logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ładne Halo docenione: Jedyny polski Red Dot 2014

   31.10.2014, przeczytano 1507 razy
ilustracja

Łódzkie wydawnictwo i studio graficzne Ładne Halo zostało docenione na świecie. Tegoroczna kapituła Red Dot Design Award wyróżniła ilustracje i projekt graficzny interaktywnej aplikacji mobilnej z książkami dla dzieci Halobajki swoją prestiżową nagrodą w sekcji Communication Design. Gala wręczenia nagród miała miejsce w berlińskim Konzerthau 24 października 2014.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ladne-halo-docenione%3A-jedyny-polski-red-dot-2014,23090,artykul.html

Nagrody Red Dot nazywane są „Oscarami Designu”. Konkurs organizowany jest od 1955 roku przez jedną z najstarszych i uznanych w świecie wzornictwa instytucji – niemiecki Design Zentrum Nordrhrein Westfalen w Essen. Powołane przez organizatorów jury, składające się z ekspertów z całego świata, corocznie przyznaje nagrody RED DOT DESIGN AWARD jako szczególny znak jakości w zakresie projektowania.

Nagrodzone znakiem Red Dot produkty odzwierciedlają kierunki wzornictwa w komunikacji wizualnej i wyznaczają ogólnoświatowe trendy. Nagrody przyznawane są w trzech sekcjach: Product Design, Design Concept, a od 1993 roku również Comunication Design. Kapituła przyznająca Red Dot Awards nie miała łatwego zadania. W tym roku wpłynęło 7096 zgłoszeń z 49 krajów świata. We wszystkich podkategoriach nagrodzono w tym roku w sumie 3 polskie projekty. Ładne Halo otrzymało jedyny polski Red Dot 2014 w kategorii Aplikacja.

Jak działają Halobajki?

Halobajki to bezpłatna aplikacja dla całej rodziny, zawierająca interaktywne i bogato ilustrowane książki przenoszące dzieci do świata nauki i zabawy. Powstała we współpracy wydawnictwa Ładne Halo z polskim oddziałem NOKIA/Microsoft oraz agencją Wunderman, na bazie opublikowanych już książek ilustrowanych dla dzieci.

Aplikacja pozwala dziecku odkryć znane już książki na wiele nowych sposobów. Oprócz standardowych lektorów, Halobajki mają możliwość nagrania głosu każdej bliskiej osoby czytającej kolejne strony czytanki. Aplikacja występuje w trzech wersjach językowych (polska, francuska oraz angielska), które automatycznie dostosowują się do języka telefonu.

Książki zostały wzbogacone o zabawne animacje i ciekawe interakcje wykorzystujące dotyk, ułożenie telefonu oraz dźwięki. Podczas zabawy z Halobajki dzieci mają okazję dowiedzieć się gdzie kupić brukselkę, a gdzie szprotki oraz poznać odgłosy zwierząt, ćwiczyć pamięć i rozwijać wyobraźnię.

Więcej o Ładne Halo

Łódzkie wydawnictwo dla dzieci, a zarazem studio graficzne, Joanny Guszty i Macieja Blaźniaka działa w Łodzi  od 2011 roku. W swojej ofercie ma aktualnie sześć tytułów dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Ładne Halo stawia na młodych polskich autorów, szczególną wagę przywiązując do wysokiej jakości ilustracji oraz wzornictwa. Wszystkie książki łączy element interakcji i zabawy.  Poszczególne projekty otrzymały dotychczas m.in. wyróżnienie „must have” Łódź Design Festiwalu (2013), tytuł „najlepszej książki na jesień” wortalu literackiego Granice.pl (2012), czy nominację Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek do najpiękniejszej książki roku (2011). Jako studio graficzne Ładne Halo projektuje m.in. książki, aplikacje i identyfikacje wizualne.

Aplikację można pobrać tutaj

Studio Ładne Halo
Wydawnictwo Ładne Halo

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764