Criteo, firma technologiczna, ogłosiła strategiczną zmianę w managemencie firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Murat Kalafat obejmie rolę dyrektora zarządzającego i będzie odpowiedzialny za działalność firmy, między innymi, w Polsce, Czechach, Bułgarii, Rumunii i Turcji.
Murat Kalafat dołączył do zespołu Criteo w marcu 2017 roku i od tego czasu pełnił funkcję dyrektora zarządzającego tureckiego oddziału firmy, gdzie był odpowiedzialny, między innymi, za zarządzanie wszystkimi istniejącymi kontraktami oraz pozyskiwanie nowych klientów. W związku z rozszerzeniem zakresu obowiązków, Kalafat będzie realizował strategię firmy nakierowaną na dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań i usług z zakresu commerce marketingu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji.
- Sytuacja na międzynarodowych rynkach zmienia się dynamicznie. Sprzedawcy i producenci są zmuszeni do porzucenia istniejących modeli biznesowych i otwarcia się na nowe, innowacyjne rozwiązania z zakresu marketingu, skoncentrowanych na indywidualnych potrzebach coraz bardziej wymagających klientów - powiedział Murat Kalafat, Managing Director CEE. - Niezmiernie się cieszę z perspektywy objęcia nowej, rozszerzonej roli w tym niezwykle ciekawym dla naszej branży czasie, a także z możliwości poznawania i wykorzystania najlepszych praktyk rynkowych krajów o podobnych wyzwaniach, ale różnych mocnych stronach. Nasz wciąż rozwijający się Criteo Commerce Marketing Ecosystem został stworzony po to, by nasi klienci mogli sprzedawać więcej i jeszcze lepiej konkurować na szybko zmieniającym się rynku. Moim głównym celem jest rozwój CME w regionie, za który odpowiadam.
Murat Kalafat jest doświadczonym menedżerem z udokumentowanym dorobkiem. Zanim dołączył do Criteo, założył turecki oddział firmy Ligatus – wiodącej na rynku europejskim agencji zajmującej się reklamą natywną, którym następnie zarządzał przez 4,5 roku. Był również założycielem firmy AWIN (poprzednio Zanox) zajmującej się marketingiem afiliacyjnym. W sumie, Murat wnosi do zespołu Criteo ponad 17 lat doświadczenia w branżach digital marketingu i telekomunikacji. Oprócz wspomnianych już firm pracował również dla Flycell Avea, Telsim i Netas.
Źródło: Criteo