Od prawie pół wieku marka SUBWAY serwuje sandwicze pełne dodatków i świeżych warzyw. Doświadczenie, indywidualne podejście do klienta i dedykowane konkretnym rynkom kampanie marketingowe powodują, że w swoje 49 urodziny marka jest w kwitnącej formie i stale przyciąga nowych fanów apetycznych Subów.
Przez 49 lat swojego działania amerykańska sieć weszła na rynki 108 krajów świata. Fani marki zawdzięczają jej nowe podejście do idei pożywnego posiłku i dodatków, które mogą się w nim znaleźć. Dzięki poszukiwaniom inspiracji w kuchniach z całego świata w sandwiczach pojawiła się m.in. pasta z awokado, kurczak w meksykańskiej marynacie Fajita czy amerykański stek. W menu ponad 42.500 restauracji SUBWAY można znaleźć też jedyny w swoim rodzaju flatbread, czyli płaski chleb. Dynamiczny rozwój oznacza intensywne działania marketingowe, stąd sięganie po szeroki wachlarz narzędzi marketingowych od podstawowych materiałów POS po działania oparte na najnowszych rozwiązaniach technicznych np. geolokalizujących aplikacjach mobilnych.
Sieć stara się stale zaskakiwać swoich klientów kolejnymi nowościami, ale też przywiązuje wagę do odpowiedzialnego odżywiania, smaków oraz zwyczajów żywieniowych i kulturalnych obowiązujących na lokalnych rynkach – to punkt wyjścia do realizowanych działań CSR m.in. w zakresie dbałości o środowisko naturalne oraz promocji świadomego odżywiania. Ma to przełożenie chociażby na wybór tz. sławnych fanów (famous fans) Twarzami marki byli m.in. legenda piłki – Pele oraz najbardziej utytułowany pływak świata – Michael Phelps, sportowcy znani z propagowania aktywnego trybu życia. W końcu znakiem rozpoznawczym Subów jest nie tylko specyficzny, pociągły kształt, ale też góra świeżych warzyw, a amerykańska sieć od lat podkreśla konieczność uwzględniania ich w diecie czy np. ograniczania spożycia soli. Była za to wielokrotnie doceniana i nagradzana jako marka promująca świadome podejście do odżywiania.
Jak będą wyglądały obchody przyszłorocznych, 50 urodzin – to jeszcze tajemnica. Na pewno jednak będzie świeżo, smacznie i marketingowo ciekawie!
Źródło: Subway