logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bee Saving Paper - papier, który ratuje pszczoły

  PR 15.03.2018, przeczytano 2990 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Saatchi & Saatchi IS opracowała, wyprodukowała i – razem z organizacją Miejskie Pszczoły – promuje „Bee Saving Paper”, pierwszy na świecie papier, który ratuje pszczoły dając im zastrzyk energii. Produkt przeszedł pozytywnie fazę testów i teraz otwiera się na świat i zastosowanie w wielu branżach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bee-saving-paper---papier%2C-ktory-ratuje-pszczoly,35810,artykul.html

Ponad 150 mld euro w skali świata i blisko 1,8 mld euro w samej Polsce – tyle jest warta praca wykonywana przez pszczoły w ciągu zaledwie jednego roku. Bez pracy tych owadów wiele segmentów gospodarki mogłoby się załamać. Szacuje się bowiem, że nawet 90% wszystkich roślin istnieje i rozmnaża się dzięki pszczołom i innym zapylaczom. Niestety owadów tych ubywa na całym świecie. W naszym kraju aż 222 z 469 gatunków znajduje się na czerwonej liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce. Głównym problemem jest stosowanie pestycydów i rozwój przemysłu, przez co pszczoły w celu odnalezienia miododajnych roślin muszą pokonywać dłuższe dystanse. Wiele z nich traci energię i upada na ziemię, bezsilnie czekając na śmierć.

„Bee saving paper” pomaga osłabionym długimi podróżami pszczołom na dwa sposoby. Po pierwsze, specjalna, nielepiąca papieru forma glukozy daje owadom po zjedzeniu zastrzyk energii, by mogły lecieć dalej. Po drugie, zawiera w sobie nasiona Lacy Phacelia – jednej z ulubionych roślin pszczół – i dzięki temu, że papier jest biodegradowalny, za rok może wyrosnąć z niego miododajna roślina, która będzie funkcjonować jako przystanek w długich podróżach.

ilustracjastrzałka

Dodatkowo papier jest pokryty ekologiczną farbą UV, która dzięki nadrukowanym specjalnym wzorom zwabia pszczoły. Skład, forma i design papieru sprawiają, że jest on nie tylko przyjazny środowisku i pomaga pszczołom, ale też może mieć wiele zastosowań komercyjnych.

- Mamy nadzieję, że wyprodukowaliśmy pierwszy papier, z którego dumna byłaby nawet Matka Natura. Obecnie nasza praca skupia się na poszukiwaniu przez stronę beesavingpaper.com partnerów, którym, tak jak nam, zależy na przyszłości pszczół. Wiemy, że Bee Saving Paper może nie rozwiązać globalnego problemu, ale liczymy, że przynajmniej uświadomi ludziom, jak ważne są pszczoły –
mówią jednym głosem Tomasz Bujok i Anna Gadecka, senior copywriterzy Saatchi & Saatchi IS, współodpowiedzialni za projekt.

Źródło: Saatchi & Saatchi IS

www.saatchi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764