logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: wydatki na reklamę w III kw. 2017

  PR 24.11.2017, przeczytano 1127 razy
ilustracjastrzałka

Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: Po dziewięciu miesiącach 2017 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wzrosła o 1,2proc., czyli o 72,1 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Sam trzeci kwartał natomiast to wzrost 1,1proc.. Widzimy, że rynek po wyjątkowo słabym drugim kwartale (+0,5 proc.) nieco się odbił, ale wciąż daleko mu do wzrostów z kwartału pierwszego  (+2,2 proc.).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-na-reklame-w-iii-kw.-2017,34617,artykul.html

Na całym rynku po dziewięciu miesiącach roku osiem sektorów zwiększyło swoje wydatki reklamowe, a osiem odnotowało spadki. Motorem były inwestycje sektorów media, napoje i alkohole oraz motoryzacja. Obserwujemy też wzrosty w kategoriach takich jak odzież/dodatki oraz sprzęty domowe, meble, dekoracje. Natomiast w największych, jeśli chodzi o wielkość wydatków reklamowych, sektorach widzimy albo bardzo niewielki wzrost (handel: +1,2 proc., farmaceutyki: 0,7 proc.) albo istotne spadki (żywność – bardzo mocne redukcje budżetów kluczowych graczy jak Unilever czy Mondelez, a także telekomunikacja i finanse).

Jeśli chodzi o klasy mediów, mamy do czynienia z kolejnym słabym kwartałem w TV, przy czym jest to efekt niewystarczających zasobów reklamowych w tym medium, a nie brakiem popytu na to medium. Średni czas oglądania telewizji (ATV) w grupie 16-49 spadł aż o 6,8 proc.. To zaś przełożyło się na spadek dostępnych EqGRP o około 5 proc.. Słowem, reklamodawcy byliby skłonni wydać kilkanaście milionów więcej, gdyby zasoby reklamowe na rynku były dostępne.

Z innych klas mediów mocno urosły internet oraz kina. Kolejny kwartał z rzędu najwyższy wolumenowy wzrost odnotowały budżety przeznaczone na promocję w internecie, który stanowi obecnie prawie 33proc. wszystkich wydatków reklamowych na rynku.

Po trzech kwartałach rynek reklamy w Polsce rozczarowuje. Wzrost wydatków reklamodawców o 1,2proc. przy dynamice PKB na poziomie 4 proc. jest zaskakująco słabym wynikiem. Wchodzimy jednak w czwarty kwartał i okres świąteczny więc intensywna walka o klientów, którzy w tym roku mają wyjątkowo zasobne portfele, przełoży się na wyższy niż w ciągu ostatnich 9 miesięcy wzrost wydatków na reklamę Tym samym przewidujemy, że dynamika rynku na koniec 2017 r. wzrośnie do 2 proc.

Źródło: Starcom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764