logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fore: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 190
Sklepy wydają więcej gazetek, ale ubywa promocji

W ubiegłym roku sieci handlowe wydały o 3% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Największy, bo blisko 18% rok do roku, przyrost zanotowały dyskonty. Sieci convenience urosły w tym zakresie rdr. o 12%, a supermarkety – o niecałe 11% rdr. Z kolei w pozostałych formatach zanotowano spadki. Mimo tego jednocześnie zorganizowano rdr. o ponad 10% mniej promocji w gazetkach. Największe spadki zanotowały hurtownie, sklepy DIY, hipermarkety oraz drogerie i apteki. Poza tym ujemne wyniki miały dyskonty i sieci cash&carry. Eksperci uważają, że w tym roku liczba promocji powinna wzrosnąć, choćby w efekcie wojny cenowej toczącej się miedzy dyskontami. Widzą też na rynku wyraźną potrzebę odbudowy sprzedaży po okresach, w których konsumenci mogli ograniczać wydatki. To już samo w sobie wymusi mechanizm zwiększenia liczby akcji rabatowych.

21.03.2024 | przeczytano: 252 razy
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu

Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co pokazuje rosnący optymizm marketerów. Z raportu wynika również, że firmy zwiększyły swoje wydatki na działania marketingowe, zwłaszcza w obszarze digital marketingu, aktywnie dostosowując swoje strategie do zmieniającego się środowiska cyfrowego.

20.03.2024 | przeczytano: 987 razy
„Rzeczpospolita” poszerza grono felietonistów

W środę po raz pierwszy na łamach „Rzeczpospolitej” ukaże się felieton profesora Jarosława Kuisza – założyciela i redaktora naczelnego „Kultury Liberalnej”, uznanego historyka państwa i prawa. Profesor Kuisz dołączy do prestiżowego grona felietonistów dziennika, regularnie publikując swoje teksty na drugiej stronie „Rzeczpospolitej”.

12.03.2024 | przeczytano: 307 razy
Stora Enso: proekologiczne opakowania jednostkowe z tektury litej

Stora Enso opublikowała kolejny z serii artykułów, związanych z budowaną przez nią w zakładach w Oulu (Finlandia) nową linią do produkcji tektury litej do opakowań jednostkowych. Tym razem koncentruje się on na jakości włókien drzewnych, jakie znajdą tu zastosowanie, pochodzących z należących do koncernu upraw leśnych na obszarze Skandynawii.

01.03.2024 | przeczytano: 443 razy
Stora Enso z wynikiem „A” w rankingu CDP

Stora Enso znalazła się w rankingu „Forest A List”, stworzonym przez organizację non profit CDP, uwzględniającym firmy realizujące transparentną i proekologiczną politykę korporacyjną, związaną z gospodarką leśną. Jak podkreśla w specjalnym komunikacie, na liście – stworzonej w oparciu o kwestionariusz przygotowany przez CDP – tylko nieliczne przedsiębiorstwa spośród 21 tys. biorących udział w badaniach mogą pochwalić się wskaźnikiem „A”.

15.02.2024 | przeczytano: 773 razy
Rozbudowana ekspozycja Atrium i Ikonos na Promo Show 2024

Firma Atrium na najbliższych targach PROMO SHOW 2024 zaprezentuje najnowsze techniki druku oraz innowacyjne maszyny poligraficzne, jak również pełną gamę materiałów do druku wielkoformatowego marki IKONOS.

08.02.2024 | przeczytano: 736 razy
Stora Enso podsumowuje 2023 rok

1 lutego odbyła się konferencja dla inwestorów i mediów, podczas której kierownictwo Stora Enso poinformowało o wynikach finansowych grupy za 4. kwartał oraz cały rok 2023. W ostatnich trzech miesiącach minionego roku firma zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,174 mld euro, co oznacza spadek o 24% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Zysk operacyjny EBIT obniżył się do 51 mln euro (z 355 mln euro), zaś marża zysku operacyjnego EBIT spadła z 12,4% do 2,3%. Wartość przepływów gotówkowych zamknęła się kwotą 323 mln euro (przy 429 mln w 4. kwartale 2022). Z kolei w całym roku 2023 firma zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 9,396 mld euro (przy 11,68 mld rok wcześniej), a zysk operacyjny EBIT wyniósł 342 mln euro (1,891 mld w 2023). Konferencja stała się też okazją, by wskazać kluczowe projekty realizowane przez Stora Enso w ub.r.: sfinalizowanie planu restrukturyzacyjnego (mającego poprawić jej zyskowność i konkurencyjność w długiej perspektywie czasowej), kontynuację inwestycji w zakładach w Oulu (związanych z budową nowej linii produkcyjnej do tektury litej) oraz procesu sprzedaży fabryki w Beihai w Chinach. Prognozy kierownictwa koncernu na 2024 roku zakładają, że zysk operacyjny EBIT wzrośnie w porównaniu z kwotą osiągniętą w roku ubiegłym, pomimo dalszej niepewności rynkowej.

08.02.2024 | przeczytano: 710 razy
ISE 2024: Epson zaprezentuje zastosowania swoich projektorów

Epson w trakcie trwających od 30 stycznia do 2 lutego 2024 roku w Barcelonie targach, na stoisku J100 w hali 3 zaprezentuje pełną gamę swoich projektorów i rozwiązań komunikacji wizualnej. Firma pokaże potencjał zmian, jaki stwarzają innowacje Epson w różnych zastosowaniach, takich sztuka, edukacja, biznes, handel, rozrywka i kultura.

20.01.2024 | przeczytano: 527 razy
Stora Enso wspiera bioróżnorodność skandynawskich lasów

Stora Enso poinformowała o wdrożeniu nowego modelu operacyjnego w swoich zakładach pozyskiwania drewna, działających na terenie Finlandii. Ma on – w założeniach firmy – poprawić żywotność i bioróżnorodność tamtejszych lasów. Planowane działania obejmują zredukowanie zagęszczenia nowo sadzonych świerków z 1800 do 1600 sadzonek na jeden hektar. To – w ocenie Stora Enso – zwiększy wielogatunkowość lasów, która jest jednym z nadrzędnych celów w ramach realizowanego przez firmę programu bioróżnorodności, uwzględniającego obszar Finlandii i Szwecji.

09.11.2023 | przeczytano: 450 razy
Wyniki Stora Enso za 3. kwartał 2023

Stora Enso podała wyniki finansowe za 3. kwartał 2023 r. i za pierwszych dziewięć miesięcy br. wskazując podejmowane przez kierownictwo koncernu działania. Mają one poprawić rentowność i optymalne lokowanie zasobów kapitałowych. Od 18 września funkcję CEO i prezesa Stora Enso pełni Hans Sohlström, który miał okazję – po raz pierwszy w nowej roli – wziąć udział w konferencji prasowej dla mediów i akcjonariuszy, podczas której poinformowano o rezultatach finansowych oraz realizowanych w związku z tym od pewnego czasu działaniach restrukturyzacyjnych.

29.10.2023 | przeczytano: 488 razy
1 2 3
Strona 1/19 (artykułów: 190)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764