logo
WIADOMOŚCI

Wacom: zapisywanie informacji z fal mózgowych w elektronicznym tuszu

Mateusz Zawiślak  PR 10.01.2017, przeczytano 205 razy
ilustracjastrzałka

Interfejs utrwala emocje w postaci graficznej za pośrednictwem algorytmu EEG Emotional Spectrum opracowanego przez startup technologiczny NeuroSky.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wacom:-zapisywanie-informacji-z-fal-mozgowych-w-elektronicznym-tuszu,31038,artykul.html

Podczas tegorocznych targów CES firma Wacom ogłosiła, że opracowała system, który rejestruje fale mózgowe w tekście zapisywanym ręcznie tuszem cyfrowym – w  efekcie odwzorowuje on cyfrowo stan emocjonalny użytkownika. Oprogramowanie analizuje dane EEG z użyciem algorytmu Emotional Spectrum opracowanego przez kalifornijską firmę NeuroSky, specjalizującą się w produkcji biosensorów. Mierzy on intensywność i rodzaj aktywności emocjonalnej. System zostanie zaprezentowany dziś przez Wacom podczas Connected Ink, wydarzenia zorganizowanego w Las Vegas dla partnerów firmy.

Prototyp systemu wykorzystującego algorytmy NeuroSky, opracowany wspólnie z japońskim startupem technologicznym 1-10drive Inc., zaprezentowano podczas poprzedniego spotkania Connected Ink w Tokio, które odbyło się w październiku 2016 r. System ten wykrywał stany kognitywne takie jak uwaga, medytacja, znajomość i wysiłek psychiczny. Nowa wersja wykorzystuje algorytm Emotional Spectrum, aby wydobyć dane dotyczące stanów emocjonalnych z danych EEG*.

Te informacje są łączone z danymi z cyfrowego pisma odręcznego zarejestrowanymi przez tablet Bamboo Slate, który umożliwia użytkownikowi pisanie na dowolnym typie papieru i natychmiastową cyfryzację zapisanych treści.

- Współpracując ze sobą obie technologie będą zapewniać użytkownikom nowe wrażenia, tworząc nieznaną dotychczas metodę komunikacji, w ramach której informacje dotyczące emocji są zapisywane wraz z odręcznym tekstem. Połączenie tych dużych zbiorów danych tworzy zupełnie nowe możliwości biznesowe – wyjaśnia Stanley Yang, CEO NeuroSky.

- To prawdopodobnie pierwsza próba połączenia informacji o emocjach z technologią tuszu cyfrowego, ich analizy w czasie rzeczywistym i prezentacji w postaci cyfrowej. System opracowaliśmy na bazie istniejącego już sprzętu – zestawu nagłownego z czujnikami fal mózgowych, laptopa i pióra cyfrowego – dzięki czemu technologia ta jest łatwo dostępna. Bardzo cieszy nas różnorodność możliwych zastosowań systemu, od edukacji przez psychologię po medycynę – mówi Nobu Ide, SVP Wacom odpowiedzialny za rozwój nowych technologii.

Możliwość rejestrowania ogromnej ilości danych, od znaczników czasowych i lokalizacji po dane emocjonalne, czyni z tuszu cyfrowego przełomową technologię o ogromnym potencjale i możliwości stosowania w wielu branżach. Wacom będzie nieustannie pracować nad funkcjonalnością cyfrowego tuszu przy współpracy partnerów z całego świata.

Źródło: Wacom

Dodatkowe informacje:

* EEG – elektroencefalogram, badanie powszechnie stosowane do wykrywania aktywności elektrycznej mózgu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Styczeń 1999. Boje o Encada: Visitronics walczy z Atrium, Océ szuka pomysłów
Rok 1999 rozpoczęliśmy – a jakże! - śledząc boje na rynku ploterów drukujących. W tym czasie nie było to jeszcze obowiązkowe wyposażenie pracowni reklamowych, z których wiele bazowało nadal na technice cięcia folii. Jednak dla obserwatorów rynku reklamy wizualnej było jasne, że przyszłość należy właśnie do drukarek wielkoformatowych. Encad był wówczas...
Firma Lexmark International, Inc. przedstawiła właśnie nową generację monochromatycznych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla klientów biznesowych. Produkty zostały wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne, pozwalające na jedyne w swoim rodzaju połączenie niezawodności, produktywności i bezpieczeństwa.
Marka Familijne startuje z kampanią pod hasłem „Mus je schrupać”
W ramach kampanii „Mus je schrupać” emisję spotów reklamowych zaplanowano do 19 sierpnia br. w zasięgowych stacjach telewizyjnych (TVP, Polsat, TVN). Równolegle będą prowadzone aktywności w kanałach social media i kampania digitalowa. Przewidziano także reklamy w prasie branżowej.
Nowa Gwiazda w mieście - polska kampania przedstawicielstwa Mitsubishi
Pod hasłem "Nowa gwiazda w mieście" wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa firmy Mitsubishi Motors wprowadzająca na nasz rynek odświeżony model - Mitsubishi Space Star 2018. Działania reklamowe mają na celu budowanie wizerunku modelu oraz wyróżnienie auta w oparciu o wartości marki i jego japoński charakter. Kampania została całościowo zrealizowana przez polski oddział...
Opus B: Ćwierćwiecze za nami
W tym roku świętujemy swoje 25 urodziny.
 
niedziela 24.06.2018, 59 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone