Na jednym z największych festiwali reklamowych świata, Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym w Cannes, którego 58 edycja ruszyła w niedzielę, Polacy już mają dwie prace na tzw. krótkich listach – informuje Rzeczpospolita.
Jak dotąd nominacje ogłoszono w dwóch festiwalowych kategoriach: direct lions (tu na tzw. krótką listę nie dostała się żadna praca z Polski) oraz promo&activation lions. W tej drugiej kategorii nominowane są dwie prace. Jedna, przygotowana przez agencję Leo Burnett Warszawa to wyróżniona za najlepsze użycie cyfrowych mediów kampania reklamująca Muzeum Narodowe w Krakowie na zlecenie muzeum i sponsora projektu Nowe Sukiennice – Grupy PZU. Na czas renowacji muzeum agencja zdecydowała się pokazywać zwiedzającym dzieła na ich własnych komórkach przy wykorzystaniu tzw. technologii rozszerzonej rzeczywistości czy augmented reality. Druga to kampania przygotowana przez agencję Euro RSCG Warszawa dla stowarzyszenia osób, które wygrały walkę a nowotworem nominowana w podkategorii zdrowie i bezpieczeństwo publiczne.
W pozostałych kategoriach krótkich list jeszcze nie opublikowano. Wszystkich zgłoszeń nadesłanych na festiwal w Cannes było ponad 28,8 tys.
Więcej: Rzeczpospolita