logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację: Sukces młodych fotografów z Rzeszowa

  PR 19.02.2015, przeczytano 1245 razy
ilustracjastrzałka

W Rzeszowie nie brakuje fotograficznych talentów. Uczniowie z Zespołu Szkół Plastycznych im. P. Michałowskiego w Rzeszowie zajęli pierwsze miejsce za zadanie konkursowe w ramach  Lekcji nr 4 w ogólnopolskim programie „Akcja (foto)edukacja”. Nagroda – warsztaty fotograficzne z profesjonalnym fotografem, pozwolą na dalsze szlifowanie umiejętności młodych talentów. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje%3A-sukces-mlodych-fotografow-z-rzeszowa,23990,artykul.html

„Akcja (foto)edukacja” to już III edycja edukacyjnego programu Nikon Polska przygotowanego z myślą o młodzieży szkolnej, aby umożliwić lepszy dostęp do wiedzy fotograficznej i profesjonalnego sprzętu podczas warsztatów. Na projekt składają się atrakcyjne, multimedialne lekcje, każda przygotowywana pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Zgłoszenia do akcji przyjmowane są w dwóch kategoriach: indywidualnej oraz grupowej, przeznaczonej dla szkół lub kół fotograficznych przy domach kultury. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych etapów w kategorii indywidualnej otrzymają aparaty fotograficzne, a zwycięzca całej III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Dla uczniów, których zdjęcia zostaną najwyżej ocenione w kategorii grupowej, Nikon Polska zorganizuje warsztaty fotograficzne. Na koniec tegorocznej edycji najlepsza szkoła lub dom kultury zostaną wyposażone w profesjonalny sprzęt na potrzeby swojej pracowni fotograficznej.

Zwycięski zestaw nadesłany w odpowiedzi na pracę domową w ramach Lekcji nr 4 „Techniki natychmiastowe” Akcji (foto)edukacji przyszedł z Rzeszowa. Zadanie nie było łatwe, gdyż  dotyczyło technik polaroidowych. Jest to metoda mało popularna m.in. ze względu na wysoki koszt i dziś dostępna dla większości fotoamatorów jedynie w formie cyfrowej symulacji, w takich aplikacjach jak Instagram. Jury zależało na wykorzystaniu podstawowych środków wyrazu omówionych w Lekcji nr 4 i podpowiedzianych w treści pracy domowej. Ostatecznie postanowiliśmy nagrodzić zgłoszenie z Rzeszowa, które nie dość, że jest bardzo spójne i świetnie wykorzystuje mocną kompozycję centralną, to jeszcze powstało na prawdziwych materiałach natychmiastowych. A nawet jeśli nie, to daliśmy się oszukać. Co do autentyczności drugiej połowy zestawu, zawierającej transfery polaroidowe, nie mamy już stuprocentowej pewności, ale i tak nam się spodobała, ponieważ znakomicie ilustruje brak obawy przed niedoskonałościami – dodało w swoim werdykcie Jury.

W zwycięskiej szkole przeprowadzone zostaną warsztaty fotograficzne, które pozwolą na dalsze rozwijanie umiejętności uczniów. Szkoła ma również szansę na wygranie nagrody głównej programu – wyposażenia pracowni fotograficznej. 

Przypominamy, że od stycznia 2015 r. w konkursie może brać również udział młodzież ponadgimnazjalna działająca w ramach kół artystycznych i fotograficznych przy domach kultury  w całej Polsce.

Na stronie programu dostępna jest już również Lekcja nr 5 pt. „Kampania reklamowa z punktu widzenia fotografa”, która zdradza tajniki pracy przy fotografii produktowej. Zdjęcia konkursowe do Lekcji nr 5 można zgłaszać do 28 lutego br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl.

„Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764