logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pół to za mało: kampania Fundacji Dbam o Zdrowie

  PR 07.03.2014, przeczytano 2132 razy
ilustracjastrzałka

Czy pół kubka lub pół zegara może spełnić swoją rolę? Czasami mając czegoś pół, to jakby nie mieć nic. Podobnie jak zażycie połowy przepisanego przez lekarza leku lub stosowanie leku co drugi dzień to nieskuteczna terapia. Wykorzystując obrazy bezużytecznych przedmiotów codziennego użytku Fundacja „Dbam o Zdrowie” w nietypowy sposób zwraca uwagę na problem społeczny, jakim jest niewykupywanie leków przez pacjentów z powodów finansowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pol-to-za-malo%3A-kampania-fundacji-dbam-o-zdrowie,21049,artykul.html

- Z badań przeprowadzonych przez Program 60+ wynika, że 32% seniorów zdarzyło się nie wykupić leków z powodów finansowych, a 30% zażywa dawkę mniejszą od przepisanej przez lekarza. Kampania „Pół to za mało” ma na celu zachęcić do przekazania 1% podatku na wsparcie osób, których nie stać na zakup potrzebnych leków – mówi Kacper Chudzikiewicz, Menadżer ds. PR, DOZ SA.

W kreacji kampanii wykorzystano zdjęcia połówek przedmiotów, których nie spotkamy na co dzień. Pół kubka, pół zegara lub pół krzesła nie spełni swojej funkcji. W ten sposób Fundacja „Dbam o Zdrowie” chce wywołać efekt zaskoczenia i przykuć uwagę odbiorców. W kampanii świadomie pominięto skojarzenia, które nasuwają się jako pierwsze, gdy myślimy o problemie przyjmowania leków: obrazy chorych dzieci, osób starszych lub tabletek.

W ramach kampanii, w wybranych miastach Polski, m.in. Warszawie i Łodzi zostaną zorganizowane wydarzenia plenerowe. Ich centralnym punktem będzie trzymetrowa atrapa połowy krzesła, niczym z filmu „Kingsajz”. Wokół niej wolontariusze Fundacji „Dbam o Zdrowie” będą rozdawali ulotki wyjaśniające cel akcji i zachęcające Polaków do przekazania 1% podatku.

Dodatkowo, w wybranych miejscach w Polsce pojawią się billboardy z kreacją kampanii. Na potrzeby komunikacji kampanii w Internecie Agata Dębicka, graficzka prowadząca blog Piksele, zaprojektowała cztery oryginalne grafiki nawiązujące do hasła kampanii.

Osobnym nurtem kampanii jest komunikacja skierowana do pracowników i partnerów biznesowych grupy Pelion, do której należy DOZ SA. Menedżerowie spółek otrzymali przesyłki z połówkami filiżanek przyklejonymi do talerzyków i ulotkami. W biurach Grupy Pelion pojawiły się atrapy połówek krzeseł, a w magazynach wewnętrznych reklamy kampanii. Ponadto wszyscy pracownicy otrzymali razem z formularzem PIT ulotkę na temat kampanii.

Źródło: DOZ SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764