrykach.

- Zaczynaliśmy z tylko jedną osobą w dziale cyfrowym. Teraz jesteśmy dużym osobnym działem nadzorującym nie tylko cyfryzację, ale przede wszystkim produktywność zakładu. Wspaniale było obserwować, jak to się rozwija, jak z małego pomysłu, przeradza się w coś o namacalnych rezultatach – mówi Jarocki.

W Rwandzie handel internetowy pomaga kupcom dotrzeć do nowych rynków na całym kontynencie afrykańskim. Treasure Maphanga, dyrektorka operacyjna AeTrade Group, buduje marketplace Sokokuu, który umożliwia właścicielom małych firm prowadzenie handlu transgranicznego oraz oferuje kursy edukacyjne i łatwiejszy dostęp do finansowania.

Dla najmniejszych przedsiębiorców rejestracja na Sokokuu jest darmowa. Opłaty dla pozostałych firm zależą od ich wielkości. Jak mówi Maphanga, w ramach członkostwa przedsiębiorstwa otrzymują nie tylko stronę do sprzedaży swoich towarów na całym kontynencie, ale także wsparcie ze strony AeTrade w zakresie logistyki, płatności transgranicznych i kształcenia:

- Prowadzimy za rękę wiele mniejszych firm, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że dla nas jest to inwestycja w przyszłość. Niewiele innych platform e-commerce to robi. My nazywamy to budowaniem potencjału cyfrowego.

W programie CNN rozmawia także z Andreasem Allströmem, dyrektorem ds. finansowania publicznego i współprac badawczych w Einride, firmie technologicznej specjalizującej się w samojezdnych i elektrycznych ciężarówkach. Jest on zdania, że ciężarówki bez kierowców mogą przynieść wiele korzyści:

- Dzisiejszy przemysł transportowy jest... mało wydajny. Gdy w firmie kierowców jest niewielu, muszą oni pracować po wiele godzin. Pozostają z dala od rodzin przez długi czas. Jest to naprawdę niestabilne rozwiązanie. A w związku z tym trzeba przyznać, że jest to niezrównoważone zarówno pod względem ekologicznym, ekonomicznym, jak i społecznym.

Na chwilę obecną Einride oferuje swoje usługi wyłącznie w celu lokalnego transportu towarów, w obrębie jednego kraju. Firma współpracuje z partnerami w ramach międzynarodowego konsorcjum, w celu stworzenia mapy drogowej na potrzeby niezależnego handlu w całej Europie.

- To właśnie współpraca jest tutaj kluczowa i jest ona moją główną motywacją. Może na tym skorzystać zarówno Einride, jak i społeczeństwo – mówi Allström.

Sarela Herrada, z kolei, pracuje nad zrewolucjonizowaniem łańcuchów dostaw, aby osoby w nich uczestniczące nie musiały opuszczać domów w poszukiwaniu lepszego życia. Założyła SIMPLi, firmę oferującą pozyskiwane w zrównoważony sposób produkty z certyfikatem Regenerative Organic Alliance (ROA). Chce tym samym zagwarantować, że każdy z dostawców pozostaje wierny wyznawanej przez nich idei:

- Za każdym sprzedawanym ziarnem lub każdą kroplą oleju kryje się rolnik, który miał styczność z danym produktem, w kraju, z którego pochodzi. Są to dłonie, które siały, które zebrały plony, to osoby, które widziały, jak rośnie. Dlatego jest to produkt miłości.

W Peru Herrada rozmawia z lokalną rolniczą spółdzielnią, która niedawno uzyskała certyfikat ROC. To otworzyło ją na nowe możliwości współpracy z firmami takimi jak SIMPLi, która eksportuje towary na cały świat:

- Zazwyczaj, zanim produkt trafi do konsumenta, przechodzi przez około sześć różnych podmiotów. Staramy się możliwie jak najbardziej ograniczyć liczbę pośredników, aby móc przekazać pieniądze, które by zarobili, z powrotem do producenta.

Program Global Connections jest emitowany na kanale CNN International we współpracy z DP World

Źródło: CNN

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764