Minęło właśnie 10 miesięcy od kiedy "Wprost" stała się marką cyfrową. 30 marca 2020 r. ukazał się ostatni, wydany drukiem, numer tygodnika. Pandemia COVID-19 przyśpieszyła to, co w dłuższym horyzoncie wydaje się nieuchronne: tradycyjne medium ustąpiło miejsca w pełni cyfrowej wersji. 8 maja ukazał się zerowy numer eWprost. Od tego dnia w każdy piątek o godzinie 15:00 subskrybenci treści premium otrzymują elektroniczne wydanie tygodnika w nowej, przystosowanej do urządzeń mobilnych szacie.
„Wprost” od lat należy do najbardziej opiniotwórczych mediów. Wśród tygodników i dwutygodników plasuje się zawsze w pierwszej trójce. Podtrzymuje ten wysoki poziom również w swoim wcieleniu internetowym: wg. raportu Instytutu Monitorowania Mediów za rok 2020 uplasował się na drugiej pozycji w tej kategorii.
Jeszcze przed zmianą, wprost.pl był liderem serwisów związanych z tygodnikami opinii. Dziś tę pozycję zdecydowanie umocnił. Z ponad 7,3 mln realnych użytkowników (średnia w ostatnim kwartale 2020 r. wg. Gemius) i 18% zasięgu jest dwu i trzykrotnie większy od kolejnych w rankingu serwisów.
Na dominującą pozycję lidera składają się nie tylko rezultaty pracy redakcji newsroomu i redakcji tematycznych takich jak biznes, zdrowie i medycyna czy primetime. W kwietniu 2020 r. część dziennikarzy redakcji „papierowego” wydania stworzyła zalążek redakcji premium, która od tego czasu rozwinęła się i mocno wpływa na jakość serwisu. W maju tworzone przez nią treści generowały 300 tysięcy odsłon, a w grudniu już 4 miliony (za Google Analytics). Od czerwca treści premium wprost.pl udostępniane są w modelu subskrypcyjnym. Liczba zarejestrowanych użytkowników płacących za treści od maja do grudnia wzrosła 15-sto krotnie. Od stycznia Redaktorem Naczelnym „Wprost” jest Robert Feluś, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny.
- Kiedy w marcu ubiegłego roku podejmowaliśmy decyzję o zmianie modelu wydawniczego i biznesowego „Wprost” działaliśmy pod presją pandemii i jej trudnych do przewidzenia konsekwencji. W błyskawicznym tempie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy niezbędne zmiany. Cały zespół wykazał się ogromną odwagą i determinacją. Dziś patrząc na to co udało nam się osiągnąć jestem pewien, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Zmiany we „Wprost” stały się katalizatorem gruntownych zmian w całej Grupie PMPG Polskie Media. Transformacja cyfrowa nadaje kierunek strategii firmy. Powołanie od października 2020 r. na stanowisko Prezesa Zarządu AWR Wprost doświadczonego menedżera i ciągła rekrutacja talentów o wysokich kwalifikacjach w kluczowych obszarach redakcji, nowych technologii i sprzedaży jasno wskazują jaki spółka obrała kierunek. – podsumowuje Michał M. Lisiecki, twórca i większościowy udziałowiec PMPG Polskie Media S.A., właściciela AWR Wprost.
Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.