logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Wprost” zyskuje dzięki transformacji cyfrowej.

  PR 08.02.2021, przeczytano 242 razy

Minęło właśnie 10 miesięcy od kiedy "Wprost" stała się marką cyfrową. 30 marca 2020 r. ukazał się ostatni, wydany drukiem, numer tygodnika.  Pandemia COVID-19 przyśpieszyła to, co w dłuższym horyzoncie wydaje się nieuchronne: tradycyjne medium ustąpiło miejsca w pełni cyfrowej wersji.  8 maja ukazał się zerowy numer eWprost.  Od tego dnia w każdy piątek o godzinie 15:00 subskrybenci treści premium otrzymują elektroniczne wydanie tygodnika w nowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych szacie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wprost_-zyskuje-dzieki-transformacji-cyfrowej.,390118,artykul.html

„Wprost” od lat należy do najbardziej opiniotwórczych mediów. Wśród tygodników i dwutygodników plasuje się zawsze w pierwszej trójce. Podtrzymuje ten wysoki poziom również w swoim wcieleniu internetowym: wg. raportu Instytutu Monitorowania Mediów za rok 2020 uplasował się na drugiej pozycji w tej kategorii.

Jeszcze przed zmianą, wprost.pl był liderem serwisów związanych z tygodnikami opinii. Dziś tę pozycję zdecydowanie umocnił. Z ponad 7,3 mln realnych użytkowników (średnia w ostatnim kwartale 2020 r. wg. Gemius) i 18% zasięgu jest dwu i trzykrotnie większy od kolejnych w rankingu serwisów.

Na dominującą pozycję lidera składają się nie tylko rezultaty pracy redakcji newsroomu i redakcji tematycznych takich jak biznes, zdrowie i medycyna czy primetime. W kwietniu 2020 r.  część dziennikarzy redakcji „papierowego” wydania stworzyła zalążek redakcji premium, która od tego czasu rozwinęła się i mocno wpływa na jakość serwisu.  W maju tworzone przez nią treści generowały 300 tysięcy odsłon, a w grudniu już 4 miliony (za Google Analytics).  Od czerwca treści premium wprost.pl udostępniane są w modelu subskrypcyjnym. Liczba zarejestrowanych użytkowników płacących za treści od maja do grudnia wzrosła 15-sto krotnie.  Od stycznia Redaktorem Naczelnym „Wprost” jest Robert Feluś, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny.

- Kiedy w marcu ubiegłego roku podejmowaliśmy decyzję o zmianie modelu wydawniczego i biznesowego „Wprost” działaliśmy pod presją pandemii i jej trudnych do przewidzenia konsekwencji.  W błyskawicznym tempie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy niezbędne zmiany.  Cały zespół wykazał się ogromną odwagą i determinacją.  Dziś patrząc na to co udało nam się osiągnąć jestem pewien, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Zmiany we „Wprost” stały się katalizatorem gruntownych zmian w całej Grupie PMPG Polskie Media. Transformacja cyfrowa nadaje kierunek strategii firmy.  Powołanie od października 2020 r. na stanowisko Prezesa Zarządu AWR Wprost doświadczonego menedżera i ciągła rekrutacja talentów o wysokich kwalifikacjach w kluczowych obszarach redakcji, nowych technologii i sprzedaży jasno wskazują jaki spółka obrała kierunek. – podsumowuje Michał M. Lisiecki, twórca i większościowy udziałowiec PMPG Polskie Media S.A., właściciela AWR Wprost.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Mainstream Media AG
W zarządzie Mainstream Media AG, właściciela kanału ROMANCE TV Polska, zaszły zmiany. Tim Werner pozostaje na stanowisku CEO na kolejne pięć lat, natomiast Johannes Walzer zastępuje Horsta Kümmela na stanowisku dyrektora finansowego.
Radio Złote Przeboje przygotowało dla internautów wyjątkową premierę audio - 4 października 2022 r. o godz. 19:00 na zloteprzeboje.pl oraz na największych platformach streamingowych pojawi się pierwszy odcinek podcastu „Tato, no weź”. W nowym cyklu dostępnym co wtorek Kamil Baleja szczerze porozmawia z gośćmi z pierwszych stron gazet oraz gwiazdami internetu o...
Opera GX Hot Tab Hero - rusza nowy polski teleturniej gamingowy
6 października rusza nowy gamingowy show: Opera GX HOT TAB HERO – pojedynek, który wyjaśni, kto tak naprawdę rządzi na Twitchu. Do gry dołączą idole świata gamingowego, znani i popularni youtuberzy i streamerzy. Kto zwycięży? O tym przekonamy się wkrótce, oglądając nowe show produkcji The Story Lab (z grupy dentsu Polska), które poprowadzi znany i...
W sobotę, 1 października 2022 r. ruszyła nowa akcja „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” poświęcona profilaktyce i leczeniu nowotworów najczęściej dotykających kobiety w Polsce. Do końca br. na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika ukazywać się będą publikacje na ten temat, w tym rozmowy z ekspertami. Celem projektu jest edukowanie oraz...
Ekstraklasa SA podpisała nową umowę licencyjną z CANAL+, na mocy której nadawca będzie miał prawa do transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, na terenie Polski w sezonach 2023/24 – 2026/27.  Czteroletni kontrakt o wartości blisko 1,3 mld zł zapewni CANAL+ prawo do pokazywania magazynów oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764