Projekt “Jutro w Polsce” zrealizowany przez "Gazetę Wyborczą", Gazeta.pl, "Wysokie Obcasy" i Plotek.pl z agencją MullenLowe Warsaw otrzymał główną nagrodę jako Kampania społeczna/CSR, a także 2 wyróżnienia w tegorocznym konkursie Kreatura. Jury doceniło też akcję "Szkoła bez bzdur" "Gazety Wyborczej" i agencji Publicis, która zwyciężyła w kategorii Prasa.
"Jutro w Polsce" - akcja przygotowana przez agencję MullenLowe Warsaw dla "Gazety Wyborczej", Gazety.pl, "Wysokich Obcasów" i portalu Plotek.pl - zdobyła nagrodę główną w kategorii Kampania społeczna/CSR w konkursie niezależnej kreacji Kreatura 2022. Inicjatywa została też wyróżniona w kategoriach Kampania oraz Content marketing - Branded content.
W sobotę, 25 czerwca 2022 r., czyli w dniu Parady Równości w Warszawie Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl opublikowały wyjątkowe newsy, dzięki którym ich czytelniczki i czytelnicy mogli wyobrazić sobie, jak w przyszłości wyglądałaby Polska przyjazna społeczności LGBTQA+. Odbiorcy mediów Agory, dzięki specjalnym artykułom, zobaczyli m.in. relację z pierwszej wizyty prezydentki RP z żoną w Madrycie oraz materiał o miesiącu dumy w ramówce polskiej telewizji. Akcję „Jutro w Polsce” zainspirowały stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i agencja MullenLowe Warsaw, a wsparli ją m.in.: Jolanta Kwaśniewska, Andrzej Seweryn, Magdalena Cielecka, Anna Mucha, Anja Rubik, Agnieszka Holland i Jacek Braciak.
“Szkoła bez bzdur", przygotowana przez "Gazetę Wyborczą" i agencję Publicis w odpowiedzi na skandaliczne treści w podręczniku do HiT-u, dostała główną nagrodę w konkursie Kreatura w kategorii Prasa.
"Ideologia zamiast rzetelnej wiedzy - tak chce zmieniać polską szkołę minister edukacji Przemysław Czarnek. Pokażmy mu czerwoną kartkę" - zapowiadała we wrześniu 2022 r. tę inicjatywę "Gazeta Wyborcza". W ramach akcji redakcja wydała specjalnie przygotowaną erratę do 226 strony podręcznika do przedmiotu historia i teraźniejszość autorstwa Wojciecha Roszkowskiego. To część publikacji, w której padają słowa o metodzie in vitro i "hodowli dzieci", których nikt nie będzie kochał. W nowej wersji ideologiczne treści zastąpiły informacje napisane przez ekspertów.
Kreatura to ogólnopolski konkurs niezależnej kreacji - dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Jego jury docenia twórcze interpretacje rzeczy powszednich i niecodziennych - kreatywne obrazy, projekty i przekazy. Konkurs organizowany jest od 1996 r. przez “Media & Marketing Polska” wydawany przez VFP Communications.
Oprócz tego 2 grudnia 2022 r. poznaliśmy laureatów konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. "Jutro w Polsce" otrzymało w nim Brąz w kategorii Advocacy i Public Affairs.
Złote Spinacze, czyli największy w Polsce konkurs braży PR organizowany jest już 20 lat. Przyznawane w nim nagrody mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów PR zrealizowanych w Polsce. Konkurs ma charakter otwarty, kierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych.
Źródło: Agora S.A.