logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Cięcie PET - przyłbice

| 01.04.2020 16:04

Witam,
Jeżeli ktoś ma doświadczenie przy cięciu PET to proszę o pomoc, chciałbym włączyć się w akcję pomocy dla lokalnego szpitala zakaźnego i pomóc w produkcji przyłbic, dziś dostałem materiał do wykonania osłon - PET 0,5mm, wcześniej nigdy nie ciąłem PET i przy pierwszych próbach mocno dymi przy cięciu i zostawia okopcenia przy krawędziach. Macie jakiś sprawdzony pomysł jak dobrać parametry cięcia/nadmuch - nie mam czasu kombinować a wiem że są pilnie potrzebne.
Z góry dzięki za porady

Mam ploter GCC Spirit LS, tuba 40W

brak ikonki
+

Podkarpackie
wiadomości: 4
w Signs.pl od 09.03.2017
IP: 91.240.139.XXX

| 02.04.2020 10:04

PET na laserze tak się zachowuje. Nic nie zrobisz. Sensowny sposób to rolsztanca i wykrojnik lub ewentualnie ploter stołowy. Możesz też pogadać z jakimś producentem blistrów, on już dawno to opanował.

brak ikonki
+ +

Warszawa
wiadomości: 10
w Signs.pl od 27.11.2012
IP: 80.55.17.XXX

| 02.04.2020 11:04

Laserem wytnij sobie matrycę z grubej plexi, a po jej obrysie kształt przyłbicy w PET możesz wyciąć nożem.
Mnie idzie dość sprawnie tylko materiał już kończy się :-(

-----------------
Włodzimierz Cioć

REKLAMIX - materiały do reklam
www.reklamix.pl

tel. 607 607 923

avatar użytkownika
+ + + +

Bydgoszcz
wiadomości: 136
w Signs.pl od 12.04.2002
IP: 89.151.35.XXX

| 02.04.2020 17:04

Zrobiłem szablon aby podnieść materiał wyżej (nad stół) tak aby wyciąg szybciej odprowadzał spaliny, trochę pomogło ale i tak po cięciu trzeba było każdą maskę czyścić izopropanolem. Jakoś zmęczyłem te 500 szt.

Obawiam się że cięcie ręczne nie wchodzi w grę bo sama przyłbica ma pasować do elementu który robiony jest na drukarce 3D (mocowanie które zakłada się na głowę).

brak ikonki
+

Podkarpackie
wiadomości: 4
w Signs.pl od 09.03.2017
IP: 91.240.139.XXX

| 02.04.2020 18:04

Pytaj Anonimka: https://www.signs.pl/uac.php?op=userinfo&uname=Anonimek

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 7970
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.27.15.XXX

| 02.04.2020 19:04

ja akurat niebałdzo pomogę, bo ja tne na ploterze stołowym.
mam folię pet 0,5 z roli, darowaną przez producenta i dostarczoną przez koordynatora.
Do cięcia petu ploter musi mieć dobry(mocny) docisk noża i podsys. U mnie nawet kolejność poszczególnych wektorów ma znaczenie, żeby się kocioł na stole nie robił.
Na laserze się nie znam.
Wykrawanie wykrojnikiem jest spoko, ale trzeba znaleźć sztancownika, który się podejmie. Pet jest wymagający do wykrawania. Można szybko stępić wykrojnik i będzie sie wygniatać a nie wycinać. No i wciąż trzeba pociąć rolke na arkusze. Najgorsze do ogarniecia w projekcie wg Prusy są dziurki. Oryginalnie są "łezki" - wykrojnikiem raczej kółko.
Ponadto na tyglu wykrawanie jest przykre, bo nakładanie tego jest dużo gorsze niż kartonu. Nie naspieszy się.

Aha, ja przesunąłem zewnętrzne otwory na górze, po 0,5mm do wewnątrz. Przy oryginalnym ustawieniu bardzo ciężko sie szybkę zakładało.
Folia 0,5 jest ok, 0,3 też. Z folii 0,2 czasami spada ten dolny element. Jednakowoż folia jest darowana przez producenta, więc nikt sie nie krzywi.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Anonimek dnia 02.04.2020 19:28)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3073
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 156.67.88.XXX

| 05.04.2020 12:04

na tym filmie robią to przy pomocy wykrojników i wygląda to nie najgorzej
https://www.facebook.com/hackerspacepl/videos/2258338841138284/?v=2258338841138284

brak ikonki
+

pomorskie
wiadomości: 2
w Signs.pl od 06.11.2016
IP: 159.205.32.XXX

| 05.04.2020 12:04

Zobacz podawanie materiału - są po bokach zrobione jakby dwie kieszenie trzymające PET żeby się nie wywijał. Normalnie pewnie dziad nie leżał płasko i nierówno trafiał w wykrojnik. IMO i tak pójdzie szybciej i czyściej niż laser.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: IFM dnia 05.04.2020 12:58)

brak ikonki
+ + +

Podkarpacie
wiadomości: 123
w Signs.pl od 10.09.2016
IP: 91.235.230.XXX

| 05.04.2020 16:04

Laser wychodzi na kompletną osłonę u mnie około 1,5 minuty / sztuka.
Zrobiłem parę na próbę, ale miałem jakiś zagraniczny PET w arkuszach, obustronnie ofoliowany, więc po cięciu zdjąłem folię i wyszło czysto i ładnie.
Zamówiłem rolkę peta z Opola (cena z dnia na dzień z 259 skoczyła na 340..), ale okazuje się że on nie ma folii ochronnych, więc odpuszczam temat cięcia przyłbic, bo nie dość że to śmierdzi, to jeszcze trzeba czyścić i czyścić po laserze.
Chyba, że pomoże oklejenie papierem transferowym, ale podbije to koszt no i czas..

avatar użytkownika
+ + + +

Opole
wiadomości: 261
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 31.42.12.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764