logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

40 lat CNN – pierwszej całodobowej telewizji informacyjnej na świecie

  PR 01.06.2020, przeczytano 570 razy
ilustracjastrzałka
Ted Turner podczas oficjalnego uruchomienia CNN, 1 czerwca 1980 r.

40 lat temu, 1 czerwca 1980 roku ruszył pierwszy na świecie całodobowy kanał informacyjny – Cable News Network (CNN) założony przez Teda Turnera. Tego dnia, o godz. 17.00 prezenterzy David Walker i Lois Hart przedstawili widzom pierwsze wiadomości, rozpoczynając tym samym nową erę w historii telewizji informacyjnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/40-lat-cnn-%E2%80%93-pierwszej-calodobowej-telewizji-informacyjnej-na-swiecie,387240,artykul.html

Przyjęty przez CNN format – telewizji nadającej informacje przez całą dobę sprawdził się i jest obecnie naśladowany przez kanały newsowe na całym świecie. Amerykańska stacja zaczęła zdobywać popularność i zaufanie widzów dzięki relacjom na żywo, w których specjalizowała się od początku istnienia. Kanał zasłynął z relacjonowania m.in. takich wydarzeń jak katastrofa promu kosmicznego Challenger, I wojna w Zatoce Perskiej czy atak na WTC. W ciągu tych czterdziestu lat CNN nieustannie się rozwijało, stając się organizacją medialną funkcjonującą na wielu platformach, której stale aktualizowane treści, tworzone przez zespoły redakcyjne raportujące 24/7, każdego miesiąca docierają do setek milionów ludzi. W czasie pandemii COVID-19, w marcu 2020 roku CNN w digitalu zarejestrowało największą liczbę odbiorców w całej historii swojej działalności oraz spośród innych serwisów informacyjnych – aż 259 milionów unikalnych użytkowników z całego świata.

- W dniu debiutu CNN 1 czerwca 1980 roku Ted Turner zadeklarował: Pomijając problemy z satelitami, nie przestaniemy działać, dopóki świat się nie skończy. Z pewnością Ted nie mógł przewidzieć, że w momencie 40. rocznicy, w dobie koronawirusa, CNN będzie musiało zmierzyć się z niektórymi z największych wyzwań związanych z przekazywaniem widzom informacji w całej historii swojej działalności. Jednak jego niezachwiana wiara oraz nieustanne zaangażowanie stacji w dostarczanie wiadomości całemu światu, wciąż brzmią prawdziwie. Dzisiaj globalna społeczność potrzebuje dziennikarzy jeszcze bardziej niż w przeszłości. Coraz więcej ludzi wybiera CNN, aby uzyskać odpowiedzi czy zaczerpnąć najświeższych informacji. Właśnie teraz, 40 lat od momentu uruchomienia stacji, jej rola w dostarczaniu faktów jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej – Jeff Zucker, Chairman w WarnerMedia News & Sports oraz President CNN Worldwide.

- Pierwsze lata funkcjonowania CNN ­– kiedy to małe zespoły często pracowały w niebezpiecznych i niewiarygodnie trudnych warunkach, nieustannie śledząc fakty – zdecydowanie wpisują się w DNA stacji. W trakcie dziesięcioleci działalności, przekraczaliśmy granice techniczne, odkrywaliśmy nowe rozwiązania oraz sposoby pracy, aby utrzymać się na czele w zbieraniu i przekazywaniu informacji, a jednocześnie pokazać odbiorcom sedno przedstawianych historii. Ten zapał w ogromnej mierze pomógł nam także w relacjonowaniu kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 i przede wszystkim – jest podstawą tego, co reprezentuje CNN również dzisiaj – Mike McCarthy, Executive Vice President oraz General Manager CNN International.

Kamienie milowe w historii CNN:

  • 1 czerwca 1980 r. – CNN jako pierwsza stacja na świecie rozpoczyna nadawanie całodobowego kanału informacyjnego, docierając do 1,7 miliona gospodarstw domowych korzystających z usług telewizji kablowej
  • 1 stycznia 1982 r. – w Nowy Rok startuje CNN2 , który następnie przekształca się w CNN Headline
  • Wrzesień 1985 r. – CNN International rozpoczyna 24-godzinną transmisję na Europę
  • Grudzień 1985 r. – CNN odnotowuje pierwszy dochodowy rok działania
  • 28 stycznia 1986 r. – CNN jest jedyną stacją, która prowadzi transmisję na żywo z nieudanego startu i katastrofy promu Challenger
  • Maj 1989 r. – CNN transmituje na żywo niepokoje w Chinach i powstanie studentów na placu Tiananmen
  • Listopad 1989 r. – CNN przedstawia nagranie z ważnego w historii upadku muru berlińskiego
  • Styczeń 1991 r. – CNN jako jedyna stacja relacjonuje na żywo z Bagdadu w noc, w której rozpoczyna się wojna z Irakiem. Transmisja zebrała rekordową publiczność w USA i na całym świecie liczącą prawie 1 miliard osób – największą widownię w wydarzeniu pozasportowym w historii telewizji
  • Listopad 1991 r. – CNN International emituje pierwsze regularne programy na żywo z biura CNN w Londynie
  • Sierpień 1995 r. – CNN wprowadza CNN.com, multimedialny serwis informacyjny w internecie, z działem redakcyjnym raportującym 24h/7 i stale aktualizującym wiadomości wzbogacone o wideo, nagrania dźwiękowe, zdjęcia, mapy i tekst
  • Marzec 1997 r. – CNN uruchamia lokalny kanał CNN en Español
  • Styczeń 2002 r. – CNN International startuje z CNNArabic.com, arabskojęzyczną stroną internetową z siedzibą w nowym biurze w Dubaju
  • Luty 2003 r. – CNN.com wprowadza międzynarodową witrynę internetową CNN.com International Edition. Portal w języku angielskim udostępnia globalnej publiczności najważniejsze wiadomości ze świata
  • Wrzesień 2009 r. – uruchomienie aplikacji CNN na iPhone'a

Źródło: CNN International

www.cnn.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764