logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czego polscy internauci szukają w internecie o Netflixie?

  PR 25.09.2019, przeczytano 541 razy

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie słyszał o Netflixie. Ta internetowa platforma oferująca dostęp do wielu tysięcy produkcji cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Dlatego w MBridge postanowiliśmy sprawdzić, czego polscy użytkownicy poszukują w wyszukiwarce Google w kontekście Netflixa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czego-polscy-internauci-szukaja-w-internecie-o-netflixie,384092,artykul.html

Najpopularniejszym poszukiwanym hasłem jest nazwa brandu, czyli netflix, blisko 2 mln osób miesięcznie wpisuje ją do wyszukiwarki. Zdecydowanie rzadziej wpisujemy frazy związane z  produkcjami tzn. „netflix filmy” – 92 tysiące oraz „netflix seriale” – 50 tysięcy.

Ponad 40 tysięcy użytkowników ciekawa jest, w jakiej cenie są pakiety oferowane przez giganta, oraz jakie udogodnienia wchodzą w ich skład. Co ciekawe poszukujemy również informacji o tym, czym w  ogóle jest netflix oraz jak zrezygnować z subskrypcji. Ponadto wyszukujemy sposoby na bezpłatne oglądanie oraz kody rabatowe. Niesłabnącą popularnością cieszy się również fraza związana z  nieodpłatnym okresem próbnym, który nie jest już dostępny w Polsce.

Interesują nas również rankingi seriali, nowości dostępne na platformie, a także informacje, w jaki sposób możemy pobrać daną pozycję na swoje urządzenie. Równie często poszukujemy informacji w  sieci o tym, kiedy pojawi się kolejny sezon serialu, czy w jaki sposób zakupić kartę podarunkową.

Kultowe pozycje

Serialem, który cieszy się największą liczbą miesięcznych wyszukań jest „Stranger Things” – ponad 160  tysięcy! Zaraz po nim na drugim miejscu poszukujemy „Czarnego lustra” – 106 tysięcy oraz „Orange is the New Black” – 73 tysiące.

- Użytkownicy wciąż wyszukują informacji związanych z serialem „House of Cards” – 72 tysiące. Ten  dramat polityczny to jedna z kultowych pozycji na liście seriali zrealizowanych przez Netflixa, nic dziwnego, że po zakończeniu historii widzowie chętnie wracają do porachunków i spisków z Białego Domu. Być może tak duża liczba wyszukań spowodowana jest skandalem związanym z aktorem grającym głównego bohatera produkcji, Kevinem Spaceyem − mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.

Niesłabnącą popularnością cieszy się również serial o bossie kartelu narkotykowego, czyli „Narcos” (70 tysięcy). Równie często wyszukujemy hasło „Dom z papieru” (67 tysięcy). Znacznie mniejszą liczbę wpisywań do wyszukiwarki możemy przypisać niemieckiemu serialowi „Dark” (43 tysiące)

Warto również wspomnieć o naszych rodzimych pozycjach – serial „Wiedźmin” wraz z frazą „netflix” wyszukiwany jest ponad 30 tysięcy razy każdego miesiąca! Z kolei polsko-amerykańska produkcja w  reżyserii Agnieszki Holland, czyli „1983” wpisywana jest do wyszukiwarki ponad 15 tysięcy razy.

Netflix vs. HBO

Zaskakujący jest fakt, że przy frazie „netflix” poszukujemy seriali oraz filmów udostępnianych przez innych producentów. Najczęściej poszukiwana jest „gra o tron netflix”, blisko 5 tysięcy wyszukań każdego miesiąca, kolejno „Czarnobyl” – 2 tysiące oraz „Ślepnąc od świateł” – 1,5 tysiąca.

Prócz seriali poszukujemy również filmów zamieszczonych na platformie m.in. „Death Note” –  4  tysiące wyszukiwań w miesiącu oraz „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” – prawie 2  tysiące. Jak wynika z danych, zdarza nam się przede wszystkim mylić produkcje Netflixa z tymi zrealizowanymi przez HBO. Zapewne spowodowane jest to faktem, że platforma udostępnia w swojej wypożyczalni produkcje, które nie należą do jej portfolio.

To tylko niektóre spośród tysięcy innych fraz wpisywanych do wyszukiwarki internetowej. Ich liczba zapewne wzrasta przed premierą sezonu jednego z kultowych pozycji, tak jak w przypadku „Stranger Things”. Jednak niezaprzeczalnie możemy powiedzieć, że Netflix staje się prawdziwą potęgą, która znacznie wyróżnia się na tle innych internetowych wypożyczalni.

Źródło: MBridge – Marketing Experts

www.mbridge.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764