logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wacom: zapisywanie informacji z fal mózgowych w elektronicznym tuszu

  PR 10.01.2017, przeczytano 536 razy
ilustracjastrzałka

Interfejs utrwala emocje w postaci graficznej za pośrednictwem algorytmu EEG Emotional Spectrum opracowanego przez startup technologiczny NeuroSky.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wacom%3A-zapisywanie-informacji-z-fal-mozgowych-w-elektronicznym-tuszu,31038,artykul.html

Podczas tegorocznych targów CES firma Wacom ogłosiła, że opracowała system, który rejestruje fale mózgowe w tekście zapisywanym ręcznie tuszem cyfrowym – w  efekcie odwzorowuje on cyfrowo stan emocjonalny użytkownika. Oprogramowanie analizuje dane EEG z użyciem algorytmu Emotional Spectrum opracowanego przez kalifornijską firmę NeuroSky, specjalizującą się w produkcji biosensorów. Mierzy on intensywność i rodzaj aktywności emocjonalnej. System zostanie zaprezentowany dziś przez Wacom podczas Connected Ink, wydarzenia zorganizowanego w Las Vegas dla partnerów firmy.

Prototyp systemu wykorzystującego algorytmy NeuroSky, opracowany wspólnie z japońskim startupem technologicznym 1-10drive Inc., zaprezentowano podczas poprzedniego spotkania Connected Ink w Tokio, które odbyło się w październiku 2016 r. System ten wykrywał stany kognitywne takie jak uwaga, medytacja, znajomość i wysiłek psychiczny. Nowa wersja wykorzystuje algorytm Emotional Spectrum, aby wydobyć dane dotyczące stanów emocjonalnych z danych EEG*.

Te informacje są łączone z danymi z cyfrowego pisma odręcznego zarejestrowanymi przez tablet Bamboo Slate, który umożliwia użytkownikowi pisanie na dowolnym typie papieru i natychmiastową cyfryzację zapisanych treści.

- Współpracując ze sobą obie technologie będą zapewniać użytkownikom nowe wrażenia, tworząc nieznaną dotychczas metodę komunikacji, w ramach której informacje dotyczące emocji są zapisywane wraz z odręcznym tekstem. Połączenie tych dużych zbiorów danych tworzy zupełnie nowe możliwości biznesowe – wyjaśnia Stanley Yang, CEO NeuroSky.

- To prawdopodobnie pierwsza próba połączenia informacji o emocjach z technologią tuszu cyfrowego, ich analizy w czasie rzeczywistym i prezentacji w postaci cyfrowej. System opracowaliśmy na bazie istniejącego już sprzętu – zestawu nagłownego z czujnikami fal mózgowych, laptopa i pióra cyfrowego – dzięki czemu technologia ta jest łatwo dostępna. Bardzo cieszy nas różnorodność możliwych zastosowań systemu, od edukacji przez psychologię po medycynę – mówi Nobu Ide, SVP Wacom odpowiedzialny za rozwój nowych technologii.

Możliwość rejestrowania ogromnej ilości danych, od znaczników czasowych i lokalizacji po dane emocjonalne, czyni z tuszu cyfrowego przełomową technologię o ogromnym potencjale i możliwości stosowania w wielu branżach. Wacom będzie nieustannie pracować nad funkcjonalnością cyfrowego tuszu przy współpracy partnerów z całego świata.

Źródło: Wacom

Dodatkowe informacje:

* EEG – elektroencefalogram, badanie powszechnie stosowane do wykrywania aktywności elektrycznej mózgu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764