logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Wprost” zyskuje dzięki transformacji cyfrowej.

  PR 08.02.2021, przeczytano 291 razy

Minęło właśnie 10 miesięcy od kiedy "Wprost" stała się marką cyfrową. 30 marca 2020 r. ukazał się ostatni, wydany drukiem, numer tygodnika.  Pandemia COVID-19 przyśpieszyła to, co w dłuższym horyzoncie wydaje się nieuchronne: tradycyjne medium ustąpiło miejsca w pełni cyfrowej wersji.  8 maja ukazał się zerowy numer eWprost.  Od tego dnia w każdy piątek o godzinie 15:00 subskrybenci treści premium otrzymują elektroniczne wydanie tygodnika w nowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych szacie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wprost_-zyskuje-dzieki-transformacji-cyfrowej.,390118,artykul.html

„Wprost” od lat należy do najbardziej opiniotwórczych mediów. Wśród tygodników i dwutygodników plasuje się zawsze w pierwszej trójce. Podtrzymuje ten wysoki poziom również w swoim wcieleniu internetowym: wg. raportu Instytutu Monitorowania Mediów za rok 2020 uplasował się na drugiej pozycji w tej kategorii.

Jeszcze przed zmianą, wprost.pl był liderem serwisów związanych z tygodnikami opinii. Dziś tę pozycję zdecydowanie umocnił. Z ponad 7,3 mln realnych użytkowników (średnia w ostatnim kwartale 2020 r. wg. Gemius) i 18% zasięgu jest dwu i trzykrotnie większy od kolejnych w rankingu serwisów.

Na dominującą pozycję lidera składają się nie tylko rezultaty pracy redakcji newsroomu i redakcji tematycznych takich jak biznes, zdrowie i medycyna czy primetime. W kwietniu 2020 r.  część dziennikarzy redakcji „papierowego” wydania stworzyła zalążek redakcji premium, która od tego czasu rozwinęła się i mocno wpływa na jakość serwisu.  W maju tworzone przez nią treści generowały 300 tysięcy odsłon, a w grudniu już 4 miliony (za Google Analytics).  Od czerwca treści premium wprost.pl udostępniane są w modelu subskrypcyjnym. Liczba zarejestrowanych użytkowników płacących za treści od maja do grudnia wzrosła 15-sto krotnie.  Od stycznia Redaktorem Naczelnym „Wprost” jest Robert Feluś, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny.

- Kiedy w marcu ubiegłego roku podejmowaliśmy decyzję o zmianie modelu wydawniczego i biznesowego „Wprost” działaliśmy pod presją pandemii i jej trudnych do przewidzenia konsekwencji.  W błyskawicznym tempie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy niezbędne zmiany.  Cały zespół wykazał się ogromną odwagą i determinacją.  Dziś patrząc na to co udało nam się osiągnąć jestem pewien, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Zmiany we „Wprost” stały się katalizatorem gruntownych zmian w całej Grupie PMPG Polskie Media. Transformacja cyfrowa nadaje kierunek strategii firmy.  Powołanie od października 2020 r. na stanowisko Prezesa Zarządu AWR Wprost doświadczonego menedżera i ciągła rekrutacja talentów o wysokich kwalifikacjach w kluczowych obszarach redakcji, nowych technologii i sprzedaży jasno wskazują jaki spółka obrała kierunek. – podsumowuje Michał M. Lisiecki, twórca i większościowy udziałowiec PMPG Polskie Media S.A., właściciela AWR Wprost.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764