logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyniki Grupy PMPG Polskie Media S.A. po III kwartałach 2020 r.

  PR 24.11.2020, przeczytano 538 razy

Po trzech kwartałach 2020 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,32 mln zł.  Jest on wyższy o ponad 2 mln zł (+685%) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody z reklamy w Internecie wzrosły o +53%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyniki-grupy-pmpg-polskie-media-s.a.-po-iii-kwartalach-2020-r.,389297,artykul.html

wybrane dane

okres 9 miesięcy

zakończony

30.09.2020 r.

okres 9 miesięcy

zakończony

30.09.2019 r.

zmiana

%

przychody ze sprzedaży

23 743

35 987

-34%

zysk(strata) brutto ze sprzedaży

13 660

19 353

-29%

ebit

429

669

-36%

ebitda

1 227

1 598

-23%

zysk(strata) brutto

2 616

814

+221%

zysk(strata) netto na rok obrotowy

2 316

295

+685%

 

Przychody Grupy Kapitałowej PMPG po trzech kwartałach 2020 r. wyniosły 23 743 mln zł i były niższe o 34% niż przed rokiem. Przyczyniły się do tego trudne warunki związane z wybuchem pandemii koronawirusa, która negatywnie wpłynęła na główne źródła przychodów Grupy. W związku z koniecznością sprawnej restrukturyzacji i ograniczenia kosztów związanych między innymi z wydawaniem tygodnika „Wprost”, największe spadki wpływów objęły przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy. Grupa Kapitałowa PMPG odnotowała jednocześnie zysk z działalności operacyjnej w wysokości 0,43 mln zł.

W tym samym okresie obniżeniu uległy koszty Grupy. Koszt własny sprzedaży, koszt sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu były niższe o ok. 13,9 mln zł tj. o 37% w stosunku do roku 2019 . Wpływ na to miały przede wszystkim decyzje dotyczące zakończenia wydawania drukowanej wersji tygodnika „Wprost”, redukcji kosztów wynagrodzeń, restrukturyzacji, wstrzymania działań reklamowych oraz obniżenia kosztów digitalizacji i usług programistycznych, co powinno mieć pozytywny efekt również w przyszłej działalności firmy.  

Skonsolidowany zysk netto Grupy Kapitałowej PMPG wyniósł 2,3 mln zł i był wyższy niż rok wcześniej o ponad 2 mln zł do czego przyczyniło się rozwiązanie odpisów z tytułu operacji sprzedaży i wykupu aktywów finansowych.

Bezzwłoczna i zdecydowana reakcja na sytuację związaną z COVID-19, przyczyniła się do wdrożenia zmiany modelu biznesowego co pozwoliło na zapewnienie ciągłości działania, realizację umów utrzymaniowych i zakontraktowanych nowych projektów, a także uruchomienie nowych linii przychodowych związanych z czytelnictwem w serwisie internetowym Wprost.pl.  Doprowadziło to do zwiększenia przychodów osiąganych ze sprzedaży powierzchni reklamowej w Internecie o +53%, tj. o 2,5 mln zł. Istotną zmianą było wdrożenie w serwisie wprost.pl paywall’a, tj. płatnej subskrypcji treści, co wpisuje się w najnowsze trendy monetyzacji mediów cyfrowych.   

Dzięki stale rosnącej liczbie użytkowników należących do Grupy serwisów internetowych, tj. wprost.pl i dorzeczy.pl, które osiągnęły we wrześniu odpowiednio prawie 5 mln i 2,3 mln użytkowników, a łącznie 7,25 mln użytkowników (RU), PMPG jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając w niej 51% całkowitego udziału. Sam serwis wprost.pl, nr 1 w tej kategorii, osiągnął ponad 18% zasięgu wśród wszystkich polskich internautów, a dorzeczy.pl 8,2%. (za Gemius/PBI, wrzesień 2020 r.)

- Przed zespołem zarządzającym PMPG i naszymi redakcjami stoi jeszcze wiele nowych wyzwań jakie stworzyła pandemia i sytuacja gospodarcza. Średni rozmiar spółki, pozwala jednak na sprawne i dynamiczne podejmowanie decyzji, dzięki czemu organizacja ma szanse wyjść z sytuacji kryzysowej mocniejsza i lepiej przygotowana do nowej rzeczywistości. Cieszę się i doceniam, że wiele osób w firmie to dostrzega i angażuje się z pozytywną energią w procesy zmian – skomentował wyniki wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764