logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ujawniono umowy Komitetu Kraków 2020 na promocję idei organizacji ZIO

   24.07.2014, przeczytano 2702 razy
ilustracjastrzałka

Fundacja Stańczyka monitorująca w ramach programu Przejrzysty Kraków działania władz samorządowych opublikowała w internecie umowy zawierane przez Komitet Konkursowy Kraków 2022 z okazji starań o organizację igrzysk. Najpoważniejsze pozycje w tym zestawieniu zajmują wydatki na marketing i reklamę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ujawniono-umowy-komitetu-krakow-2020-na-promocje-idei-organizacji-zio,22257,artykul.html

94 umowy udostępniono na stronie przejrzystykrakow.pl. W ich zawieraniu nie przeszkodził fakt, że już od kwietnia br było wiadomo, że organizacja ZIO staje pod znakiem zapytania i będzie przedmiotem referendum.

Z dokumentów dowiadujemy się, że strona internetowa kosztowała Komitet 68 tys. zł (wszystkie ceny brutto). 17 tys. wydano na same tylko zdjęcia stockowe przedstawiające sportowców i małopolskie plenery zimowe. Firma obsługująca wideokonferencję, na której wykorzystano fotografie, otrzymała ok. 150 tys. zł. Do tego doszły koszty wyżywienia kilku osób w hotelu Radisson Blu.

Poważniejsze koszty wiązały się z emisją spotów w TV. 34 tys. kosztowała ich prezentacja w TVP. Firma Alwernia Studios za wyprodukowanie spotu "Marzenia się spełniają. Kraków 2022" z udziałem kilu znanych sportowców otrzymała 550 tys. zł. Koszty jego emisji to prawie 800 tys. zł (Polsat i TVN).

Referendum w sprawie organizacji ZIO stało się impulsem do kolejnych wydatków na promocję idei olimpijskiej, w której wykorzystano np. specjalnie zaprojektowane i pomalowane kaski narciarskie (4 szt., koszt projektu i naniesienia grafiki ok. 6 tys. zł), a także ulotki - kolportowane bezpośrednio (23 tys. zł) i rozsyłane do skrzynek pocztowych (16 tys. zł).

Jak informowaliśmy już wcześniej, kontrowersyjny projekt logotypu przygotowany przez powiązaną z działaczami Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i oskarżaną o korupcję szwajcarską firmę Event Knowledge Services (EKS) kosztował 78 tys. zł.

Źródło: Przejrzysty Kraków

przejrzystykrakow.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zrobili, zarobili, nie widzę problemu.

,


wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam: link pozycjonujący do serwisu Agencji Reklamowej AdEngine sp. z o.o. Warszawa)

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764