logo
WIADOMOŚCI

Wacom: zapisywanie informacji z fal mózgowych w elektronicznym tuszu

Mateusz Zawiślak  PR 10.01.2017, przeczytano 199 razy
ilustracjastrzałka

Interfejs utrwala emocje w postaci graficznej za pośrednictwem algorytmu EEG Emotional Spectrum opracowanego przez startup technologiczny NeuroSky.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wacom:-zapisywanie-informacji-z-fal-mozgowych-w-elektronicznym-tuszu,31038,artykul.html

Podczas tegorocznych targów CES firma Wacom ogłosiła, że opracowała system, który rejestruje fale mózgowe w tekście zapisywanym ręcznie tuszem cyfrowym – w  efekcie odwzorowuje on cyfrowo stan emocjonalny użytkownika. Oprogramowanie analizuje dane EEG z użyciem algorytmu Emotional Spectrum opracowanego przez kalifornijską firmę NeuroSky, specjalizującą się w produkcji biosensorów. Mierzy on intensywność i rodzaj aktywności emocjonalnej. System zostanie zaprezentowany dziś przez Wacom podczas Connected Ink, wydarzenia zorganizowanego w Las Vegas dla partnerów firmy.

Prototyp systemu wykorzystującego algorytmy NeuroSky, opracowany wspólnie z japońskim startupem technologicznym 1-10drive Inc., zaprezentowano podczas poprzedniego spotkania Connected Ink w Tokio, które odbyło się w październiku 2016 r. System ten wykrywał stany kognitywne takie jak uwaga, medytacja, znajomość i wysiłek psychiczny. Nowa wersja wykorzystuje algorytm Emotional Spectrum, aby wydobyć dane dotyczące stanów emocjonalnych z danych EEG*.

Te informacje są łączone z danymi z cyfrowego pisma odręcznego zarejestrowanymi przez tablet Bamboo Slate, który umożliwia użytkownikowi pisanie na dowolnym typie papieru i natychmiastową cyfryzację zapisanych treści.

- Współpracując ze sobą obie technologie będą zapewniać użytkownikom nowe wrażenia, tworząc nieznaną dotychczas metodę komunikacji, w ramach której informacje dotyczące emocji są zapisywane wraz z odręcznym tekstem. Połączenie tych dużych zbiorów danych tworzy zupełnie nowe możliwości biznesowe – wyjaśnia Stanley Yang, CEO NeuroSky.

- To prawdopodobnie pierwsza próba połączenia informacji o emocjach z technologią tuszu cyfrowego, ich analizy w czasie rzeczywistym i prezentacji w postaci cyfrowej. System opracowaliśmy na bazie istniejącego już sprzętu – zestawu nagłownego z czujnikami fal mózgowych, laptopa i pióra cyfrowego – dzięki czemu technologia ta jest łatwo dostępna. Bardzo cieszy nas różnorodność możliwych zastosowań systemu, od edukacji przez psychologię po medycynę – mówi Nobu Ide, SVP Wacom odpowiedzialny za rozwój nowych technologii.

Możliwość rejestrowania ogromnej ilości danych, od znaczników czasowych i lokalizacji po dane emocjonalne, czyni z tuszu cyfrowego przełomową technologię o ogromnym potencjale i możliwości stosowania w wielu branżach. Wacom będzie nieustannie pracować nad funkcjonalnością cyfrowego tuszu przy współpracy partnerów z całego świata.

Źródło: Wacom

Dodatkowe informacje:

* EEG – elektroencefalogram, badanie powszechnie stosowane do wykrywania aktywności elektrycznej mózgu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Kongres Profesjonalistów PR: Kluczowe wnioski
Jak przygotować się do kryzysu? Czy można przekuć go w sukces? Dlaczego strategia komunikacyjna na wypadek trudnych sytuacji powinna być standardem w każdej firmie? Na te i wiele innych pytań udzielili odpowiedzi prelegenci XVIII Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który w tym roku zgromadził ponad 250 uczestników. Wydarzenie odbyło się w dniach 19-20 kwietnia w Hotelu Hil...
Margaret, Maserak i Maleńczuk w kampanii Warka Radler
W nowym spocie telewizyjnym Margaret, Rafała Maseraka i Macieja Maleńczuka Warka Radler 0.0% pokazuje na luzie i puszcza oko do widza. Znana piosenkarka, charyzmatyczny tancerz i kultowy piosenkarz Maciej Maleńczuk nawiązali współpracę z marką Warka Radler i reklamują najnowszą linię Warki Radler 0.0%. Nowa kampania telewizyjna z ich udziałem wystartuje 16 kwietnia 2018. 
Dni Otwarte z drukarkami Efi w Atrium Centrum Ploterowe
26 kwietnia w siedzibie Atrium w Opolu odbędą się Dni Otwarte. Pośród kilkunastu drukarek wielkoformatowych, można będzie zobaczyć dwie wielkoformatowe drukarki LED-UV marki EFI - Pro 24f i Pro 16h.
Mindshare Polska i National Geographic promują nową odsłonę antologii „Geniusz: Picasso”
22 kwietnia na antenie National Geographic pojawi się druga odsłona serialu fabularnego „Geniusz”, która skupia się na życiu i twórczości wybitnego hiszpańskiego artysty Pabla Picassa. W  pierwszym sezonie, który miał premierę rok temu, mogliśmy śledzić zawiłą historię życia Einsteina. Za działania reklamowe na zlecenie FOX Networks Group Poland ponownie odpowiada dom mediowy Mindshare ...
W nowej kampanii ING bank zachęca Polaków do oszczędzania na emeryturę. Działania reklamowe wspiera specjalna promocja Indywidualnego Konta Emerytalnego z bonusem 100 zł za regularne odkładanie.
 
niedziela 22.04.2018, 125 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone