logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wyścig maratonów - ranking medialności

  PR 22.04.2016, przeczytano 836 razy
ilustracjastrzałka

Na temat 10 najpopularniejszych polskich maratonów opublikowano w mediach w 2015 r. blisko 33 tys. informacji. 40 proc. przekazu należało do imprez organizowanych w stolicy – Maratonu Warszawskiego i ORLEN Warsaw Marathon. Na podium znalazł się również Cracovia Maraton.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyscig-maratonow---ranking-medialnosci,28274,artykul.html

Maraton Warszawski podobnie jak w ubiegłorocznym podsumowaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” okazał się liderem rankingu popularności tego rodzaju imprez biegowych w Polsce. Liczbą blisko 6,7 tys. informacji wyprzedził ORLEN Warsaw Marathon, który zgromadził tylko 0,1 tys. materiałów mniej. Podobnie jak w ścisłej czołówce, także poza nią walka była bardzo wyrównana. Cracovia Maraton, który uzyskał 4,3 tys. informacji i znalazł się na podium, tylko nieznacznie wyprzedził Poznań Maraton i Maraton Łódź (po 4,1 tys.).

O tysiąc materiałów mniej media opublikowały na temat Wrocław Maraton. Na siódmym miejscu zestawienia z wynikiem 1,4 tys. informacji znalazł się Silesia Marathon. Top 10 najbardziej medialnych polskich maratonów zamykają: Maraton Komandosa (0,9 tys.), Gdańsk Maraton (0,9 tys.) oraz Cross Maraton Koleżeński (0,8 tys.).

- Maratony to przede wszystkim świetna promocja miast. Przyciągają setki uczestników i tłumy kibiców, a i zainteresowanie mediów masowymi biegami z roku na rok jest coraz większe. Z porównania liczby doniesień na temat Top 10 polskich maratonów w mediach za rok 2014 i 2015 wynika, że oddźwięk medialny jest dwukrotnie większy! To biorą pod uwagę sponsorzy – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Poznań Maraton liderem okładek

Analiza obecności maratonów na pierwszych stronach gazet i czasopism wykazała, że miejsce na czołówkach najczęściej przyznawano maratonowi, który uplasował się tuż za podium. Poznań Maraton został wymieniony w 12 informacjach na pierwszej stronie i 8 na stronie drugiej. O jedną wzmiankę mniej na pierwszej stronie odnotowały Wrocław Maraton i Cracovia Maraton. Na stronie drugiej wysoko plasowały się imprezy stołeczne: ORLEN Warsaw Marathon (7) i Maraton Warszawski (6).

Łącznie o imprezach biegowych z Top 10 na stronach 1-3 odnotowano 125 materiałów, z czego 51 proc. na jedynkach.

Cracovia Maraton najsilniejszy w social media

Biegi masowe mocno angażowały użytkowników mediów społecznościowych. Najczęściej komentowanymi imprezami okazały się Cracovia Maraton – 2,2 tys. wpisów oraz Poznań Maraton – 2,1 tys. W obu przypadkach doniesienia z social media zdominowały również przekaz z pozostałych mediów (odpowiednio 51 proc. i 52 proc.). Więcej informacji na Facebooku, Twitterze i YouTube niż Maraton Warszawski i ORLEN Warsaw Marathon uzyskały również Wrocław Maraton (1,5 tys.) i Maraton Łódź (1,0 tys.).

Analiza obecności biegów w pozostałych rodzajach mediów wykazała, że liderzy zestawienia budzili największe zainteresowanie wśród serwisów internetowych - ORLEN Warsaw Marathon 5,2 tys., Maraton Warszawski 5,1 tys. materiałów. Na trzecim miejscu pod tym względem uplasował się Maraton Łódź – 2,9 tys. informacji.

W radiu i prasie liderem był Maraton Warszawski – po 0,3 tys. informacji, a w telewizji Poznań Maraton – 0,2 tys.

Maraton Warszawski z najlepszą pozycją medialną

Blisko 47 proc. wszystkich informacji na temat Top 10 polskich maratonów opublikowały media ogólnopolskie. Największy udział tego rodzaju doniesienia miały w przypadku Poznań Maraton – 67 proc., Cracovia Maraton – 66 proc. oraz Wrocław Maraton – 62 proc. Media regionalne natomiast zdominowały przekaz na temat Cross Maraton Koleżeński (98 proc.), Maraton Komandosa (89 proc.) oraz ORLEN Warsaw Marathon (68 proc.).

Największy zasięg wygenerowały informacje na temat Maratonu Warszawskiego – 1,05 mld potencjalnych kontaktów, ORLEN Warsaw Marathon – 0,9 mld oraz Cracovia Maraton – 0,7 mld.

Pomimo niewielkiej różnicy w liczbie publikacji pomiędzy dwoma liderami zestawienia (78), analiza „PRESS-SEVICE Monitoring Mediów” wykazała, iż informacje na temat Maratonu Warszawskiego miały wyraźnie większą wartość, biorąc pod uwagę wskaźnik ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów na temat tego biegu wyceniono na 23,7 mln zł, podczas gdy informacje o ORLEN Warsaw Marathon na 14,3 mln zł. Trzeci wynik uzyskał Poznań Maraton (6,2 mln zł). Wrocław Maraton odnotował 6,1 mln zł, a Cracovia Maraton 6,0 mln zł.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764