logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

60 lat stosunków dyplomatycznych Polska-Indie: wyniki konkursu na logo

   09.12.2013, przeczytano 4575 razy

Ortografika studio zaprojektowało zwycięskie logo 60-lecia nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską a Indiami. Logo wykonane przy pomocy prostej formy typograficznej, wykorzystujące kolorystykę i symbolikę flag państwowych, będzie promowało rocznicowe 60-letnie obchody nawiązania stosunków polsko-indyjskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-lat-stosunkow-dyplomatycznych-polska-indie%3A-wyniki-konkursu-na-logo,20405,artykul.html

Znak został wyłoniony w drodze dwuetapowego konkursu organizowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Ambasadę Republiki Indii w Warszawie wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej.

Jury doceniło syntetyczną formę znaku a zarazem jego mocny i pozytywny przekaz.
Znak plusa wzmacnia przekaz i symbolizuje sumę wartości i umiejętności wkładaną przez obydwa kraje. Skróty oznaczenia obydwu krajów oraz przeplatające się kolory akcentują pozytywny charakter relacji handlowych i kulturalnych. – dodaje autor projektu, Marcin Dąbrowski z łódzkiego studia Ortografika.

W konkursie wzięło udział ponad 120 projektantów. Nadesłane projekty oceniało jury w składzie:

  • prof. Lech Majewski – przewodniczący jury, projektant graficzny, członek honorowy STGU, wykładowca ASP w Warszawie
  • Piotr Paszkowski – Dyrektor Gabinetu Politycznego Ministra Spraw Zagranicznych
  • Joanna Stachyra – Kierująca Departamentem Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ
  • Smt. Monika Kapil Mohta – Ambassador, Ambasada Republiki Indii w Warszawie
  • Shri G. R. Meena – pierwszy sekretarz, Ambasada Republiki Indii w Warszawie
  • Sudhir John Horo – projektant graficzny, IdeaWorks Design & Strategy Pvt. Ltd, India
  • dr Dawid Korzekwa – projektant graficzny, prezes STGU, wykładowca ASP w Katowicach

Zwycięskie logo wkrótce pojawi się na wszystkich materiałach towarzyszących rocznicy, a zwycięscy konkursu otrzymają nagrodę w wysokości 14000 zł.

Do ścisłego finału konkursu zakwalifikowały się także propozycje 2 projektantów:  Ishana Khosli oraz Piotra BDSN Okrasy, z czego Piotr BDSN Okrasa otrzymał konkursowe wyróżnienie za poniższy projekt:


Źródło: STGU

Galeria: 60 lat stosunków dyplomatycznych Polska-Indie: wyniki konkursu na logo

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

jak w temacie ...

avatar użytkownika
,

Ciekawe jak czerwono - żółty kolor ma się do polskiej kolorystyki państwowej? IN - mało kojarzy się z Indiami, powszechniejszy jest skrót IND  

Najnowsze w tym dziale

CSR Poland Awards 2025 – ostatni moment na zgłoszenia
Jeśli Ty lub Twoja firma zrealizowaliście w ubiegłym roku projekt z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub ESG, wolontariat pracowniczy czy też program dla lokalnej społeczności, pokażcie, jaki macie wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce. Można to zrobić poprzez zgłoszenie się do 3. edycji konkursu CSR Poland Awards, organizowanego przez Fundację...
Mój Gdańsk 2024. Najciekawsze zdjęcia konkursowe
Muzeum Gdańska ogłosiło wyniki piątej edycji konkursu fotograficznego „Mój Gdańsk”, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem. Do udziału zgłosiło się 128 uczestników, którzy nadesłali łącznie 1115 zdjęć. Fotografie przedstawiające życie miasta i jego mieszkańców rywalizowały w trzech kategoriach: „Ludzie”,...
Performance Marketing Diamonds EU - 7. edycja konkursu
Już 9 stycznia 2025 roku startuje VII edycja Performance Marketing Diamonds EU! To wyjątkowa okazja dla agencji performance, kreatywnych, kontentowych, wydawców, domów mediowych i marek, aby zgłosić swoje kampanie realizowane w 27 krajach Unii Europejskiej. Jedyny w Polsce konkurs o międzynarodowym zasięgu, który wyróżnia najlepsze projekty w obszarze performance marketingu i...
Zwycięzcy konkursu Amica „Dodaj Kolor!”
Konkurs „Dodaj Kolor!” dobiegł końca, a internauci zdecydowali, która w najbardziej kreatywny sposób ukazuje interpretację pojęcia ekologii. Spośród wielu inspirujących zgłoszeń wybrano trzy najlepsze prace. Zwycięski projekt już wkrótce zostanie odwzorowany na pralce Amica. Urządzenie zostanie wystawione na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, gdzie będzie...
Zwycięzcy 6.edycji konkursu Timecode Akcja Animacja
Kolejna edycja największego konkursu dla twórców animacji reklamowej dobiegła końca! W trakcie uroczystej gali wręczono nagrody, w tym Grand Prix, którego laureat otrzymał 11 tysięcy złotych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764