W trakcie wczorajszego wystąpienia na konferencji VidCon Susan Wojcicki, CEO YouTube ogłosiła kilka nowości związanych z YouTube, jak m.in. udostępnienie wirtualnej rzeczywistości dla wszystkich czy nowy wygląd aplikacji oraz strony internetowej YouTube.
Poznaliśmy także kilka nowych statystyk dotyczących użytkowników platformy:
- 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników odwiedza YouTube każdego miesiąca,
- tylko na urządzeniach mobilnych, użytkownicy spędzają na YouTube średnio godzinę dziennie - w tym czasie można obejrzeć np. filmy, które obecnie cieszą się popularnością wśród polskich internautów znajdujące się na tej playliście: youtube.com/60 minut na YouTube
- Więcej informacji na ten temat znajduje się pod adresem: polska.google.blog.com/Konferencja VidCon już za nami
Dla marek YouTube stwarza okazję dotarcia do konsumentów akurat w momencie, w którym poszukują interesujących ich treści, m.in. dzięki formatowi Bumper Ads, 6-sekundowych reklam, które zostały stworzone z myślą o użytkownikach mobilnych - z uwagi na krótki czas trwania są odpowiednie, aby obejrzeć je w ruchu.
W związku z tym, że tylko na smartfonach internauci spędzają na YouTube już średnio godzinę dziennie, Bumper Ads mogą przyczynić się do skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów. W załączeniu znajduje się kilka przykładów efektywnego wykorzystania tego formatu reklamowego.
Źródło: YouTube