logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tadeusz Winkowski – Przedsiębiorca Roku 2005

  PR 02.12.2005, przeczytano 2778 razy
ilustracjastrzałka
Winkowski

Tadeusz Winkowski, prezes i współwłaściciel drukarni Winkowski Sp. z o.o., został zwycięzcą polskiej edycji prestiżowego konkursu „Przedsiębiorca Roku 2005” („Entrepreneur of the Year”), organizowanego przez firmę doradczą Ernst & Young. W przyszłym roku będzie reprezentował nasz kraj podczas światowego finału w Monte Carlo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tadeusz-winkowski--przedsiebiorca-roku-2005,3297,artykul.html

Uroczyste rozstrzygnięcie tegorocznej edycji konkursu odbyło się 29 listopada na Politechnice Warszawskiej. Nieco wcześniej, w październiku, jury konkursu wybrało finałową dziesiątkę najlepszych polskich przedsiębiorców, wyłonioną spośród 57 kandydatów. Po raz pierwszy w gronie tym znalazł się przedstawiciel branży poligraficznej.
Uzasadniając wygraną Tadeusza Winkowskiego członkowie jury podkreślali m.in. konsekwentne oraz skuteczne budowanie zaufania do jego firmy, dążenie do najwyższej, trudnej do skopiowania jakości i konsekwentne realizowanie marzenia, aby Winkowski Sp. z o.o. stała się „drukarzem Europy”.

Także zdaniem Tadeusza Winkowskiego przyznana jego firmie nagroda potwierdza rosnące znaczenie polskiej branży poligraficznej w skali Europy: Od wielu lat przekonuję, że polska poligrafia ma szansę stać się „zagłębiem drukarskim Europy”, zwłaszcza po wejściu naszego kraju w struktury UE. Na naszą konkurencyjność w stosunku do innych krajów wpływa znakomite położenie geograficzne, nasze zakłady poligraficzne są wyposażone w nowoczesny sprzęt, posiadamy też odpowiednio wykwalifikowane kadry.
Sukces firmy Winkowski i jej szefa w prestiżowym konkursie Ernst & Young z pewnością stanowi potwierdzenie tej opinii. Tym bardziej, że poza zwycięstwem w finale, Tadeusz Winkowski odebrał też nagrodę dla najlepszego przedsiębiorcy w kategorii usługi. Na pozycję i wizerunek naszej firmy pracuje ponad 2 tys. osób, dlatego przyznane mi nagrody są także ich nagrodami – podkreślił Tadeusz Winkowski w wypowiedzi dla telewizji TVN 24.

Międzynarodowy konkurs Entrepreneur of the Year jest organizowany przez firmę Ernst & Young od 1986 roku. Jego polska edycja odbywała się już po raz trzeci. W sumie bierze w nim udział ponad 40 krajów. Każdy z nich zgłasza indywidualnego zwycięzcę, następnie Przedsiębiorcy Roku z poszczególnych państw biorą udział w finale światowym.
Wśród kryteriów, jakimi kieruje się jury wybierające najlepszych biznesmenów, są m.in.: przedsiębiorczość przy tworzeniu i rozwijaniu firmy, strategia działania, innowacyjność, wyniki finansowe przedsiębiorstwa oraz sukcesy w skali międzynarodowej.
Warto przypomnieć, że w poprzednich dwóch edycjach konkursu zwyciężali Zbigniew Sosnowski, prezes firmy Kross produkującej rowery, i Krzysztof Pawłowski, założyciel i rektor Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Obaj zasiedli w jury tegorocznej edycji konkursu.

Tadeusz Winkowski był inicjatorem powołania do życia firmy Winkowski Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo powstało we wrześniu 1998 roku wskutek połączenia Zakładów Graficznych w Pile i warszawskiej drukarni Superkolor i dziś jest jedną z dwóch największych firm poligraficznych w Polsce. W roku ubiegłym obroty firmy przekroczyły 500 mln zł, zaś udział eksportu w jej przychodach wyniósł ponad 30%. W trzech drukarniach Winkowskiego pracuje w sumie ponad 2 tys. osób. Przed rokiem francuski magazyn branżowy Caractère umieścił firmę wśród dziesięciu największych przedsiębiorstw poligraficznych w Europie.

Źródło: Winkowski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao S.A. startuje z serią biznesowych podcastów pod tytułem „Pekaonomia”. Do świata finansów i bankowości zaprasza Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku.
Logo Mbanku: to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata
Niektóre elementy kolorowego logotypu mBanku właśnie się zmieniły – w sposób niezauważalny dla większości odbiorców. Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw. Zmiany jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy...
W weekend rozpocznie się montaż neonu, który po renowacji sfinansowanej przez PZU, ponownie zabłyśnie na dachu kamienicy na Placu Kościuszki we Wrocławiu. Reklama „Ubezpiecz mieszkanie w PZU” to jeden z najbardziej znanych wrocławskich neonów, który od lat tworzy historyczny krajobraz tego miasta.
Klip promujący polską literaturę na świecie - New Books from Poland 2020
Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący światową wizytówką tegorocznego wyboru najciekawszych i najbardziej inspirujących książek polskich autorów przedstawionego w angielskojęzycznym katalogu o tym samym tytule.Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący...
PZU podkreśla w swojej kampanii marki pracodawcy jak ważne jest poczucie sensu wykonywanej pracy
Bohaterami kampanii, tak jak w ubiegłym roku, są pracownicy największego polskiego ubezpieczyciela, którzy przez pryzmat swoich doświadczeń zastanawiają się, czym jest dla nich sens w pracy. Kampania opiera się na wypowiedziach pracowników z różnych obszarów biznesowych. Wspólne dla wszystkich jest to, że praca w PZU daje każdemu z nich poczucie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764