logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sublimacja: Epson drukuje kolekcję haute couture

  PR 27.02.2017, przeczytano 549 razy
ilustracjastrzałka

Podczas tegorocznej edycji London Fashion Week zaprezentowana została nowa kolekcja mody, będąca owocem współpracy Johna Herrery i firmy Epson. Jej autor doskonale wykorzystał nowe możliwości ekspresji, zapewniane przez technologie druku cyfrowego. Tym, co łączy wszystkie projekty graficzne, jest motyw orła.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sublimacja%3A-epson-drukuje-kolekcje-haute-couture,31622,artykul.html

Znany projektant mody John Herrera nawiązał współpracę z firmą Epson, tworząc 30-elementową kolekcję ubrań z wzorami naniesionymi za pomocą drukarek sublimacyjnych do tkanin Epson. Kolekcja przeznaczona jest dla mężczyzn i kobiet, a źródłem jej inspiracji był orzeł filipiński. Premiera odbyła się 20 lutego, podczas targów London Fashion Week w Londynie.

John Herrera ściśle współpracuje z filipińskim oddziałem firmy Epson, używając w swojej pracy cyfrowych drukarek sublimacyjnych do tkanin Epson SureColor z serii F, dzięki którym wkracza w awangardę świata mody. „Partnerstwo z Epson jest bardzo ekscytujące” – mówi projektant - „Technologia drukowania zapewnia mi o wiele więcej możliwości niż gotowe do użytku wzory. Do tej pory projektanci tworzyli swoje kolekcje ręcznie. Wiele elementów strojów, takie jak trójwymiarowe akcesoria noszone przez modelki i modeli, należało doczepiać ręcznie. W efekcie raz włożony na wybieg strój nie nadawał się do ponownego założenia. Dzięki cyfrowemu drukowi ubrania z kolekcji można nosić na co dzień”.

Nie mógłbym stworzyć prezentowanej kolekcji bez cyfrowych drukarek do tekstyliów Epson. Gdybym nie miał dostępu do takich urządzeń, musiałbym malować wzory własnoręcznie. A ponieważ mam tylko miesiąc na przygotowania, jej realizacja byłaby niemożliwa” – dodaje John Herrera.

John w swej pracy kładzie nacisk na zmniejszenie ilości odpadów. „Dzięki technologii cyfrowego druku zużywamy tylko tyle materiału, ile potrzebujemy. Teraz nie musimy zużywać 4 metrów materiału na jeden rozkrój sukienki. Wystarczy zadrukować mniej niż 1,5 metra tkaniny. Druk cyfrowy na tekstyliach zdecydowanie zmniejsza ilość odpadów. Szybsza, bardziej inteligentna i praktycznie nie generująca śmieci – taka właśnie jest drukarka Epson”, podsumowuje projektant.

Technologia cyfrowego druku na tekstyliach w drukarkach Epson jest oparta na autorskiej technologii głowic drukujących PrecisionCore – jednych z najszybszych mechanizmów drukowania atramentem na świecie. Dysze drukujące tej głowicy zapewniają ultraprecyzyjną kontrolę nad kroplami tuszu - umożliwiając tym samym osiągnięcie wyjątkowej precyzji obrazu. Dzięki temu drukarki Epson potrafią drukować na wielu różnych materiałach i obsługują różnorodne tusze, za każdym razem tworząc wyraziste i niepowtarzalne prace. Druk cyfrowy skraca czas przygotowywania materiałów i pozwala na tworzenie małych nakładów niestandardowych wydruków - w przeciwieństwie do tradycyjnych metod, które wymagają dużych nakładów i cechują się długim czasem realizacji. Tym samym technologia cyfrowego druku pomaga projektantom, takim jak John Herrera osiągnąć swoją artystyczną wizję i z łatwością przekształcić swoje pomysły w prawdziwe materiały o najwyższej jakości.

Drukarki cyfrowe Epson do tekstyliów inspirują coraz większą liczbę projektantów haute couture, którzy dopiero zaczynają odkrywać możliwości produkcyjne i potencjał twórczy tej technologii. Od teraz projektant będzie ograniczony jedynie swoją wyobraźnią” - komentuje Phil McMullin, kierownik sprzedaży ds. profesjonalnych rozwiązań graficznych z Epson UK.

John Herrera, pochodzący z filipińskiego miasta Manila, otrzymał w 2015 roku nagrodę London Emerging Designers (LED) Award, a także jest kandydatem do tegorocznego tytułu najlepszego projektanta Wielkiej Brytanii (Britain’s Top Designer).

Źródło: Epson

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764