logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: COVID-19 redefiniuje wartość pieniądza

  PR 29.06.2020, przeczytano 831 razy
ilustracjastrzałka

Wirus COVID-19 sprawił, że wielu z nas z dnia na dzień zmierzyć musiało się z konsekwencjami pandemii. Działania rządu – wprowadzenie obostrzeń i restrykcji, ale również radykalne decyzje podjęte w wielu firmach sprawiły, że z kryzysów zaistniałych na wielu płaszczyznach podnosić będziemy się przez długi czas. Bo choć gospodarka zaczyna odżywać, wiele jej gałęzi wciąż jest niemal całkowicie sparaliżowanych (np. transport, turystyka). Dział analityczny Dentsu Aegis Network Polska zapytał Polaków, jak mocno odczuli oni na przestrzeni ostatnich miesięcy wpływ koronawirusa na ich budżet domowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/covid-19-redefiniuje-wartosc-pieniadza,387582,artykul.html

- Zapytaliśmy Polaków, jak odnajdują się w świecie wymuszonych zmian. Badanie Dentsu przeprowadzono w dwóch falach – w marcu i w maju, a więc w okresie bladego strachu i globalnej paniki oraz chwilę po tym, jak pozwolono nam znów wyjść na spacer. W świetle faktu, że 35% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że sytuacja już nigdy nie wróci do "normalności”, samoistnie nasuwa się filozoficzne pytanie o naturę tejże. […] Te deklaracje z żelazną konsekwencją korespondują ze zrównoważoną konsumpcją, która stała się wymuszoną postawą zgromadzonych w dwumetrowych odstępach pod LIDL-em. A skoro już wspominamy o dyskontach - 56% z nas chętnie skręci na pobliski bazarek i kupi coś prosto od polskiego rolnika. Właśnie tyle osób deklaruje chęć wsparcia lokalnego biznesu. 52% kupuje polskie produkty częściej niż kiedyś. To może realnie pomóc, bo choć nasza sytuacja materialna i zawodowa uległa znacznemu pogorszeniu, co deklaruje odpowiednio 54% i 42% badanych, ograniczenia w wielkości zakupów deklaruje w maju już tylko 25% respondentów. - Adam Brzuszkiewicz, Strategy Manager, Carat Polska

Finanse nigdy nie były i nie są kwestią drugorzędną - mimo wszystko to właśnie one determinują nasze wybory i weryfikują realną wartość naszych potrzeb. Koronawirus spowodował, że sytuacja finansowa wielu z nas, na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy ulegała pogorszeniu a co za tym idzie, możliwości konsumenckie zostały mocno ograniczone. Ponad połowa badanych – 54% (za czego 58% kobiet) zadeklarowała, że zawartość ich portfela mocno przez ten okres się uszczupliła, pogarszając tym samym sytuację w gospodarstwie domowym. Aż 50% badanych przyznało również, że oszczędza pieniądze i stara się zminimalizować swoje wydatki, utrzymując koszyk zakupowy na niezmienionym – ograniczonym obecnie poziomie.

Czy nawyk rozważnego wydawania pieniędzy, wydawałoby się, że oczywisty, w obliczu kryzysu i powszechnego konsumpcjonizmu, pozostanie z nami na dłużej? Już teraz 34% badanych deklaruje, że kupuje tańsze produkty, niż wcześniej. Możemy być pewni, że konsumenci z większą uważnością będą spoglądać na każdą wydaną złotówkę. Mając w pamięci lockdown - dwa razy zastanowią się czy oferowane produkty faktycznie są im niezbędne.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764