logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rozpoczyna się kampania promująca XVIII Konkurs Chopinowski

  PR 28.09.2021, przeczytano 528 razy
ilustracja

Już tylko kilka dni dzieli nas od rozpoczęcia największego święta pianistyki – XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina, który odbędzie się 2-23 października w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Tegoroczna odsłona będzie promowana na całym świecie spotem reklamowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozpoczyna-sie-kampania-promujaca-xviii-konkurs-chopinowski,393161,artykul.html

Obywający się co 5 lat Konkurs, o niemal stuletniej tradycji, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno w środowisku międzynarodowej krytyki, mediów, pianistów, jak i szerokiej publiczności. Dzięki bezpłatnej internetowej transmisji w profesjonalnej jakości wydarzenie ma zasięg globalny. Widzowie w każdym zakątku świata mogą – w nietypowy dla świata muzyki klasycznej sposób –  śledzić zmagania młodych pianistów w jakości 4k.

Narodowy Instytut Fryderyka Chopina przygotował kampanię promocyjną o uniwersalnym przesłaniu z hasłem przewodnim „Talent to dopiero początek”.

Zachęcamy do obejrzenia spotu, który w telegraficznym skrócie ukazuje drogę młodego pianisty przygotowującego się do występu na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie. Spot przygotował dom produkcyjny Timecode Film Production.

Film, nakręcony podczas 2 dni zdjęciowych w Warszawie ma dwie wersje: 2-minutową (przeznaczoną do internetu, social mediów) oraz 30-sekundową (do emisji w telewizji). Jego bohaterem jest młody pianista, którego losy śledzimy od dzieciństwa, poprzez wczesne lata szkolne, aż do występu w Konkursie Chopinowskim.

- Spot promujący Konkurs w skrócie pokazuje drogę podobną do tej, jaką przechodzą w swym życiu uczestnicy. Wiele lat żmudnej i systematycznej pracy, trwającej przez cały okres edukacji muzycznej. Odrobinę przypomina to wysiłek sportowców, przez wiele lat poświęcających się przygotowaniom do najważniejszego wydarzenia w świecie sportu, czyli olimpiady. Dla pianistów z całego świata, którzy zakochali się w muzyce Chopina zakwalifikowanie się do Konkursu Chopinowskiego samo w sobie jest wspaniałą nagrodą. I ma ogromne znaczenie dla ich dalszej kariery. Oczywiście o zwycięstwie marzą wszyscy. Duch sportowy udziela się melomanom, którzy pilnie, a nawet namiętnie kibicują swoim faworytom, dlatego też Konkurs Chopinowski budzi tak wielkie emocje – powiedział rzecznik prasowy Instytutu Chopina, Aleksander Laskowski.

- Produkcja spotu promującego Konkurs Chopinowski to dla naszego studia wielkie wyróżnienie. Bez wątpienia jest to jedna z najbardziej prestiżowych imprez pianistycznych na świecie. Cały proces produkcyjny trwał ponad 2 miesiące, a zdjęcia były realizowane między innymi w Filharmonii Narodowej oraz we wnętrzach Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Wybraliśmy te lokacje, ponieważ po pierwsze są naturalnie związane z muzyką Chopina, a po drugie są bardzo fotogeniczne i wpisują się w wizerunkowy cel naszego filmu. Jestem naprawdę bardzo zadowolony z efektu końcowego – powiedział Tomek Dławichowski, partner zarządzający Timecode Film Production.

W Polsce kampania będzie prowadzona od końca września w telewizji (TVP Kultura i Polsat) i od 27 września w internecie (Youtube, Facebook, Instagram).

Z myślą o miłośnikach twórczości Fryderyka Chopina i wielbicielach konkursowych zmagań Instytut Chopina przygotował także nowoczesny, multimedialny portal internetowy www.chopin2020.pl.  Stanowi on kompendium wiedzy na temat bieżącej odsłony Konkursu i bazę materiałów wideo. Na podstawie portalu powstały dwie bezpłatne aplikacje – mobilna na system iOs i Andorid oraz aplikacja SmartTV na telewizory marki Samsung. Aplikacje będą obsługiwać streaming z całego przebiegu muzycznego turnieju w jakości 4K.

Wszystkie transmisje będą dostępne także na stronie Konkursu oraz na kanale Instytutu Chopina (Chopin Institute) na platformie YouTube, który ma już ponad 200 tys. subskrybentów. Nagrania z poprzedniej edycji niezmiennie cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Na chwilę obecną (wrzesień 2021) nagranie z finałowego koncertu Seong-Jin Cho, laureata XVII odsłony Konkursu Chopinowskiego, ma 13 milionów wyświetleń.

Nowością na Konkursie będzie streaming finałowego etapu Konkursu w technologii VR (rzeczywistości wirtualnej). Kamera do transmisji XVIII Konkursu Chopinowskiego w VR będzie umieszczona na scenie niedaleko pianisty, co pozwoli widzom odbierać występ z perspektywy podobnej do perspektywy grającego artysty. Do konkursu zakwalifikowalo się 87 wykonawców z 18 krajów z całego świata. Polskę będzie reprezentowało 16 pianistów.

Źródło: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764