logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Znakomity styczeń zapowiada udany rok w 4fun Media SA

  PR 03.03.2022, przeczytano 340 razy

Przychody 4fun Media SA wzrosły w styczniu o 25% r./r., a w przypadku spółki zależnej Screen Network SA o 35% r./r. Lider rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH – Digital Out of Home) rozpoczął publikowanie comiesięcznych wyników sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/znakomity-styczen-zapowiada-udany-rok-w-4fun-media-sa,394969,artykul.html

4fun Media SA podała szacunkowe wyniki sprzedaży za styczeń br. Przychody skonsolidowane wyniosły 2,046 mln zł i były o 25% wyższe w stosunku do stycznia 2021 roku. W przypadku spółki zależnej - Screen Network dynamika sprzedaży okazała się jeszcze lepsza i wyniosła 35%. Przychody z tego segmentu stanowiły 90% całości sprzedaży 4fun Media zrealizowanej w styczniu.

- Większe niż zwykle o tej porze roku zainteresowanie reklamodawców naszą ofertą świadczy o ożywieniu na rynku po okresie pandemii i jest dobrym prognostykiem na kolejne miesiące - komentuje styczniowe wzrosty sprzedaży Wojciech Bieńkowski, prezes 4fun Media SA. - To kolejny dowód na przyspieszenie transformacji cyfrowej rynku, który już wcześniej rósł w dwucyfrowym tempie oraz przechodzenia z tradycyjnych bilbordów na nośniki cyfrowe LED. Zamierzamy być jednym z głównych beneficjentów tego trendu – podkreśla.

4fun Media SA doprecyzowała profil działalności i strategicznie koncentruje się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Aby podkreślić priorytetowy kierunek rozwoju związany z tym rynkiem, akcjonariusze podjęli niedawno decyzję o zmianie nazwy spółki na Digital Network SA.

- Naszym priorytetem jest maksymalne wykorzystanie potencjału sieci ekranów, którą zarządzamy. To ponad 20 tys. nośników, w tym jedyne w Polsce ekrany Super Screen. Bardzo dobre wyniki sprzedaży stycznia, zwykle miesiąca słabego sprzedażowo, zapowiadają dobry rok. Tym bardziej, że właśnie przedłużyliśmy dwa najważniejsze kontrakty reklamowe, gwarantujące znaczącą cześć przychodów na 2022 rok i kolejne lata. Wraz ze wzrostem sprzedaży naszym celem jest dalsza poprawa rentowności marży brutto i marży ebitda – zapowiada Wojciech Bieńkowski.

Poza dobrymi wynikami sprzedaży i utrzymaniem trendu wzrostowego w ciągu kolejnych miesięcy 4fun Media zapowiada ogłoszenie nowej strategii rozwoju oraz polityki dywidendowej. Zarząd planuje je ogłosić po publikacji wyników rocznych, które zostaną ogłoszone na koniec kwietnia.

Światowy rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) rósł w latach 2014-2019 o 14,3% rocznie (według Global Entertaiment and Media Outlook PwC). Trend wzrostowy był wynikiem transformacji cyfrowej z bilbordów na ekrany cyfrowe LED. Dzięki temu, w 2021 roku udział cyfrowej reklamy zewnętrznej globalnie przekroczył 30% w całości wydatków na reklamę zewnętrzną. Prognoza Verified Market Research na lata 2022-2027 zakłada średnie, roczne tempo wzrostu segmentu cyfrowego na świecie na poziomie 11%.

Wartość całego polskiego rynku reklamy zewnętrznej (OOH, czyli Out-Of-Home) w 2022 roku jest szacowana na 700 milionów złotych. W Polsce, będącej jeszcze na wczesnym etapie transformacji, udział cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) wynosi obecnie ok. 15%. Będzie systematycznie rósł dzięki dalszej digitalizacji nośników reklamowych, podobnie jak to miało miejsce w przypadku rynku prasy, który zdigitalizował treści, które obecnie są konsumowane przede wszystkim online.

Źródło: 4fun Media S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764