logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: COVID-19 redefiniuje wartość pieniądza

  PR 29.06.2020, przeczytano 164 razy
ilustracjastrzałka

Wirus COVID-19 sprawił, że wielu z nas z dnia na dzień zmierzyć musiało się z konsekwencjami pandemii. Działania rządu – wprowadzenie obostrzeń i restrykcji, ale również radykalne decyzje podjęte w wielu firmach sprawiły, że z kryzysów zaistniałych na wielu płaszczyznach podnosić będziemy się przez długi czas. Bo choć gospodarka zaczyna odżywać, wiele jej gałęzi wciąż jest niemal całkowicie sparaliżowanych (np. transport, turystyka). Dział analityczny Dentsu Aegis Network Polska zapytał Polaków, jak mocno odczuli oni na przestrzeni ostatnich miesięcy wpływ koronawirusa na ich budżet domowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/covid-19-redefiniuje-wartosc-pieniadza,387582,artykul.html

- Zapytaliśmy Polaków, jak odnajdują się w świecie wymuszonych zmian. Badanie Dentsu przeprowadzono w dwóch falach – w marcu i w maju, a więc w okresie bladego strachu i globalnej paniki oraz chwilę po tym, jak pozwolono nam znów wyjść na spacer. W świetle faktu, że 35% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że sytuacja już nigdy nie wróci do "normalności”, samoistnie nasuwa się filozoficzne pytanie o naturę tejże. […] Te deklaracje z żelazną konsekwencją korespondują ze zrównoważoną konsumpcją, która stała się wymuszoną postawą zgromadzonych w dwumetrowych odstępach pod LIDL-em. A skoro już wspominamy o dyskontach - 56% z nas chętnie skręci na pobliski bazarek i kupi coś prosto od polskiego rolnika. Właśnie tyle osób deklaruje chęć wsparcia lokalnego biznesu. 52% kupuje polskie produkty częściej niż kiedyś. To może realnie pomóc, bo choć nasza sytuacja materialna i zawodowa uległa znacznemu pogorszeniu, co deklaruje odpowiednio 54% i 42% badanych, ograniczenia w wielkości zakupów deklaruje w maju już tylko 25% respondentów. - Adam Brzuszkiewicz, Strategy Manager, Carat Polska

Finanse nigdy nie były i nie są kwestią drugorzędną - mimo wszystko to właśnie one determinują nasze wybory i weryfikują realną wartość naszych potrzeb. Koronawirus spowodował, że sytuacja finansowa wielu z nas, na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy ulegała pogorszeniu a co za tym idzie, możliwości konsumenckie zostały mocno ograniczone. Ponad połowa badanych – 54% (za czego 58% kobiet) zadeklarowała, że zawartość ich portfela mocno przez ten okres się uszczupliła, pogarszając tym samym sytuację w gospodarstwie domowym. Aż 50% badanych przyznało również, że oszczędza pieniądze i stara się zminimalizować swoje wydatki, utrzymując koszyk zakupowy na niezmienionym – ograniczonym obecnie poziomie.

Czy nawyk rozważnego wydawania pieniędzy, wydawałoby się, że oczywisty, w obliczu kryzysu i powszechnego konsumpcjonizmu, pozostanie z nami na dłużej? Już teraz 34% badanych deklaruje, że kupuje tańsze produkty, niż wcześniej. Możemy być pewni, że konsumenci z większą uważnością będą spoglądać na każdą wydaną złotówkę. Mając w pamięci lockdown - dwa razy zastanowią się czy oferowane produkty faktycznie są im niezbędne.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień
71 proc. firm produkcyjnych zapowiedziało, że nie planuje zwiększać zatrudnienia w najbliższych miesiącach, a prawie 30 proc. musiało już zredukować liczbę pracowników – wynika z badania Trenkwalder. Takie wyniki nie dziwią, gdy spojrzymy na dane o produkcji przemysłowej, która w kwietniu była o ponad 24 proc., a w maju o 17 proc. niższa niż przed rokiem....
3 mld zł dotacji unijnych dla MŚP zmagających się z koronawirusem
W ramach łagodzenia gospodarczych skutków pandemii SARS-CoV-2 do końca lipca br. przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o unijne dotacje na kapitał obrotowy. Aby otrzymać wsparcie, firma musi spełnić tylko dwa warunki: odnotować przynajmniej 30-proc. spadek obrotów wskutek pandemii oraz mieścić się w definicji średniego przedsiębiorstwa. Kwota dotacji jest uzależniona od skali...
Barometr COVID-19: sektor MŚP potrzebuje rok na rekonwalescencję
Pod koniec maja br., czyli po prawie trzech miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, widać zdecydowanie więcej optymizmu w sektorze MŚP niż jeszcze miesiąc wcześniej. Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 18 proc. firm, podczas gdy w kwietniu ten odsetek był ponad dwa razy niższy (8,5 proc.). Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 58 proc....
W życie wchodzi nowa matryca stawek podatku
Od 1 lipca 2020 roku zaczynają obowiązywać nowe stawki VAT. Wszystko to za sprawą długo oczekiwanej nowej matrycy stawek podatku. Eksperci z firmy inFakt wyjaśniają, co się zmieni – na co podatek będzie wyższy, a na co niższy.
Jak kobiety znoszą pandemię?
Jak oceniają swoją sytuację zawodową i finansową w odniesieniu do sytuacji sprzed pojawienia się pandemii koronawirusa? Czy obawiają się II fali zachorowań? Jak znoszą restrykcje i ograniczenia, a co sądzą o utrzymywaniu dystansu społecznego i przebywaniu wśród innych osób? Dział analityczny Dentsu Aegis Network Polska przeprowadził w dwóch falach badanie,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764