logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska podwaja zysk EBITDA

  PR 27.08.2021, przeczytano 298 razy
ilustracja
Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. Wirtualna Polska rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-podwaja-zysk-ebitda,392772,artykul.html

Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.

– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia - WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem.  Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie
i uroda.

Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

w tys. zł

Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2021

Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2020

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

210 977

106 213

104 764

98,6%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

204 028

103 276

100 752

97,6%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

76 412

39 704

36 708

92,5%

EBITDA (wg. MSSF 16)

75 120

33 727

41 393

122,7%

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

7 206

4 806

2 400

49,9%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

7 206

4 806

2 400

49,9%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

697

(945)

1 642

(173,8%)

EBITDA (wg. MSSF 16)

697

(945)

1 642

(173,8%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

218 183

111 019

107 164

96,5%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

211 234

108 082

103 152

95,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

77 109

38 759

38 350

98,9%

EBITDA (wg. MSSF 16)

75 817

32 782

43 035

131,3%

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(19 922)

(20 202)

280

(1,4%)

Zysk na działalności operacyjnej

55 895

12 580

43 315

344,3%

Wynik na działalności finansowej

(2 422)

(1 792)

(630)

35,2%

Zysk przed opodatkowaniem

53 473

10 788

42 685

395,7%

Zysk netto

42 707

7 843

34 864

444,5%

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764