logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Weekend.Gazeta.pl rusza z projektem reporterskim „Polska Stories”

  PR 28.04.2022, przeczytano 335 razy

Redakcja Weekend.Gazeta.pl chce szukać i szkolić młodych reporterów i reporterki. Serwis ogłosił właśnie nabór do projektu „Polska Stories”, w ramach którego dziesięciu autorów weźmie udział w spotkaniach doskonalących warsztat dziennikarski pod okiem reportażystki Olgi Gitkiewicz, a następnie opublikuje własne teksty na stronie głównej Gazeta.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/weekend.gazeta.pl-rusza-z-projektem-reporterskim-_polska-stories_,395659,artykul.html

Serwis Weekend.Gazeta.pl rozpoczął zbieranie zgłoszeń do programu „Polska Stories” dla młodych reporterów i reporterek. Dziesięciu autorów wyłonionych w dwuetapowej rekrutacji weźmie udział w cyklu dziennikarskich szkoleń prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz, której reporterskie książki nominowane były m.in. do Nagrody Nike i Grand Press, a także zaproszonych do projektu gości. Warsztaty pomogą uczestnikom i uczestniczkom w doskonaleniu ich umiejętności dziennikarskich.  

– Dzięki projektowi „Polska Stories” chcemy dać głos młodemu pokoleniu reporterów i reporterek z całej Polski oraz dowiedzieć się, jakie historie z ich perspektywy są warte opowiedzenia czytelnikom naszego magazynu – mówi Anna Budyńska, redaktor naczelna Weekend.Gazeta.pl. – Uczestnikom programu zapewniamy kilkuetapowe bezpłatne szkolenie w fachu reporterskim. Gwarantem jakości całego procesu jest Olga Gitkiewicz.  

Każdy z uczestników programu „Polska Stories” zostanie objęty kompleksową opieką redaktorską w trakcie pracy nad własnym reportażem, który zostanie opublikowany na Gazeta.pl. Wszystkie teksty biorące udział w projekcie będą promowane na stronie głównej portalu oraz w jego serwisach społecznościowych. Zwieńczeniem projektu „Polska Stories” będzie wyłonienie najlepszego materiału przez jury, w skład którego wejdą przedstawiciele redakcji Weekend.Gazeta.pl.

– Ze mną też podzieliło się kiedyś doświadczeniem wiele osób i jestem im za to bardzo wdzięczna – mówi Olga Gitkiewicz. – Uważam, że trochę się zasiedzieliśmy w wygodnych rozwiązaniach, w patrzeniu na Polskę z Warszawy, w szukaniu klikalnych i szokujących, a nie rzeczywiście ważnych tematów, zresztą w sposobie opowiadania również. Chętnie dzielę się swoim doświadczeniem, ale ze świadomością, że nie ma uniwersalnych patentów reporterskich, a każda pisząca osoba ma inną wrażliwość i temperament – dodaje.

W programie mogą uczestniczyć osoby do 30. roku życia, które mają już na koncie publikacje o charakterze dziennikarskim na łamach dowolnych środków masowego przekazu, w tym w serwisach internetowych, na blogach, w dziennikach lub czasopismach, a także nie są na stałe związane z żadną ogólnopolską redakcją lub ich doświadczenie w pracy dziennikarskiej nie przekracza 5 lat. Udział w projekcie jest bezpłatny, a jego uczestnicy otrzymają wynagrodzenie za opublikowane reportaże.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764