logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rumunia - kto korzysta z finansowych stron WWW?

  PR 03.11.2017, przeczytano 804 razy

W pierwszej połowie 2017 roku z serwisów internetowych firm z branży finansowej korzystało miesięcznie średnio 1,71 mln rumuńskich internautów (24,9 proc.) (źródło: gemiusAudience). Największą odwiedzalność strony WWW tego typu odnotowały w marcu (1,91 mln, 28,1 proc.) i lutym (1,75 mln, 25,7 proc.). Najmniej użytkowników sieci zaglądało na serwisy finansowe i strony WWW banków w kwietniu (1,67 mln, 24 proc.) oraz w czerwcu (1,63 mln, 23,5 proc.).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rumunia---kto-korzysta-z-finansowych-stron-www,34352,artykul.html

Dominuje bankowość

Wiodącymi pod względem zasięgu wśród internautów stronami WWW z branży finansowej w styczniu 2017 roku były serwisy bankowe: Bancatransilvania.ro (6,7 proc.), Ingbank.ro (6,2 proc.), Raiffeisenonline.ro (5,9 proc.), Brd.ro (5 proc.) oraz Bcr.ro (3,8 proc.).

W czerwcu 2017 roku serwis Bancatransilvania.ro osiągnął większy zasięg wśród internautów w porównaniu do stycznia analizowanego roku (7,2 proc.). Wzrostem zasięgu wśród użytkowników sieci mogły cieszyć się również serwisy Ingbank.ro (6,8 proc.) oraz Bcr.ro (4 proc.). Spadek popularności wśród internautów odnotowały w czerwcu 2017 roku Raiffeisenonline.ro (4,7 proc.) i Brd.ro (4,1 proc.).

Dane Gemiusa pokazują, że bez względu na wzrost lub spadek zasięgu, na pierwszych pięciu miejscach najpopularniejszych serwisów finansowych, zarówno w styczniu jak i w czerwcu, znajdują się te same strony WWW banków.

Ciekawi, ale nieprzekonani

Osoby w wieku 30–39 lat stanowiły jedną trzecią (33,1 proc.) korzystających z bankowych stron WWW w czerwcu 2017 roku. Blisko trzy czwarte użytkowników (73 proc.) deklaruje ukończenie szkoły wyższej lub średniej. Podobnie wysoki odsetek (74,6 proc.) użytkowników ma stałe zatrudnienie oraz mieszka w mieście (77,1 proc.). Ponad jedna trzecia (35,8 proc.) odwiedzających strony internetowe z branży finansowej deklaruje miesięczne dochody na poziomie 1001–3000 lei (RON).

ilustracjastrzałka

Statystyki związane z korzystaniem z bankowości online wskazują, że około 31,4 proc. osób odwiedzających tego typu strony korzysta z bankowości internetowej i płatności online przynajmniej kilka razy w miesiącu. Jednocześnie jedna piąta (19,6 proc.) wskazuje, że nigdy nie miała do czynienia z bankiem internetowym, a jedna czwarta (23,8 proc.) nigdy nie dokonywała płatności w sieci.

Firma Gemius poddała analizie dane z pierwszej połowy 2017 roku zebrane wśród rumuńskich internautów w wieku 14–74 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764