logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska Izba Druku wręczyła nagrody Złotego Gryfa

   02.06.2006, przeczytano 1262 razy
ilustracjastrzałka
Goście nadchodzą...

27 maja w warszawskim Hotelu Sobieski po raz pierwszy odbył się Bal Polskiej Izby Druku, połączony z Galą Złotego Gryfa. Podczas imprezy, w której wzięło udział ponad 250 osób, wręczone zostały Złote Gryfy –najbardziej prestiżowe nagrody w branży poligraficznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-izba-druku-wreczyla-nagrody-zlotego-gryfa,4029,artykul.html

Polska Izba Druku przyznaje te nagrody od 1996 roku. Po raz pierwszy ich wręczenie odbyło się podczas balu, jaki Izba zorganizowała dla przedstawicieli firm-członków PID, drukarń uczestniczących w konkursie, stowarzyszeń i organizacji współpracujących z PID oraz patronów medialnych.
Impreza odbyła się przy wsparciu sponsorów, przede wszystkim firm związanych z branżą poligraficzną. Sponsorami głównymi balu były firmy Deutsche Leasing Polska, International Paper i Winkowski Sp. z o.o., zaś sponsorami wspierającymi – Agfa Sp. z o.o., Ferag Polska, Heidelberg Polska, Michael Huber Polska, RR Donnelley oraz Xteam.

Głównym punktem wieczoru była gala połączona z wręczeniem nagród Złotego Gryfa. Warto podkreślić, że tym roku odnotowano największą w historii konkursu liczbę zgłoszonych wyrobów, które walczyły o główną nagrodę w ośmiu kategoriach. Zwycięzcami tegorocznej edycji zostały drukarnie:
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie prostej: nagród za miejsca 1. i 2. nie przyznano, 3. miejsce – Zakłady Graficzne im. KEN,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne (za Wielki słownik angielsko-polski), 2. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 3. miejsce – Drukarnia Naukowo-Techniczna,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za książkę W obiektywie, 2. miejsce – Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Pozkal, 3. miejsce – Winkowski Sp. z o.o.,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za Atlas świata, 2. miejsce – Orthdruk, 3. miejsce – ex aequo Druk-Intro i Łódzka Drukarnia Dziełowa,
- w kategorii akcydens informacyjny: 1. miejsce – Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Pozkal za Kalendarz Gdański 2006, 2. miejsce – Eurodruk Poznań, 3. miejsce – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Szwedo,
- w kategorii akcydens opakowaniowy: 1. miejsce – Drukarnia Cezar za pudełko Dimple, 2. miejsce – Drukarnia Multipol, 3. miejsce – Drukarnia Cezar,
- w kategorii czasopismo wielobarwne: 1. miejsce – Winkowski Sp. z o.o. (za magazyn National Geographic nr 3/2005), 2. miejsce – Zakłady Graficzne Taurus, 3. miejsce – RR Donnelley,
- w kategorii gazeta: 1. miejsce – Warszawa Print za dziennik Rzeczpospolita z dn. 31.12.2005, 2. i 3. miejsce – Agora SA.

Poza nagrodami Złotego Gryfa dwie drukarnie zostały uhonorowane nagrodą Diamentowego Gryfa. Jest ona przyznawana firmie, która co najmniej trzykrotnie zdobyła główną nagrodę w konkursie Polskiej Izby Druku. Do tego elitarnego grona dołączyły w tym roku drukarnia Cezar i Olsztyńskie Zakłady Graficzne.
Specjalne wyróżnienie Polskiej Izby Druku za całokształt działalności oraz promowanie polskiej poligrafii za granicą otrzymał Tadeusz Winkowski, prezes i współwłaściciel firmy Winkowski Sp. z o.o. Podczas gali przypomniano, że już wkrótce będzie on reprezentował Polską w światowym finale konkursu „Przedsiębiorca Roku”, w którym biorą udział zwycięzcy krajowych edycji.

Poza częścią oficjalną Polska Izba Druku przygotowała wiele innych atrakcji. Zabawę umilał gościom zespół „Akt” i grupa taneczna „Art Dance”, znani m.in. z programu „Jaka to melodia”. Z dużym zainteresowaniem spotkał się występ znanego polskiego iluzjonisty, Macieja Pola. Imprezę poprowadził znany didżej Andrzej Piotrowski, przy którego muzyce goście bawili się do białego rana. Sympatycznej atmosferze sprzyjał szeroki wybór potraw oraz różnego rodzaju alkoholi.

Źródło: Polska Izba Druku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764