logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na plakat dla radców prawnych

   07.09.2014, przeczytano 3425 razy
ilustracjastrzałka

Krajowa Rada Radców Prawnych ogłasza konkurs na „Plakat promujący kampanię edukacyjną z Radcą Prawnym bezpieczniej”. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wysłać swoje portfolio plakatowe do 15 września 2014.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-plakat-dla-radcow-prawnych,22551,artykul.html

Konkurs nosi nazwę „Plakat promujący kampanię edukacyjną  z Radcą Prawnym bezpieczniej”. Organizatorem Konkursu jest Krajowa Rada Radców Prawnych, a sam konkurs jest organizowany w porozumieniu i we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej.

Konkurs skierowany jest do projektantów, firm projektowych oraz studentów kierunków projektowych – mających siedziby lub zamieszkujących lub studiujących w Polsce. Konkurs składa się z dwóch etapów. Etap 1 jest etapem otwartym dla wszystkich spełniających warunki podane w regulaminie, którzy prześlą w formacie PDF minimum trzy dotychczas opublikowane plakaty o tematyce dowolnej wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, która znajduje się w regulaminie.Etap 2 jest etapem dla maksymalnie trzech uczestników  wyłonionych z etapu 1 zwanych dalej Laureatami. Laureaci zobowiązują się przygotować trzy propozycje plakatu o tytule „Z Radcą Prawnym bezpieczniej”.

Terminy konkursu:

  • Termin nadsyłania prac do etapu I rozpocznie się dnia 2 września i trwa do dnia 15 września 2014 r.
  • Maksymalnie trzech laureatów etapu I zostanie wyłonionych najpóźniej do dnia 24 września 2014 r.
  • Termin nadsyłania prac do etapu II rozpocznie się dnia 24 września i trwa do dnia 25 października 2014 r.
  • Zwycięzca Konkursu zostanie wyłoniony najpóźniej do dnia 31 października 2014 r.


Etap 1 jest etapem otwartym dla wszystkich spełniających warunki podane w § 2 , którzy prześlą na adres: zbychorski@kirp.pl w formacie PDF minimum trzy dotychczas opublikowane plakaty o tematyce dowolnej wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, do dnia 15 września 2014r.

Ze strony STGU projekty ocenią:

  • Emilia Bojańczyk / studio Podpunkt – projektantka, , członkini STGU
  • Jerzy Skakun / studio Homework – projektant, członek STGU
  • Marcin Władyka / studio Headmade – projektant, członek STGU


Ideą kampanii jest budowanie świadomości społeczeństwa o funkcjonującym od ponad 30 lat na rynku usług prawniczych zawodzie radcy prawnego. Kampania ta zapoczątkowana została w 2013 roku, m.in. poprzez instalację billboardów i udostępnienie przekazywanych Izbom przez KRRP ulotkach, które były udostępniane w sądach, urzędach i innych ogólnie dostępnych miejscach publicznych. Również kancelarie radcowskie pobierały je ze strony internetowej akcji czynnie włączając się w kampanię. Za chwilę kampania, zamiast akcyjności charakteryzującej ją w ubiegłym roku (np. plakaty wisiały przez miesiąc w kilku miastach Polski) stanie się ciągła. Koncepcją kampanii jest to aby miała charakter powszechny, trwającą przez całą kadencję Krajowej Rady Radców Prawnych.

U założeń kampanii legło kilka czynników.

Pierwszym z nich jest niski stan świadomości prawnej polskiego społeczeństwa. Jak wynika z badań opinii publicznej, także tych przeprowadzanych na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych, Polacy nie rozumieją podstawowych pojęć z zakresu prawa takich jak: pozew, instancyjność postępowań. Nie rozróżniają rynkowych kompetencji profesjonalnych prawników od magistrów prawa (lub nawet osób nie posiadających w ogóle prawniczych studiów).

Obywatele winni zatem dowiedzieć co niesie za sobą współpraca z profesjonalnym prawnikiem, radcą prawnym. Winni także dowiedzieć się czym taka współpraca się różni do „zabawy w nieznane”. Kodeks etyki, unikalne doświadczenie a co za tym idzie takie same kompetencje, ubezpieczenie OC jednym słowem „bezpieczeństwo” współpracy to cechy, które postanowiliśmy wysunąć na plan pierwszy akcji. Dla tego też powstała jej nazwa:  „Z Radcą Prawnym Bezpieczniej ”

Innym czynnikiem mającym wpływ na kształt kampanii jest budowa wizerunku samorządu i zawodu wśród opiniotwórczej części społeczeństwa. Dzięki tego typu działaniom zostanie ostatecznie zerwany sztuczny, niewłaściwy i dzisiaj już anachroniczny podział w świadomości odbiorców na adwokatów (znanych) oraz radców prawnych (mniej znanych). Dziś jeszcze pokutuje u wielu osób stereotyp mówię prawnik, myślę adwokat. Działania promocyjne KRRP mają na celu wskazanie im, że jest to myślenie, które nie przystoi wykształconemu, świadomemu człowiekowi. Zatem myślę profesjonalny prawnik: mówię radca prawny, ale także adwokat.

Fundatorami nagród rzeczowych wydawnictwo ABE i Gestalten.

Więcej informacji: http://www.e-kirp.pl/Aktualnosci/Konkurs

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764