logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wizytę papieża Franciszka relacjonowało 6 tys. dziennikarzy z 80 krajów

  PR 09.08.2016, przeczytano 526 razy
ilustracjastrzałka

Niemal 6 tys. dziennikarzy i fotoreporterów z całego świata relacjonowało wizytę papieża Franciszka w Polsce. Umożliwienie im pracy było skomplikowanym przedsięwzięciem logistycznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wizyte-papieza-franciszka-relacjonowalo-6-tys.-dziennikarzy-z-80-krajow,29540,artykul.html

Przygotowania Polskiej Agencji Prasowej do zorganizowania obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży i towarzyszącej im wizyty papieża Franciszka w Polsce trwały ponad rok. W efekcie tych prac powstała sieć centrów prasowych z obiektami umożliwiającymi pracę korespondentom z 80 krajów m.in. Japonii, Australii, Panamy, Stanów Zjednoczonych, Pakistanu i Rosji.

Główne centrum medialne znajdowało się na terenie miasteczka akademickiego AGH w Krakowie, pozostałe powstały w najważniejszych punktach papieskiej pielgrzymki: na krakowskich Błoniach, Wawelu, w kompleksie obozowym Auschwitz-Birkenau, Częstochowie, Brzegach i w Brzegach.

Miejsca te wyposażono w stoły i krzesła dla kilkuset reporterów, urządzenia wielofunkcyjne i drukarki sieciowe, zapewniono elektryczność, podstawowe artykuły spożywcze oraz kluczową dla pracy dziennikarza łączność internetową.

Jak podkreśliła dyrektor Centrum Prasowego PAP Sabina Nonas, cześć z tych miejsc ze względów logistycznych okazała się niezwykle trudnym terenem do pracy.

"Z powodu pogody, a także ograniczeń wynikających z wymogów bezpieczeństwa - narzucanych nam zarówno przez Biuro Ochrony Rządu jak i Policję - praca nad tym projektem należała do naprawdę niełatwych
" - oceniła dyrektor CP.

Pracownicy PAP dbali o transport dziennikarzy z głównego centrum medialnego na terenie Akademii Górniczo-Hutniczej do poszczególnych miejsc, które odwiedzał papież. Dbali również o bezpieczeństwo i komfort pracy zagranicznych mediów.

Centrum Prasowe PAP na bieżąco organizowało oficjalne konferencje prasowe i briefingi: Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Archidiecezji Krakowskiej, Komitetu Organizacyjnego ŚDM, Polskiej Agencji Prasowej oraz Katolickiej Agencji Informacyjnej. Specjalnie wyposażoną na ten cel salę udostępniono w budynku Centrum Dydaktyki AGH.

W namiocie prasowym, który stanął pośrodku miasteczka akademickiego, oraz w bibliotece uniwersyteckiej mogło pracować jednocześnie 500 dziennikarzy. Oprócz dostępu do szybkiego internetu w obiektach tych zainstalowano m.in. system do tłumaczenia symultanicznego, ekrany LCD prezentujące obraz z wydarzeń wraz z systemem nagłośnienia i dystrybutor dźwięku dla dziennikarzy, udostępniono również podest do przeprowadzania konferencji prasowych.

Oddzielna hala namiotowa dla radia i telewizji wyposażona została dodatkowo w kabiny telewizyjne i stanowiska radiowe. Wszystkie miejsca, w których pracowali dziennikarze, miały całodobowe stanowiska informacyjne i HelpDesk.

Polskie produkty promowała wśród zagranicznych mediów firma Jeronimo Martins Polska SA, która odpowiadała za część cateringową przedsięwzięcia. Nad bezpieczeństwem obiektów, w których pracowali korespondenci, czuwała firma Impel. Miasteczko Akademii Górniczo-Hutniczej przy alei Adama Mickiewicza w Krakowie było czynne przez całą dobę od 26 lipca do 1 sierpnia.

W okresie pobytu Jego Świątobliwości papieża Franciszka ze strony PAP za sprawne funkcjonowanie centrum prasowego odpowiadało łącznie 40 osób.


Źródło: CP PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764