logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: COVID-19 redefiniuje wartość pieniądza

  PR 29.06.2020, przeczytano 339 razy
ilustracjastrzałka

Wirus COVID-19 sprawił, że wielu z nas z dnia na dzień zmierzyć musiało się z konsekwencjami pandemii. Działania rządu – wprowadzenie obostrzeń i restrykcji, ale również radykalne decyzje podjęte w wielu firmach sprawiły, że z kryzysów zaistniałych na wielu płaszczyznach podnosić będziemy się przez długi czas. Bo choć gospodarka zaczyna odżywać, wiele jej gałęzi wciąż jest niemal całkowicie sparaliżowanych (np. transport, turystyka). Dział analityczny Dentsu Aegis Network Polska zapytał Polaków, jak mocno odczuli oni na przestrzeni ostatnich miesięcy wpływ koronawirusa na ich budżet domowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/covid-19-redefiniuje-wartosc-pieniadza,387582,artykul.html

- Zapytaliśmy Polaków, jak odnajdują się w świecie wymuszonych zmian. Badanie Dentsu przeprowadzono w dwóch falach – w marcu i w maju, a więc w okresie bladego strachu i globalnej paniki oraz chwilę po tym, jak pozwolono nam znów wyjść na spacer. W świetle faktu, że 35% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że sytuacja już nigdy nie wróci do "normalności”, samoistnie nasuwa się filozoficzne pytanie o naturę tejże. […] Te deklaracje z żelazną konsekwencją korespondują ze zrównoważoną konsumpcją, która stała się wymuszoną postawą zgromadzonych w dwumetrowych odstępach pod LIDL-em. A skoro już wspominamy o dyskontach - 56% z nas chętnie skręci na pobliski bazarek i kupi coś prosto od polskiego rolnika. Właśnie tyle osób deklaruje chęć wsparcia lokalnego biznesu. 52% kupuje polskie produkty częściej niż kiedyś. To może realnie pomóc, bo choć nasza sytuacja materialna i zawodowa uległa znacznemu pogorszeniu, co deklaruje odpowiednio 54% i 42% badanych, ograniczenia w wielkości zakupów deklaruje w maju już tylko 25% respondentów. - Adam Brzuszkiewicz, Strategy Manager, Carat Polska

Finanse nigdy nie były i nie są kwestią drugorzędną - mimo wszystko to właśnie one determinują nasze wybory i weryfikują realną wartość naszych potrzeb. Koronawirus spowodował, że sytuacja finansowa wielu z nas, na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy ulegała pogorszeniu a co za tym idzie, możliwości konsumenckie zostały mocno ograniczone. Ponad połowa badanych – 54% (za czego 58% kobiet) zadeklarowała, że zawartość ich portfela mocno przez ten okres się uszczupliła, pogarszając tym samym sytuację w gospodarstwie domowym. Aż 50% badanych przyznało również, że oszczędza pieniądze i stara się zminimalizować swoje wydatki, utrzymując koszyk zakupowy na niezmienionym – ograniczonym obecnie poziomie.

Czy nawyk rozważnego wydawania pieniędzy, wydawałoby się, że oczywisty, w obliczu kryzysu i powszechnego konsumpcjonizmu, pozostanie z nami na dłużej? Już teraz 34% badanych deklaruje, że kupuje tańsze produkty, niż wcześniej. Możemy być pewni, że konsumenci z większą uważnością będą spoglądać na każdą wydaną złotówkę. Mając w pamięci lockdown - dwa razy zastanowią się czy oferowane produkty faktycznie są im niezbędne.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ministerstwo Rozwoju tworzy właśnie rozwiązania antykryzysowe, tym razem skierowane do najbardziej dotkniętych kryzysem branż - m.in. fitness i weselnej. Ponadto resort pracuje nad tzw. ustawą deregulacyjną, w której mają być uproszczenia ułatwiające prowadzenie działalności - donosi Prawo.pl.
E-commerce to must have: lockdown zredefiniował potrzeby zakupowe
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na tendencje zakupowe Polaków. Zauważalnie zwyżkują zakupy online, stanowiąc bezpieczną alternatywę dla tradycyjnych sklepów, wymagających kontaktu społecznego. Na co stawiają Polacy przy wyborze usług i produktów? Czy lokalność w dalszym ciągu jest istotnym czynnikiem dla wielu z nas? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można...
UOKiK informuje: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wpływało na samodzielność swoich członków w przetargach oraz organizowało niedozwoloną wymianę informacji. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Stowarzyszenie do zmiany praktyk naruszających konkurencję.
Przedsiębiorcy poluzowali dłużnikom, a zaległości rosną
Od lutego do września zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło aż o ponad miliard złotych i wynosi 6,3 mld zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Z kolei zaległości firm i korporacji zwiększyły się o 248 mln zł do 5,1 mld zł. Problemy finansowe powinny zmobilizować małe i duże przedsiębiorstwa do szybszego upominania się o swoje...
7 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju ma problem z niepłacącymi klientami
Z najnowszej edycji raportu Intrum “European Payment Report 2020” opublikowanego pod koniec września wynika, że pandemia Covid-19 negatywnie wpłynęła na krajobraz płatności w Polsce oraz nastroje polskich przedsiębiorców. Jeszcze przed korona-kryzysem zatory płatnicze były jednym z głównych problemów rodzimej gospodarki, a obecnie aż 45% respondentów badania...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764