logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Shein stawia na cyfrowy druk termotransferowy

  PR 04.01.2023, przeczytano 2149 razy
ilustracjastrzałka

SHEIN, internetowy sprzedawca produktów modowych, kosmetycznych i lifestylowych, wdraża do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Celem tego działania jest przyspieszenie wydajności drukowania i zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji tekstyliów na środowisko. Firma przekształciła już ponad 50% produkcji druku z tradycyjnego na cyfrowy termotransferowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/shein-stawia-na-cyfrowy-druk-termotransferowy,398528,artykul.html

Marka SHEIN nie zwalnia tempa i stawia kolejny krok w ramach swojego wieloletniego planu redukcji gazów cieplarnianych. Tym razem wprowadza do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Ta mniej wodochłonna technologia drukowania, odpowiednia do tworzenia małych partii odzieży, pomaga zmniejszyć ilość odpadów oraz oszczędzić zasoby tekstylne.

Chociaż metody druku cyfrowego są droższe, niż tradycyjny sitodruk, to ich stosowanie niesie za sobą szereg korzyści, np. zmniejszenie zużycia wody i energii. Cyfrowy termotransfer to technologia druku, w której barwniki są drukowane na specjalnym papierze termotransferowym przed przeniesieniem go na tkaninę, w celu utworzenia wzoru. Podczas gdy tradycyjny sitodruk zużywa 0,49 tony wody do wyprodukowania 100 metrów tkaniny, technologia cyfrowego druku termotransferowego w SHEIN praktycznie nie zużywa wody. Dzięki temu jest bardzo wydajna i zmniejsza odpady tekstylne. W przeciągu ostatnich czterech lat, wdrożenie tego modelu pozwoliło firmie SHEIN zaoszczędzić 590 000 ton wody, co odpowiada około 1,18 miliarda butelek o pojemności 500 ml. W  audycie przeprowadzonym przez Bureau Veritas (BV) - światowego lidera w zakresie usług testowania, inspekcji i certyfikacji -  potwierdzono, że cyfrowy druk termotransferowy w SHEIN jest procesem drukowania bez odpadów wodnych. Ponadto, wykorzystuje  atramenty z certyfikatem eco Oeko-tex,  które nie posiadają szkodliwych substancji.

Od momentu powstania modela łańcuch dostaw marki SHEIN, pozwolił on firmie szybko produkować małe partie zamówień na żądanie. Zastosowanie nowej metody druku umożliwia stworzenie większej ilości wzorów, co czyni ją idealną opcją do produkcji przed podjęciem decyzji o jej zwiększeniu lub zaprzestaniu w oparciu o opinie rynku.

Dzięki poprawie jakości druku, zmniejszone zostały również ilości odpadów z tkanin. Zastosowana technologia może wykryć wszelkie wady lub skazy powstałe w wyniku złożenia projektów lub tworzenia wzorów i usunąć je przed przeniesieniem ich na tkaninę. W efekcie marka zwiększa jakość ubrań, a to z kolei zmniejsza nadprodukcję i marnotrawstwo zasobów.

- Dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowego druku transferowego w ponad połowie produkcji SHEIN, możemy tworzyć bardziej jakościowy łańcuch produkcyjny od początku do końca. Umożliwiamy naszym dostawcom optymalizację, a jednocześnie zmniejszamy ryzyko nadmiernej produkcji i negatywnego wpływu na środowisko. Tym samym oferujemy naszym klientom różnorodność i produkty wysokiej jakości. Cyfrowy druk na tekstyliach staje się wydajną i zrównoważoną technologią, która będzie nadal wspierać nasze cele w zakresie redukcji szkodliwych substancji wpływających na środowisko. Planujemy rozszerzyć jego wykorzystanie w naszym łańcuchu dostaw w najbliższych latach. - mówi Adam Whinston, Head of Environmental, Social and Governance (ESG) w SHEIN.

W ramach działań na rzecz poprawy jakości produkcji tekstyliów, na początku 2022 roku SHEIN podzielił się planami redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 r., oraz zobowiązał się do rozwinięcia programu wspomagania społeczności dostawców – jest to inicjatywa, która ma na celu wsparcie partnerów biznesowych, dostawców i ich społeczności na różnych etapach rozwoju. Dodatkowo marka ogłosiła ustanowienie programu SHEIN Spotlight wzmacniający pozycję rodzin w społecznościach dostawców, od których pozyskuje produkty.

Źródło: SHEIN

www.shein.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Triple PR z kampanią „Bez Kompromisów” dla Ulla Popken
Agencja Triple PR rozpoczęła współpracę z marką Ulla Popken – uznanym producentem odzieży plus size, który od lat towarzyszy kobietom w budowaniu pewności siebie i wyrażaniu własnego stylu. Marka nie tylko projektuje ubrania w rozmiarach od 42 do 68, lecz także zmienia sposób, w jaki mówi się o modzie – z szacunkiem, otwartością i bez uprzedzeń. Zespół Triple PR...
HTC Viverse: platforma immersyjna wspierająca główne silniki gier WebXR
W obliczu prognozowanego rozwoju rynku immersyjnego internetu, którego wartość ma sięgnąć 58 miliardów dolarów, VIVERSE daje twórcom o różnym poziomie zaawansowania możliwość budowania, wdrażania i zarabiania na doświadczeniach 3D, bez ograniczeń platformowych.
Zawodowy Wzrok: głos pacjentów w kampanii Optegry
Po sukcesie ubiegłorocznej odsłony, kampania „Zawodowy Wzrok” – realizowana przez sieć klinik okulistycznych Optegra – powraca w nowym, wzmocnionym formacie. Tegoroczna edycja została rozbudowana o działania PR i influencer marketing, a cały koncept opiera się na autentycznych insightach zaczerpniętych bezpośrednio od pacjentów.
DoubleVerify z Impact Plus zbadają ślad węglowy kampanii reklamowych
DoubleVerify ogłosiła partnerstwo z Impact Plus, czołową firmą technologiczną w obszarze zrównoważonego rozwoju, która wspiera marketerów w ograniczaniu śladu środowiskowego ich działań reklamowych. Dzięki tej współpracy marki mogą korzystać z narzędzia DV - Emissions Measurement, wspartego na rozwiązaniach Impact Plus, aby lepiej rozumieć i zarządzać śladem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764